جزیره مالتا و خطوط اسرار آمیزش

جزیره مالتا

بدون شک یک از اسرار آمیزتربن عجایب دنیای باستان در جزیره مالتا و کوزو واقع است . در این جزیره کوچک چیزهای عجیبی به چشم می خورد که تا کنون کسی نتوانسته توجیه و توضیحی برای آنها ارائه دهد . در این جزیره صدها خط موازی (بصورت کانال های باریک) در داخل سنگ سخت حفر شده است . اگر به آنها نگاه کنیم ، مانند خطوط راه آهن هستند که از داخل هم رد شده اند. برخی از این خطوط بطور ناگهانی در پای صخره ها خاتمه یافته اند . برخی از زمین شروع شده و به دریا ختم شده اند . اما سوالی که مطرح می شود اینست که چه کسانی این خطوط را ساخته و چه هدفی از ساختن آنها داشته اند ؟

جزیره مالتا

منشا و زمان ساخت این خطوط بر دانشمندان ناشناخته است . دانشمندان اطمینان یافته اند که برخلاف موارد مشابه باستانی مانند خطوط نازکا که بیشتر جنبه مذهبی و آیینی داشته اند ، این خطوط جنبه صنعتی داشته اند . اما نکته عجیب در مور این خطوط این است که چگونه سنگ سخت آهکی تا حداقل ۲۰ تا ۴۰ سانتی متر عمق ایجاد شده اند . با چه وسیله ای این کار انجام شده ، دهها کیلومتر خطوط موازی نسبتا عمیق در سنگ با چه نوع وسیله ای ایجاد شده است ؟

جزیره مالتا

فاصله در بین خطوط حدود یک تا یک و نیم متر است. برخی دانشمندان حدس می زنند که این خطوط برای حمل و نقل استفاده می شده است . اما اگر چنین است چطور است که برخی از این خطوط بی جهت در کنار صخره یا یک دامنه شیب دار خاتمه یافته اند . برخی از خطوط وارد آب دریا شده و حتی در زیر آب امتداد یافته اند . اگر به این خطوط از بالا نگاه شود شباهت زیادی به ریل های راه آهن دارند که از داخل هم دیگر عبور نموده اند . برخی ادعا کرده اند که این خطوط به خاطر رفت و آمد گاری های متصل به حیوانات ایجاد شده است . اما انتقادی که به این نظریه وارد است اینست که اگر چنین است پس چرا هیچ رد پایی از حیوانات دیده نمی شود .

جزیره مالتا

برخی می گویند این خطوط دارای استفاده های نجومی بوده اند . برخی مدعی شده اند که خطوط برای حمل و نقل بلوک های سنگی معبد باستانی مالتا ساخته شده اند ، اما هیچ کدام از خطوط منتهی به معبد نمی شوند ، برخی همانطور که گفتیم در پای صخره ها خاتمه یافته اند . برخی وارد یک سطح شیب دار ۴۵ درجه شده اند. برخی از خطوط حالت سرگردان بخود دارند . برخی از داخل هم رد شده اند که این حالت زیاد بدرد حمل و نقل نمی خورد.

پس بنابراین آنها چه هستند ؟

چه فایده و هدفی داشته اند ؟

 توسط چه کسانی ساخته شده اند ؟

سوالاتی که برای قرن ها دانشمندان را سردرگم ساخته است و بنظر نمی رسد هرگز رازشان کشف شود.

منبع : cartrutsmalta

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *