ترشی بخورید تا کمتر مضطرب شوید

ترشی

ترشی

اگر از بیماری اضطراب رنج می‌برید یا حضور در یک جمع شلوغ، آزارتان می‌دهد، شاید با خوردن ترشی کمی از اضطرابتان کاسته شود.

پژوهشگران دانشگاه ویلیام اند ماری در ایالت ویرجینیای آمریکا، بعد از مطالعه بیش از هفتصد دانشجو، اعلام کردند که باکتری‌هایی که حاصل تخمیر غذاها هستند، در کاهش اضطراب موثرند.

به گزارش ایپوچ تایم، این محققان همه غذاهای مصرفی این دانشجویان را برای یک ماه زیر نظر گرفتند. آنها همینطور میزان ورزش و تحرک روزانه و اندازه مصرف سبزی و میوه‌ در رژیم غذایی این دانشجویان را هم بررسی کردند.

نتایج این تحقیق نشان می‌داد که دانشجویانی که غذاهای تخمیری (مثل ترشیجات) بیشتری در رژیم غذایی‌شان داشتند، از اضطراب، به‌ویژه اضطراب اجتماعی کمتری رنج می‌برند. رابطه معکوس بین مصرف ترشیجات و اضطراب به‌ویژه در افرادی که از روان‌رنجوری (نوعی از اختلال روانی که باعث ضعف در تصمیم‌گیری‌ها می‌شود) رنج می‌بردند، بیشتر است.

دکتر ماتیو هیلیمایر، یکی از محققان این آزمایش می‌گوید که احتمالا پروبیوتیک‌های موجود در ترشیجات، محیط دل و روده (احشای داخلی)‌ را تغییر می‌دهند به‌طوری که از میزان اضطراب افراد کم می‌کند.

این تحقیق که نتایجش در مجله علمی سایکتری ریسرچ منتشر شده، نشان می‌دهد که میزان اضطراب افرادی که معمولا دچار اضطراب ناشی از حضور در جمع می‌شوند،‌ با مصرف ترشیجاتی که حاوی پروبیوتیک هستند، کم می‌شود.

هر روز بر میزان تحقیقاتی که تاثیر باکتری‌ها(که در غذاها یافت می‌شوند) بر مغز و همینطور خلق و خوی افراد، را ثابت می‌کنند افزوده می‌شود. در تحقیقی که در دانشگاه مک مستر کانادا انجام شد، محققان دریافتند که یک پروبیوتیک خاص به نام Bifidobacterium longum در عادی کردن رفتار بیماران مبتلا به اضطراب موثر است. در این تحقیق نشان داده شد که چطور التهاب داخلی بدن می‌تواند بر سیستم عصبی اثر بگذارد و باعث به‌وجود آمدن اضطراب در فرد شود.

در تحقیق دیگری که در کشور فرانسه انجام شد، در ضمن تایید یافته‌های محققان کانادایی و آمریکایی در زمینه تاثیر غذاها بر خلق و خوی افراد، مشخص شد که یک پروبیوتیک دیگر به نام Lactobacillus helveticus از میزان فشارهای روانی، استرس، خشم و افسردگی کم می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *