جوان سازی پوست بدون جراحی

جوان سازی پوست

جوان سازی پوست

بسیاری از افراد به دنبال آرایش و زیبایی اند و در این میان، به آرایشگران زیادی مراجعه می شود و ممکن است سوء استفاده های زیادی شود. اما راهکارهایی هم وجود دارد که با فرآورده های طبیعی مانند میوه ها و مواد غذایی، بتوانیم سلامت و زیبایی پوست خود را تأمین کنیم و به جوان سازی پوست بدون جراحی بپردازیم.

صورت

پاک کردن، تقویت کردن، غذا دادن و رساندن مواد مغذی به پوست، سه اصل اساسی برنامه مراقبت از پوست است.
برای این منظور به نکات زیر توجه کنید:
– برای مالیدن کرم به صورت، نوک انگشتان را با ملایمت و به صورت دایره ای وار، از پایین به بالا روی صورت حرکت دهید تا کرم جذب پوست گردد.
– صورت را ماساژ دهید تا کرم جذب شود حدوداً ۲۰ دقیقه طول می کشد تا کرم کاملاً جذب پوست صورت شود.
– اجازه ندهید کرم بیش از ۲۰ دقیقه روی صورت شما باقی بماند، زیرا پس از این مدت باعث جذب دود و گرد و غبار و انسداد منافذ پوست می شود.
– برای پاک کردن کرم از یک تکه پنبه یا دستمال کاغذی مرطوب استفاده کنید تا رطوبت پوست از بین نرود.
– حوله مخصوص صورتتان را تمیز و نرم نگه دارید.
– هنگام خواب کرم روی صورتتان را پاک کنید و با کرم به رختخواب نروید. به عبارتی اگر از کرم های شب استفاده می کنید نیم ساعت قبل از خواب به صورتتان کرم بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کرم کاملاً جذب پوست شما شود. سپس به آرامی با یک تکه پنبه مرطوب صورتتان را پاک کنید.

تمیز کردن پوست

اولین قدم مراقبت از پوست، تمیز کردن آن است. عرق، چربی، گرد و غبار، لوازم آرایش، چرک و باکتری ها را نمی توان با شست و شوی معمولی پاک کرد. برای پاک کردن صورت به پاک کننده مناسب نیاز دارید. کرم های پاک کننده در منافذ پوست نفوذ و عمیقاً پوست را پاک می کنند.

شستن صورت

هنگام تمیز کردن پوستتان به نکات زیر توجه کنید:
– همیشه موهایتان را قبل از شروع کار، جمع کنید تا چرب نشود.
– مقدار کافی از کرم پاک کننده را روی گونه ها، چانه، پیشانی و گردن بمالید. سپس با انگشتان از پایین به بالا و از داخل به خارج صورتتان را ماساژ دهید. نقاط حساس اطراف بینی، زیر چانه، گردن و نزدیکی لاله گوش را با دقت بیشتری تمیز کنید.
– همیشه از پنبه مرطوب برای پاک کردن صورت استفاده کنید، زیرا پنبه خشک رطوبت پوست را از بین می برد.
– فرآیند پاک کردن را چندبار تکرار کنید تا پنبه ای که با آن صورتتان را پاک می کنید، کاملاً تمیز شود.
– صورتتان را دو بار در شبانه روز، یک بار صبح و یک بار قبل از خواب پاک کنید.

ماسک صورت

هر پوستی با توجه به رطوبت، چربی، جوش و منافذی که دارد برای شادابی بیشتر نیاز به تقویت دارد. با اینفو همراه باشید تا در مطالب آینده با ارایه ماسک های طبیعی تهیه شده از میوه های گوناگون، بتوانید پوست خود را زنده و با طراوت نگه داشته و به جوان سازی پوست بپردازید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *