خوردن بادام زمینی و تخم مرغ در سه‌ماهگی «حساسیت‌ها را کاهش می‌دهد»

تخم مرغ

دانشمندان دریافته‌اند که دادن بادام زمینی، تخم مرغ و دیگر مواد غذایی حساسیت‌زا به کودکان در سنین پایین می‌تواند از ریسک حساسیت‌های جدی و خطرناک به این مواد در بزرگسالی بکاهد.

به گزارش گاردین، این تحقیق که توسط سازمان استاندارد مواد غذایی در آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد که کودکانی که از سه ماهگی اندکی بادام زمینی و سفیده تخم مرغ (که پروتیئن موجود در آن می‌تواند ایجاد حساسیت‌ کند) در غذایشان داشتند، کمتر از کودکانی که از شش ماهگی با این غذاها آشنا شده‌اند، در معرض خطر حساسیت‌های جدی هستند.

البته میزان مصرف این مواد غذایی عامل مهمی در کم کردن میزان این ریسک است. دانشمندان می‌گویند که مصرف یک و نیم قاشق چایخوری کره بادام زمینی و یک تخم مرغ آب‌پز شده کوچک برای کم کردن ریسک ابتلا به حساسیت برای بچه‌ها کافی است.

در این تحقیق، که در مجله پزشکی نیوانگند منتشر شده، کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شدند اما از سن سه ماهگی این مواد را هم در رژیم‌ غذایی روزانه شان داشتند،‌ با کودکانی که از شش ماهگی این غذاها به رژیم روزانه شان اضافه شد مقایسه شدند. این تحقیق در ‌انگلیس و ولز و در میان بیش از هزار و سیصد کودک انجام شد.

در ابتدا این کودکان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند و از خانواده‌های نیمی از آنان خواسته شد که به کودکان از سه ماهگی غذاهایی مانند تخم مرغ، شیر، سبوس، و بادام زمینی که حساسیت‌زا هستند بدهد در حالی‌که گروه دوم از شش ماهگی شروع به اضافه کردن این مواد به رژیم غذایی کودکان کردند.

این کودکان برای سه سال تحت نظر این گروه تحقیق بودند. نتایج نشان می‌دهد که کودکانی که از سه ماهگی با غذاهای حساسیت‌زا آشنا شده‌اند ۶۷ درصد کمتر از کودکانی که شش ماه اول فقط شیر مادر خورده‌اند به آلرژی‌های مواد غذایی دچار می‌شوند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *