بهینه سازی ساختار سایت – بخش اول

 

بهبود ساختار آدرس ها

url های ساده و قابل درک به راحتی اطلاعات محتوا را انتقال می دهند

ایجاد دسته بندی های توصیفی و نام فایل برای اسناد داخل وب سایتتان نه تنها به شما کمک می کند که سایت خود را بهتر سازماندهی کنید بلکه می تواند خزنده را نسبت به اسناد شما در سایتتان بهتر هدایت کند.(خزنده چیست؟ فرآیند واکشی صفحات مرتبط با یک وب سایت نیز می باشد که این کار از طریق یک نرم افزار صورت می گیرد که به آن عنکبوت یا خزنده گفته می شود. موتورهای جستجو برای مشخص نمودن نتایج جستجو این عمل را انجام می دهند.) همچنین می توان برای کسانی که می خواهند به مطالبشان لینک داده شود آدرس های Friendlier ایجاد کرد.بازدیدکنندگان ممکن است از URL های بسیار طولانی و مرموز که دارای کلمات قابل تشخیص کمی می باشد بترسند.آدرس هایی مانند:

http://www.brandonsbaseballcards.com/folder1/1089257/x1/0000023a.html

می تواند گیج کننده باشد و همینطور کاربرپسند نباشد.در این صورت کاربران به سختی می توانند آدرس را از روی حافظه بخوانند و یا یک لینک به آن ایجاد کنند.

همچنین ممکن است کاربران بر این باور باشند که بخشی از یک آدرس غیر ضروری است، به ویژه اگر URL دارای بسیاری از پارامترهای غیر قابل تشخیص باشد.برخی از کاربران ممکن است به صفحه مورد استفاده خود با یک عنوان دیگری لینک داده شوند.اگر آدرس شما حاوی کلمات مربوط باشد،این باعث می شود که کاربران و موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری درباره صفحه داشته باشند تا یک ID یا نامی که دارای پارامترهای عجیب است.(زمانی که شما سرچی انجام می دهید پس از پیدا کردن لینک های متفاوت برخی از کلمات به صورت highlight در این لینک ها وجود دارند که این کلمات highlight به کاربر و موتورهای جستجو اطلاع می دهد که این صفحه چه صفحه ای است.)

آدرس ها در نتایج جستجو نمایش داده می شوند

در نهایت به یاد داشته باشید که URL یک سند در یک قطعه از نتیجه جستجو در گوگل زیر عنوان سند و قطعه آن نشان داده می شود.مانند عنوان و قطعه، که کلماتی هستند که جستجو می شوند و به صورت BOLD در آدرس ها در نتیجه جستجو به نظر می رسند.

بهبود ساختار آدرس ها

بهبود ساختار آدرس ها

گوگل ساختار URL خوبی برای همه انواع خزنده هاست، حتی اگر آنها کاملا پیچیده باشند،اما گذشت زمان می تواند به کاربران و موتورهای جستجو کمک کند که URL ها را تا حد ممکن ساده سازی کنند.

برخی از مدیران سایت سعی می کنند که با بازنویسی URL های پویای ساخت خود به یک آدرس استاتیک برسند، در حالی که گوگل در شناسایی موضوع خوب است.ما می خواهیم توجه داشته باشید که این یک روش پیشرفته است و اگر درست انجام نشود(نادرست انجام شود) می تواند باعث مشکلاتی در خزندگی سایت شما شود. برای یادگیری حتی البیشتر در مورد ساختار URL های خوب ما به مدیران سایت پیشنهاد می کنیم که آدرس های گوگل پسند برای صفحه مرکزی ایجاد کنید.

بهترین روش ها

استفاده از کلمات مرتبط در URL ها

آدرس ها را با کلمات که مربوط به ساختار و محتوای سایت شما هستند انتخاب کنید که از دید بازدیدکنندگان سایتتان مورد پسند و یا اصطلاحا دوستانه باشد. بازدیدکنندگان بهتر را به یاد داشته باشید.

اجتناب کنید از:

  • استفاده از آدرس های طولانی با پارامترهای غیر ضروری و ID های جلسه
  • انتخاب یک نام عمومی برای صفحه مانند Page1.html
  • استفاده از کلمات کلیدی بیش از حد مانند baseball-cards-baseball-cards-baseballcards.html

ایجاد یک ساختار دایرکتوری ساده

استفاده از یک ساختار دایرکتوری مطالبتان را به خوبی سازماندهی می کند و برای بازدیدکنندگان سایتتان یافتن مطلب مورد نظرشان را ساده سازی می کند. سعی کنید از یک ساختار دایرکتوری برای خود استفاده کنید که نوع محتوای پیدا شده از URL را نشان می دهد.

اجتناب کنید از:

داشتن زیرشاخه های تو در تو و عمیق مانند …/dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html
استفاده از یک نامی برای دایرکتوری که هیچ ارتباطی به محتوای آن ندارد
ارائه یک نسخه از یک URL برای رسیدن به یک سند
روی استفاده و اشاره به یک آدرس در ساختار و لینک های داخلی صفحه تان تمرکز کنید.اگر متوجه شدید که بازدیدکنندگان با URL های متعدد به یک محتوای یکسان دسترسی پیدا می کنند، یک تغییر مسیر به نام ۳۰۱ ایجاد کنید که آدرس های غیر ارجع به URL را بر طرف می کند و یک راه حل خوب در این مورد نیز می باشد.

اجتناب کنید از:

  • داشتن صفحات از زیردامنه ها و دسترسی به دایرکتوری ریشه همان محتوا مانند: domain.com/page.html و sub.domain.com/page.html
  • استفاده از حروف بزرگ و کوچک غیر عادی تک

نکته: آدرسی (URL) را انتخاب کنید که درک آن برای کاربران و موتورهای جستجو آسان باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *