جدال بر سر عنوان موفق ترین گروه خودروسازی در سال ۲۰۱۷؛ رنو-نیسان-میتسوبیشی یا فولکس واگن؟

علی رغم رسوایی های ناشی از تقلب در اعلام میزان آلایندگی که به Dieselgate معروف شده، گروه فولکس واگن باز هم بسیار موفق عمل کرده و توانسته در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰٫۷۴ میلیون خودرو به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل دهد. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۶ برابر با ۴٫۳ درصد رشد داشته که می تواند به نوعی نشان دهنده عبور فولکس واگن از بحران Dieselgate باشد.

2017_volkswagen_golf_gti_cs_s

در دوازده ماه گذشته، دسامبر پر رونق ترین ماه برای فولکس واگن بوده و این گروه بزرگ موفق به فروش نزدیک به یک میلیون خودرو (۹۹۸,۸۰۰) شده است که این رقم نیز در مقایسه با دسامبر ۲۰۱۶ از رشد ۸٫۵ درصدی حکایت دارد.

volkswagen-announces-new-record-sales-for-2017-but-is-it-enough-122798_1

حال سوال مهمی که مطرح می شود اینست که با رکورد ۱۰٫۷۴ میلیونی، آیا باز هم فولکس واگن عنوان موفق ترین گروه سال ۲۰۱۷ را از آن خود می کند؟

Volkswagen-Group

اگر این سوال را از مدیر عامل گروه تازه تاسیس رنو-نیسان-میتسوبیشی یعنی آقای کارلوس گون بپرسیم، با جواب منفی او روبرو می شویم؛ چرا که این مدیر ۶۳ ساله اعتقاد دارد گروه تحت هدایت وی، شایسته این عنوان بوده و توانسته در امر فروش موفق تر از تمامی رقبای خود ظاهر شود.

Carlos-Ghosn-Renault-Nissan-Alliance-CEO

آنطور که آقای گون اعلام کرده، گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی با فروش ۱۰٫۶ میلیون خودرو بالاتر از اصلی ترین رقیب خود یعنی فولکس واگن ایستاده است. اگر چه این رقم در مقایسه با آمار ۱۰٫۷۴ میلیونی فولکس واگن پایین تر است، اما به گفته آقای گون آلمانی ها میزان فروش خودروهای سنگین با برندهای اسکانیا و مان را نیز در آمار نهایی خود لحاظ کرده اند.

Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance

آقای گون افزوده در صورت کم کردن رقم ۲۰۰ هزار دستگاهی مربوط به اسکانیا و مان از آمار کلی، این رنو-نیسان-میتسوبیشی است که در صدر قرار می گیرد. بد نیست بدانید اینفینیتی، داچیا، داتسون و اوتوواز (AvtoVAZ) روسیه نیز زیر مجموعه این گروه چند ملیتی هستند.

Dacia-Duster-2018

تاکنون آمار تولیدکنندگان دیگری مثل تویوتا منتشر نشده، اما انتظار می رود این کمپانی ژاپنی موفق به فروش حدود ۱۰٫۳۵ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۷ شده باشد. در صورت تحقق این رقم، فروش محصولات تویوتا با ۲ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۶ همراه می شود. لکسس، دایهاتسو و هینو زیرمجموعه های تویوتا به شمار می روند. برای سال ۲۰۱۸، این گروه فروش ۱۰٫۵ میلیون خودرو را هدفگذاری کرده است.

Toyota-brands

همانطور که پیش تر نیز به اطلاعتان رسانده ایم، از میان برندهای لوکس مرسدس بنز با تحویل ۲٫۳ میلیون خودرو رتبه نخست را از آن خود کرده، ب ام و و آئودی نیز به ترتیب با فروش ۲٫۰۸ و ۱٫۸۷ میلیون خودرو در رتبه های دوم و سوم ایستاده اند.

گفتنی است در سال ۲۰۱۶، فولکس واگن با ۱۰٫۳، تویوتا با ۱۰٫۲ و رنو-نیسان با فروش ۹٫۹۶ میلیون خودرو رده های اول تا سوم را کسب کرده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *