اچ پی از تبلت هیبریدی Envy x2 با پردازنده اینتل رونمایی کرد

 

اچ‌پی در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2018 نسخه‌ی جدیدی از تبلت هیبریدی Envy x2 را با بهره‌گیری از پردازنده‌ی اینتل رونمایی کرد.

اچ‌پی در جریان نمایشگاه CES 2018 نسخه‌ی جدیدی از تبلت هیبریدی خود با نام اِنوی ایکس ۲ رونمایی کرد. نسخه‌ی جدید این تبلت هیبریدی مبتنی بر تراشه‌ی اینتل است؛ حال آنکه نسخه‌ی قبلی که حدود یک ماه پیش رونمایی شد، مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون کوالکام بود. اچ‌پی در این تبلت از وجود تراشه‌ی نسل هفتم اینتل استفاده کرده است و می‌توان نسخه‌ای با پشتیبانی از ارتباط LTE‌ را نیز سفارش داد. در واقع می‌توان نسخه‌ی جدید را به‌عنوان یک رقیب برای سرفیس‌های مایکروسافت تصور کرد که برای افرادی که علاقه‌ای به تبلت‌های مبتنی بر تراشه‌های کوالکام ندارند، تدارک دیده شده است.

علاوه بر تفاوت در تراشه‌های مورد استفاده، دو نسخه‌ی مورد بحث تبلت Envy x2 از کیبوردهای متفاوتی نیز بهره می‌برند. هر دو نسخه از وجود یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی استفاده می‌کنند؛ حال آنکه کیبورد مورد استفاده در نسخه‌ی اینتلی از الگوی اوریگامی برای کیبورد بهره گرفته است که آن را از این نظر شبیه به آیپد پرو اپل می‌کند. با استفاده از این قابلیت می‌توان با تغییرات در ساختار بخشی از کیبورد، تبلت را به‌صورت ایستاده قرار داد؛ حال آنکه در نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون شاهد وجود یک استند هستیم.

تبلت Envy x2 اچ پی

نسخه‌ی جدید رونمایی‌شده در مقایسه با نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون کمی سنگین‌تر است؛ ولی تفاوت وزن چندان محسوس نیست. با وجود استفاده از تراشه‌ی اینتل، برای خنک کردن این تبلت از فن استفاده نشده است. از دیگر قابلیت‌های این تبلت باید به بهره‌گیری از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت آن در کنار دوربین ۵ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی اشاره کرد. اچ‌پی مدعی است که باتری این تبلت می‌تواند با یک بار شارژ بیش از ۱۵ ساعت کار کند. ضمنا اچ‌پی موفق شده است سرعت شارژ شدن را افزایش دهد؛ به‌طوری‌که می‌توان باتری تبلت هیبریدی انوی ایکس ۲ را در ۹۰ دقیقه تا ۹۰ درصد شارژ کرد. اچ‌پی انوی ایکس ۲ به همراه قلم دیجیتال اچ‌پی راهی بازار خواهد شد.

‌اچ‌پی اطلاعاتی در خصوص تاریخ دقیق عرضه و همچنین قیمت این محصول ارائه نکرده است؛ ولی انتظار می‌رود بهار سال آینده شاهد عرضه‌ی آن به بازار باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *