به‌سوی چاپ سه‌بعدی خودرو

یک نمونه خودروی «چاپ‌شده» به نام بلید که در سال گذشته به نمایش گذاشته شده بود

یک نمونه خودروی «چاپ‌شده» به نام بلید که در سال گذشته به نمایش گذاشته شده بود

فکر کنید که بتوانید خودروی مورد علاقه‌تان را توسط چاپگرهای سه‌بعدی در خانه بسازید! این رویایی است که یک شرکت نوپای آمریکا قصد دارد به واقعیت تبدیل کند.

به گزارش وب سایت فوربز، دسک‌تاپ متال که یک استارت آپ در ایالت ماساچوست آمریکاست، در این هفته توانست مبلغ ۴۵ میلیون دلار برای چاپ سه‌بعدی قطعات خودرو، سرمایه جمع کند.

بخش‌های سرمایه‌گذاری ب‌.ام‌.و و گوگل و شرکت لوز این هفته اعلام کردند که در این پروژه دسک‌تاپ متال سرمایه گذاری می‌کنند.

چاپ سه‌بعدی پیشرفته قطعات فلزی به سازندگان خودرو این امکان را می‌دهد که قطعات پیچیده را سریع‌تر بسازند.

اووه هیگن، از سرمایه‌گذاران ب‌.ام‌.و عقیده دارد که شرکت نوپای دسک‌تاپ متال چه از جهت سرعت نمونه‌سازی و چاپ قطعاتی با کیفیتی مثال‌زدنی و چه از لحاظ طراحی، در حال شکل دادن به رویاهای افراد و کارخانه‌ها از صنعت خودرو است.

بخش سرمایه‌گذاری ب‌.ام‌.و، چند ماه قبل اعلام کرده بود در طی یک دهه آینده مبلغی بیش از پانصد میلیون دلار در شرکت‌های نوپایی که «آینده حمل و نقل را شکل می‌دهند»، سرمایه گذاری خواهد کرد.

به همین جهت بخش سرمایه گذاری ب‌.ام‌.و، که مستقل از کارخانه خودرو سازی عمل می‌کند، به تازگی از نیویورک به سیلکون ولی در شمال کالیفرنیا، که مهد شرکت‌های نوپاست، نقل مکان کرده است.

ریک فولوپ، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران دسک‌تاپ متال می‌گوید: همانطور که چاپ سه‌بعدی پلاستیک تعریف تازه‌ای از نمونه‌سازی سریع را به ما عرضه کرد، چاپ سه‌بعدی فلز هم تاثیر بسیار زیادی بر نحوه به تولید انبوه نمونه‌های اولیه در تمام صنایع اصلی خواهد داشت.»

به گزارش بوستون گلوب، دسک‌تاپ متال از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۱۵ تا کنون توانسته چیزی نزدیک به صد میلیون دلار برای به واقعیت پیوستن رویای خود سرمایه جمع کند؛ با این حال هنوز مشخص نیست که این شرکت چطور قرار است شیوه‌های موجود چاپ سه‌بعدی فلز را به طرز قابل توجهی بهبود ببخشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *