تاکوی مرغ سه ساعته

سری به یخچال زدم و دیدم سینه مرغ بدون استخوان، سس سالسا و کمی پنیر پارمزان و جعفری و یک بسته نان تاکو دارم. پس تصمیم گرفتم دست به کار شوم و برای خودم تاکوی مرغ درست کنم.

البته مواد را طوری در نظر گرفتم که سه یا چهار تاکو اضافی نیز به دفتر ببرم و با همکارها شریک شوم. یادتان باشد که گاهی با کمترین موادی که در یخچال خانه پیدا می‌شود، می‌توانید یک غذای خوشمزه برای خودتان درست کنید و برای این کار فقط لازم است که خلاقیت به خرج بدهید. برای این کار می‌توانید از سبک‌های مختلف آشپزی الهام بگیرید.

برای درست کردن تاکوی مرغ، اول باید مرغ را می‌پختم، ولی از آن‌جا که آدم تنها وقت زیاد دارد، تصمیم گرفتم از آرام‌پز برای این کار استفاده کنم پس دو عدد سینه مرغ را داخل آرام‌پز گذاشتم. حالا باید تصمیم می‌گرفتم برای پخت مرغ از آب، آب مرغ یا آب گوشت استفاده کنم. ولی چون می‌خواستم مرغ بوی ناخوش‌آیندش را از دست بدهد و حسابی ترد شود، برای پختنش از  دو حبه سیر استفاده کردم. دو حبه سیر را تا پوشیده شدن کامل مرغ داخل آرام‌پز ریختم، سه قاشق غذاخوری سس سالسا و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کردم و سه ساعت روی درجه زیاد قرار دادم.

سه ساعت وقت کمی نبود، پس لباس ورزشی پوشیدم و به باشگاه رفتم. کمی ورزش، شنا و یک دوش حسابی حالم را جا آورد و شکمم را به صدا انداخت. زنگ موبایل که صدا کرد، فهمیدم سه ساعت شده و به سراغ آرام‌پز رفتم. دو حبه سیر به جان مرغ رفته بود و سینه مرغ حسابی ترد شده بود. آن را با چنگال ریش ریش کردم و سپس یک لیمو و کمی آویشن به آن اضافه کردم و گذاشتم تا یک ساعت دیگر روی همان درجه زیاد بپزد.

یک ساعت آخر کمی طاقت‌فرسا بود و باید کاری می‌کردم تا قار و قور شکمم را از یاد ببرم! پس سرم را با فیس‌بوک و یوتیوب گرم کردم تا گرسنگی کمتر اذیتم کند. سر ساعت به سراغ مرغ رفتم که از قضا آن هم آماده و خوشمزه منتظر من بود.

کمی از مرغ، نه خیلی آب‌دار که هنگام لقمه گرفتن چکه کند و نه خیلی خشک که از گلو پایین نرود جدا کردم و به آن پنیر پارمزان، جعفری، سس خردل و لیمو اضافه کردم. راستش را بخواهید این روزها کمی نگران چربی خونم هستم و به همین دلیل از سس خردل استفاده کردم، ولی بی‌شک با سس مایونز نیز که خیلی مورد علاقه ما ایرانی‌هاست، خوشمزه خواهد شد.

اگر این غذا را درست کردید نوع سس با خودتان، هر سسی که دوست داشتید در این مرحله به آن اضافه کنید.

آخر کار همه را خوب هم زدم تا افزودنی‌های جدید با سینه مرغ به خوبی مخلوط شود و آن را داخل نان تاکو قرار دادم. اگر چه تردی و خوشمزگی نان تاکو وجه خاصی به غذایتان می‌دهد ولی اگر دور و برتان نان تاکو ندارید، می‌توانید از نان لواش یا هر نان دیگری استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *