اولین تصاویر رسمی لکسوس UX منتشر شد

 

با نزدیک شدن به آغاز نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، اولین تصاویر رسمی از طراحی بدنه و کابین کراس‌اور جدید لکسوس UX منتشر شد.

پس از انتشار تصویر نمای عقب کراس‌اور جدید لکسوس،‌ امروز و قبل از بازگشایی نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، اولین تصاویر رسمی لکسوس UX در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفت. برخلاف تصویر هفته‌ی گذشته، این‌بار نمای کامل UX شامل طراحی بیرونی و کابین منتشر شده است.

Lexus UX / لکسوس UX

در مقایسه با مدل مفهومی که در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد، کراس‌اور لکسوس UX طراحی بسیار ملایم‌تری دارد؛ ولی همچنان زبان طراحی جدید این شرکت ژاپنی، به‌خصوص جلوپنجره‌ی بزرگ لکسوس جلب توجه می‌کند. لکسوس UX با داشتن جلوپنجره‌ی مشبک و بزرگ، گلگیرهای برجسته و مربعی و طرح خاص آینه‌بغل‌ها، در جمع کراس‌اورهای معمولی نمایی متفاوت و هیجان‌انگیز دارد. لکسوس UX، برخلاف برادر بزرگ‌تر خود مدل NX، طرح چراغ‌های دی‌تایم یکپارچه را پسندیده است که به همین دلیل، سپر جلو چندان شلوع به‌ نظر می‌رسد. البته همانطور که از تیم طراحی لکسوس انتظار می‌رود، تزئینات اطراف چراغ‌های مه‌شکن نبود چراغ‌های دی‌تایم روی سپر را جبران کرده است.

مدل مفهومی سال ۲۰۱۶

تصاویر منتشرشده مربوط به مدل UX 250h تیپ F اسپرت است که احتمالاً مدل‌های UX200، UX250 با پیشرانه‌های متنوع بنزینی و هیبرید نیز در نظر گرفته شود. با اینکه تصاویر کامل نمای جلو و جانبی لکسوس UX منتشر شده است؛ اما هنوز تصویری واضح از نمای عقب این کراس‌اور متفاوت ژاپنی در دسترس نیست. تنها تصویر موجود که بخشی از طراحی بخش انتهایی UX را نشان می‌دهد، تیزر هفته‌ی گذشته است. اگر این تیزر را ملاک قرار دهیم، نزدیک بودن آن به مدل مفهومی که در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ به نمایش درآمد، غیر قابل انکار است.

Lexus UX / لکسوس UX

همانطور که از پنل فرمان تماماً دیجیتال مشخص است، UX در مقایسه با NX کابین مدرن‌تری انتخاب کرده. نمای کامل فرمان مشخص نیست؛ ولی احتمالاً دکمه‌های کنترلی روی آن زیاد باشد. علاوه بر این، وجود پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان هم تأیید می‌شود. نمایشگر سیستم اطلاعاتی و سرگرمی در مرکز و بالای داشبورد قرار گرفته است تا حواس‌پرتی و بی‌توجهی راننده به جاده کمتر شود. دیگر موارد قابل توجه در داشبورد و کابین، شلوغ نبودن آن (در مقایسه با NX)، دکمه‌‌‌های کنترل سیستم تهویه‌ی دو منطقه‌ای، دسته دنده و تاچ‌پد بالای آن به همراه چند دکمه، ترمز دستی برقی و دکمه‌ی استارت/استاپ است.

Lexus UX / لکسوس UX

ب ه‌نظر می‌رسد که مدیران این برند لوکس، کراس‌اور UX را با قیمت بالای ۳۰ هزار دلار برای رقابت با مدل‌هایی چون جگوار E-Pace، مرسدس‌بنز GLA، آئودی Q3 و بی‌ام‌و X1 در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به نمایش خواهند گذاشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *