جنگلِ های نفرین شده

آئوکی گاهارا، ژاپن

در شمال غربی کوه فوجی، جنگلی آرمیده که آن را دریای درختان می‌نامند. مشهور است که منابع غنی آهن در لایه‌های زیرین این منطقه، سبب از کار افتادن قطب‌نماها و سرگردانی  طبیعت‌گردان می‌شود. اما این جنگل، بیشتر به خاطر جاذبه‌ای که بین مردم برای خودکشی ایجاد می‌کند، شهرت یافته است. از سال ۱۹۵۰ تا کنون، بیش از ۵۰۰ مورد خودکشی در این جنگل ثبت شده است. ساکنان محلی می‌گویند شباهنگام، آوای ناله و شیون ارواح سرگردان از درون جنگل به گوش می‌رسد.

جنگلِ های نفرین شده


جنگل سیاه، آلمان

این جنگل که در جنوب غربی آلمان و در امتداد رود راین واقع شده، پس‌زمینۀ بسیاری از داستان‌های برادران گریم بوده است. این جنگل، آنچنان از انبوه درختان پوشیده شده که انوار خورشید به زحمت درون آن نفوذ می‌کند. این مکان، جایگاه مناسبی برای پا‌گیری افسانه‌های جادوگران، انسانهای گرگ‌نما و کوتوله‌های جنگل‌نشین به شمار می‌رود.

جنگلِ های نفرین شده


جنگل ویچ‌وود، بریتانیا

شاخسارانی که بر شانه‌های شما دست می‌سایند، درشکۀ اسرار‌آمیزی که زن و مردی همراه کودکان گریان خود بر آن سوارند… اینها بخشی از دیده‌های مردم در این جنگل است که زمانی بخشی از یک محوطه‌ی شکار سلطنتی در آکسفورد‌شایر بوده است. مهمترین افسانۀ این جنگل، به داستان «امی روزبرت» باز می‌گردد، زنی که به شکلی اسرار‌آمیز در گذشت و همچون یک روح، در این جنگل بر همسر نجیب‌زادۀ خویش ظاهر شد و به وی گفت پس از ده روز، او نیز خواهد مرد، و این واقعه برای مرد نگون‌بخت رخ داد. مردم منطقه معتقدند روح این زن بینوا بر هر کس در این جنگل ظاهر شود، مرگ او قریب‌الوقوع خواهد بود!

جنگلِ های نفرین شده


سرزمین ابلیس سرگردان، کارولینای شمالی

اندکی دورتر از سیلور‌سیتی، در اعماق جنگل‌های کارولینای شمالی، دایره‌ای خشک و بایر به قطر تقریبی ۱۲ متر، میعادگاه هر شب ابلیس است که هر شبانگاه در رقصی شوم، به چگونگی گمراه ساختن و نابودی نسل بشر می‌پردازد… این داستانی است که محلی‌ها از این منطقه‌ی اسرارآمیز برای شما خواهند گفت. نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از خاک این دایره، هنوز مشخص نکرده چرا در این قسمت از جنگل، هیچ گیاهی نمی‌روید.

جنگلِ های نفرین شده


داو هیل، هندوستان

این افسانه در اواخر قرن نوزدهم در بین شاگردان مدرسه‌ی ویکتوریا در بنگالِ غربی شایع بود که رد پاهایی که به هیچ کسی تعلق نداشت، به شکلی مرموز در سرسراهای ساختمان مدرسه، ظاهر و ناپدید می‌شود. اما هیزم‌شکنان جنگل مجاور مدرسه، افسانه‌های هراسناکتری نیز تعریف کرده‌اند: افسانۀ پسرکی بدون سر که در میان درختان جنگل داو هیل سرگردان است!

جنگلِ های نفرین شده


هویا بِیشو ، رومانی

ساکنان محلی ترانسیلوانیا، معتقدند این جنگل دروازه‌ای است به دنیای دیگر که هر کس به آن قدم بگذارد، دیگر باز نخواهد گشت.  کسانی که از این منطقه – که در مرکز خود منطقه‌ای تهی از درخت دارد – جان سالم به در برده‌اند، از احساس نگرانی و تهوع شدید در خود خبر داده‌اند. درختان این جنگل، اکنون ظاهری در هم پیچیده دارند… درختانی که می‌گویند زمانی صاف و سر به فلک کشیده بوده‌اند.

جنگلِ های نفرین شده

جزیرۀ عروسک‌ها، مکزیک

شاخه‌های درختان این منطقه که در نزدیکی مکزیکوسیتی واقع شده، با صدها عروسک تزئین شده‌اند. ۵۰ سال پیش، تنها ساکن این جزیره، جسد دخترکی را در یک نهر کشف کرد و سپس اندکی بعد عروسکی را نیز بر آب همین نهر یافت، و آن را به نشانۀ مرگ دخترک، بر درختی آویخت. این، نخستین عروسک از هزاران عروسک مثله شده‌ای بود که او تا زمان مرگش بر درختان این جزیره آویخت. وی در همان نهری غرق شد که جسد دخترک را در آن یافته بود.

جنگلِ های نفرین شده

جنگل رودخانۀ فری‌تاون فال

سرخپوستانی که در سال ۱۶۰۰۰ این سرزمین را به سپیدپوستان فروخته و از آن کوچ کردند، گورستان‌های چندی از خود بجا گذاشته‌اند. این جنگل که در جنوب شرقی ماساچوست واقع شده، به خاطر قتل‌های زنجیره ای شیطانی در دهۀ ۷۰ و ۸۰ میلادی، شهرت یافت. هنوز بسیاری از مردم، صحنه‌های غیر عادی و آواهای مرموزی را در این منطقه گزارش می‌کنند.

جنگلِ های نفرین شده


جنگل رندالف، آمریکا

این جنگل در حاشیۀ کوچکترین شهرایالت مِین، به عقیدۀ ساکنان محلی، نفرین شده است. در این ناحیه، ماشین‌های رها شده و خطوط راه‌آهن پوشیده شده توسط گیاهان، بوفور دیده می‌شود و گزارش‌های بسیاری از نورهای عجیب شبانگاهی در این جنگل، توسط مردم ثبت شده است.

جنگلِ های نفرین شده


جنگل اپینگ، بریتانیا

این جنگل که از شرق لندن تا اِسِکس کشیده شده است، مکان وهم‌آلودی است آمیخته با وقایع تاریخی و افسانه‌ای. این جنگل، مکان اختفای شماری از قاتلین سریالی انگلستان (همچون دیک تورپن و هری رابرتز) بوده و حتی تعدادی از قربانیان نگون‌بخت روناد جبسن که اکثرا کودک بودند نیز، در این جنگل از پای درآمدند. یک گروه تلویزیونی که در پی شکار تصاویری از روح دیک تورپن بودند، خود در این جنگل گرفتار و سرگردان شدند!

جنگلِ های نفرین شده


جنگل رابینسون، ایلینویز

الکساندر رابینسن، رئیس قبیلۀ پوتاواتومی در ایالت اوتاوا، همراه اعضای خانواده‌ی خود در این جنگل دفن شده‌اند. گزارشهایی از دیده شدن هاله‌های نور عجیب شبانه در این جنگل ثبت شده. گاه بی‌آنکه دلیل خاصی وجود داشته باشد، گردشگران در این منطقه توسط گله‌های گوزن محاصره می‌شوند. در نزدیکی قبرهای خاندان رابینسون، گاه در زمستان هوا از بوی لطیف یاس پر می‌شود!

جنگلِ های نفرین شده


جنگل خلیج، بریتانیا

در اوایل قرن نوزدهم، در گوشه‌ای از این جنگل، زندانی برای اسیران فرانسوی جنگ ساخته شد. افسانه‌های محلی می‌گویند دختری از ساکنان این مکان، عاشق یکی از زندانی‌ها شد، اما توسط برادر و پدر خود بیرحمانه شکنجه و تهدید شد. اندکی بعد، دخترک به زندگی خود پایان داد. می‌گویند روح این دخترک به مکان عشق ناکام خویش باز می‌گردد، میان درختان جنگل می‌خرامد و گاه گریه سر می‌دهد.

جنگلِ های نفرین شده


جنگل خانۀ قدیمی، ویرجینیا

این جنگل ۵۰۰ هکتاری، زمانی پناه‌گاهی برای ارواح سرگردان سربازان انگلیسی یا دزدان دریایی بوده که صندوق جواهرات خود را در نزدیکی شهر بندری ماتئو دفن می‌کرده‌اند. در مرکز این جنگل، ساختمانی از دورۀ برده‌داری وجود داشته که بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته است. یکی از عجیب‌ترین مشاهدات اوایل قرن نوزده ماهیگیران در این منطقه، کشتی ارواحی است که آرام و خاموش سینۀ رود را می‌شکافد، از ساحل می‌گذرد و در دل تاریکی‌های جنگل ناپدید می‌شود!

جنگلِ های نفرین شده


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *