تشخیص تن رنگ پوست برای خرید لوازم آرایشی

 

ته رنگ پوست

پیدا کردن کرم پودری که با رنگ پوستتان هماهنگ باشد، همیشه کار دشواری است. طبق گفته‌های جمی گرینبرگ، گریمور و آرایشگر معروف، بسیاری از ما برای آرایش از فونداسیونی استفاده می‌کنیم که رنگ آن مناسب رنگ پوستمان نیست!

 فونداسیون ها و کانسیلرها در رنگ‌های متفاوتی عرضه می‌شوند و شما باید بر اساس ته رنگ پوستتان، فونداسیون مناسب خود را خریداری کنید. مخصوصا در خریدهای اینترنتی دانستن ته رنگ پوست، بیشتر اهمیت دارد. اگر ته رنگ پوستتان را ندانید در انتخاب فونداسیون‌ها دچار مشکل خواهید شد.

ته رنگ، رنگی زیر پوستی است و هنگامی که رنگ پوستتان به مرور زمان و یا در مواجهه با آفتاب عوض می‌شود ته رنگ پوست، تغییری نمی‌کند. فونداسیون‌ها معمولا برای سه ته رنگ سرد، خنثی و گرم توصیه می‌شوند. هم چنین ممکن است ته رنگ صورت شما چیزی بین این سه گروه باشد مثلا خنثی و گرم.

برای کمک به انتخاب بهترین فونداسیون، از گرینبرگ خواستیم تا راه‌های پیدا کردن ته رنگ پوست را به ما توضیح دهد. توجه داشته باشید که کاربرد این اصول برای انواع پوست از روشن گرفته تا تیره یکسان است. به یاد داشته باشید که اگر خودتان قادر به بکار بردن این اصول نبودید، با یک گریمور یا آرایشگر متخصص، برای آنالیز پوستتان مشورت کنید.

ته رنگ سرد

کسانی که ته رنگ سرد دارند یا به اصطلاح خون سرد هستند، توجه کنند که پوستشان سایه‌هایی از صورتی، قرمز یا آبی دارد.

شما ته رنگ سرد دارید اگر:

  • – رگ های مچتان آبی یا بنفش باشد.
  • – طلای سفید بیشتر از طلای زرد به شما بیاید.
  • – وقتی زیر نور آفتاب به پوستتان نگاه کنید آبی رنگ به نظر برسد.

ته رنگ خنثی

اگر ته رنگ پوستتان خنثی باشد، پوستتان نه مایل به صورتی/قرمز/آبی است و نه مایل به زرد/طلایی/هلویی، بلکه چیزی مابین این دو گروه است.

شما ته رنگ خنثی دارید اگر:

  • – رگ های مچتان آبی-سبز باشد.
  • – هم طلای سفید و هم ظلای زرد به پوستتان بیاید.
  • – وقتی زیر نور آفتاب به پوستتان نگاه کنید سبز رنگ به نظر برسد.

ته رنگ گرم

کسانی که ته رنگ گرم دارند و به اصطلاح خون گرم هستند، پوستشان سایه هایی از رنگ زرد، طلایی و یا هلویی دارد.

شما ته رنگ گرم دارید اگر:

  • – رگ های مچتان سبز یا زیتونی باشد.
  • – طلای زرد بیشتر از طلای سفید به شما بیاید.
  • – وقتی زیر نور آفتاب به پوستتان نگاه کنید زرد رنگ به نظر برسد.

۳ نکته‌ی دیگر برای انتخاب فونداسیون مناسب

اکنون که ته رنگ پوست صورتتان را شناختید، می‌توانید هشیارانه عمل کنید. در هنگام تست کردن فونداسیون‌ها در فروشگاه به این نکات که از زبان گرینبرگ گفته شده است توجه کنید تا فونداسیون مناسب خود را خریداری نمایید:

۱. ابتدا پوستتان را آماده کنید

قبل از هرچیز پوستتان را تمیز و مرطوب کنید. گرینبرگ می گوید: “از شر سلول‌های مرده‌ی پوستتان خلاص شوید و زمینه‌ی پوست را آماده کنید. بدین صورت پوستتان به معنای واقعی رنگ پذیر تر می‌شود. اگر صورتتان عرق کرده باشد یا کاملا تمیز نباشد، رنگ فونداسیون به خوبی روی صورت مشخص نمی‌شود.”

۲. زیر نور کافی امتحان کنید

مطمئن شوید فونداسیون را زیر نور مناسبی تست می‌کنید. ایده‌ی خوبی است که ابتدا آن را در یک مکان تست کرده و سپس به مکانی دیگر با نور متفاوت بروید و ببینید که آیا هنوز هم به همان رنگ است یا نه! لباس سفید بپوشید، چون لباس‌های رنگی ممکن است ته رنگتان را تغییر دهند.

گرینبرگ هشدار می‌دهد که سعی نکنید رنگ صورتتان را با فونداسیون تغییر بدهید: “بهترین انتخاب، انتخابی است که مناسب و هماهنگ با پوستتان باشد. اگر احساس رنگ پریدگی کردید همیشه می‌توانید مقداری رژگونه یا برنز کننده استفاده کنید.”

۳. رنگی که بیشتر دیده می‌شود

در انتخاب فونداسیون، باید به سه قسمت از بدنتان توجه کنید: صورت، گردن و قفسه‌ی سینه. گرینبرگ اشاره می‌کند که رنگ هر سه قسمت می‌تواند باهم متفاوت باشد. “طبیعی ترین حالت این است که فونداسیون‌تان را هماهنگ با رنگ گردن انتخاب کنید.

اما شاید به دلیل اینکه سر و سینه ممکن است در معرض آفتاب باشند تیره تر از گردن به نظر می‌آیند.” برای هماهنگ کردن این سه قسمت، گرینبرگ توصیه می‌کند محصولی را انتخاب کنید که هماهنگ با رنگی باشد که بیشتر از همه در معرض دید است. شما می‌توانید دو قسمت دیگر را با فونداسیون بپوشانید!

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *