باارزش‌ترین برندهای خودرو در جهان

موزه خودروهای ب‌ام‌و در مونیخ

موزه خودروهای ب‌ام‌و در مونیخ

باارزش‌ترین برند‌های خودرویی کدام برند‌ها هستند؟ و ارزش هر کدام از این نشان‌های تجاری چقدر است؟ و این نشان‌های خودرویی در میان باقی صنایع در چه وضعیتی قرار دارند؟ بر اساس یکی از معتبرین گزارش‌های سالانه که توسط موسسه تحقیقاتی میل‌وارد برون انجام می‌شود تویوتا باارزش‌ترین نشان خودرویی جهان شده است.

این بررسی نشان می‌دهد نشان‌های خودرویی در میان سایر نشان‌ها چندان پر طرفدار نیستند چرا که ارزشمند ترین برند خودرویی جهان یعنی تویوتا در مکان ۳۰ قرار گرفته است. ارزش برند تویوتا ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود حال آنکه ب ام و با ارزش ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در مکان دومین برند با ارزش در میان صنایع خودرو سازی و ۳۵ برند با ارزش در میان صنایع مختلف در جهان محسوب می‌شود.مرسدس بنز هم با ارزش ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار در مکان سوم باارزش‌ترین برند‌های خودرویی و مکان ۴۰ در میان برند‌های صنایع مختلف قرار دارد.

وضعیت ارزش برند‌های خودرویی در میان باقی کسب و کار‌ها اصلا خوب نیست. به عنوان مثال برند چینی علی‌بابا که بزرگترین فروشگاه آنلاین در چین است وضعیت بسیار بهتری نسبت به تمام برند‌های صنعت خودرو دارد و در مکان ۱۴ قرار گرفته است. یا نشان لباس زارا ارزش بیشتری نسبت به ب ام و دارد. پس از مرسدس بنز اوضاع بدتر هم می‌شود چرا که نشان چهارم صنعت خودرو یعنی فورد با افتی محسوس نسبت به مرسدس بنز در مکان ۸۳ در میان برندهای دیگر قرار دارد و برندی مانند ژیلت بسیار با ارزش تر از فورد محسوب می‌شود. ارزش برند فورد ۱۳ میلیارد دلار بر آورد شده است.

هوندا پنجمین برند با ارزش خودرویی است که ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد و در مکان ۹۱ در میان برند‌های با ارزش جهان قرار گرفته است.

نیسان با ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ششمین نشان با ارزش صنعت خودرو جهان است. این نشان در میان برند‌های مطرح جهان جایگاه ۱۰۰ را به خود اختصاص داده است.

آئودی با ارزش برند ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در مکان هفتم ، تسلا با ارزش برند ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در مکان هشتم ، لندروور با ارزش ۵.۵ میلیارد دلار در مکان نهم و پورشه با ارزش برند ۵میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در مکان دهم قرار دارند. این در حالی است که جای فولکس‌واگن دومین خودرو ساز بزرگ جهان در میان این لیست خالی است و حتی نامی‌ از شرکت جنرال موتورز یکی از بزرگترین خودرو سازان جهان در این لیست به چشم نمی‌خورد. در عوض شرکت تسلا که یک خودرو ساز تازه کار محسوب می‌شود طی مدت کمی‌ خود را به میان باارزش‌ترین برند‌های صنعت خودرو جهان رسانده است. این شرکت هم اکنون پیشتاز توسعه خودرو‌های برقی و خودران در جهان است.

اما چرا تویوتا باارزش‌ترین نشان صنعت خودرو جهان است؟

این خودرو ساز گذشته از اینکه بزرگ ترین خودرو ساز جهان است بر اساس بسیاری از بررسی‌ها خلاق ترین خودرو ساز جهان هم هست. روزگاری بود که خودروسازان آسیای شرقی نگاهشان به دست خودروسازان آلمانی یا آمریکایی بود تا ببینند آن‌ها چه می‌کنند تا از آن تقلید کنند. آن روزگار حالا گذشته‌است و ژاپنی‌ها و از همه بیشتر تویوتا بزرگ‌ترین سهم را در معرفی ابتکارات و اختراعات در جهان اتومبیل به‌دست آورده‌است. در طی چند سال اخیر بزرگ‌ترین ابتکارات را در زمینه کاهش مصرف سوخت شرکت تویوتا معرفی کرده‌است. تویوتا تنها شرکتی است که تاکنون جرأت کرده از سوخت هیدروژن در خودروهای سواری به صورت تجاری استفاده کند. البته ابتکارات تویوتا در صنعت خودرو تنها محدود به موارد فنی نیست. این شرکت تا کنون معروف‌ترین الگوهای مدیریت مهندسی را هم به جهان اتومبیل معرفی کرده‌است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *