بخش تاریک ماه – اسرار آمیزتربن نقطه در منظومه شمسی

قسمت تاریک ماه به اعتقاد بسیاری یکی از اسرارآمیزترین نقاط در منظومه شمسی است. در حالیکه بسیار نزدیک به زمین است اما هرگز به لحاظ مدار جاذبه ای اش از زمین قابل مشاهده نیست. این واقعیت که قسمت تاریک ماه قابل رویت نیست آن را مکان ایده الی برای مخفی کردن یا مخفی شدن نموده است. فلذا همیشه ما فقط می توانیم یک طرف ماه را ببینیم.

تا سال ۱۹۵۹ هیچ کس موفق به دیدن ان بخش نشده بود تا اینکه در آن سال روس ها موفق به ارسال فضاپیمای لونا ۳ به ماه شدند و این فضاپیما توانست تصاویری از بخش تاریک ماه بگیرد. اما تصاویر اولیه بسیار تار و با کیفیت پایین بودند اما در همان تصاویر دیده می شد که بخش تاریک ماه مثل بخش دیگرش بدون حیات و خشک است. اما بعدها ماموریت آپولو موفق شد ده بار به مدار ماه برود و هفت بار انسان در ماه پیاده شد. و تصاویر بسیار بهتر و بیشتری از بخش تاریک در دسترس عموم قرار گرفت.

اما این تصاویر باعث نشد تا همه متقاعد شوند که در آن قسمت هیچ مورد عجیب و اسرارآمیزی وجود ندارد. برخی با شک و تردید به آن قسمت نگاه می کردند و مدعی شدند که بخش تاریک ماه بهترین مکان برای پایگاههای بیگانگان فرازمینی است تا بتوانند از آنجا زمین را تحت نظر داشته باشند. آن ها می توانستند از آنجا زمین را تحت نظر داشته و از دیدن رصدکنندگان آسمان مصون باشند. شاید این نظریه به نظر بسیار دور از واقعیت باشد اما زمانی موضوع عجیب می شود که بدانیم برخی از متخصصان از داخل ناسا و همچنین سازمان های امنیتی امریکا در مورد آن دست به افشاگری هایی بزنند.

به عنوان نمونه در سال ۱۹۸۹ افسر سابق اطلاعات نیروی دریایی امریکا بنام ویلیام کوپر قسم یاد کرد که دولت امریکا از وجود فعالیت فرازمینی ها در زمین و پایگاههای آن ها در بخش تاریک ماه مطلع است. جالب تر اینکه کوپر بعدا ادعا کرد که فیلم ها و تصاویر مستندی از این پایگاه ها ،فضاپیماها و عملیات بهره برداری از معادن در آن بخش از ماه توسط فضانوردان ثبت شده است.

بخش تاریک ماه

کوپر در سال ۲۰۰۱ در تحت شرایط مشکوکی به قتل رسید زمانی که ماموران به خاطر تحقیقات در مورد اتهام فرار مالیاتی او به خانه اش در آریزونا حمله نمودند. ادعاهای کوپر بعدها شکل جدی تر بخود گرفت وقتی نیروی دریایی به ۱/۸ میلیون تصاویر از ماه دسترسی پیدا نمود از بین این تعداد انبوه تصاویر از ماه فقط ۱۷۰ هزار عکس منتشر گردید و در دسترس عموم قرار گرفت الباقی تصاویر بطور فوق محرمانه طبقه بندی گردید.

این امر نشان می داد که موضوعاتی وجود دارد که قرار نیست کسی از آن ها خبردار شود. با وجود اینکه ناسا بارها اعلام نموده که برنامه هایی برای کاوش بیشتر ماه دارد اما تا کنون هیچکدام از آن ها عملی نشده است.از سال ۱۹۷۲ که آخرین ماموریت به ماه انجام شد هیچ ماموریت دیگری انجام نشده و این شدیدا بر شک و تردیدها می افزاید .

آیا منطقی است فکر کنیم که با وجود هفت بار سفر به ماه و با وجود پیشرفت خیره کننده فضاپیماها و تکنولوژی فضایی حتی یکبار ناسا حاضر نشده ماموریت دیگری به ماه اعزام کند. برخی معتقدند یا سفر به ماه کلا انجام نشده و هر آنچه دیده می شود در استودیو درست شده یا اینکه چیزهایی در ماه وجود دارد که دیگر امروزه نمی توان آن ها را به مردم نشان داد.

اگر امروزه سفر به ماه انجام شود مردم توقع بسیار بیشتری از دیدن تصاویر واضح و بهتر از ماه و بخش تاریک آن دارند. هر قدمی که برداشته شود زیر ذره بین هزاران متخصص و دانشمند قرار می گیرد . هزاران نفر با تلسکوپ می توانند فضانوردان و فضاپیما را در مدار ماه ببینند . این ها سوالاتی جدی است و عدم علاقه ناسا برای بازگشت به ماه بر این تردیدها می افزاید.

البته دیری نخواهد پایید که کشورهای دیگر و بخش خصوصی به تکنولوژی سفر به ماه دست یابند و انحصار این مهم را از دستان ناسا خارج نمایند.آن وقت دیگر جایی برای پنهان کاری باقی نخواهد ماند. البته اگر فرض را بر این بگیریم که ناسا چیزهایی زیادی از ماه را پنهان نموده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *