دانلود کتاب خدایان آن سوی فضا

نام کتاب: خدایان آن سوی فضا
نویسنده: اریک فون دنیکن
ترجمه: مهرداد شاهین
زبان کتاب: فارسی
فرمت: PDF
تعداد صفحات: ۳۴۷ صفحه
حجم فایل: ۴٫۵ مگابایت
خدایان آن سوی فضا

 

«اریک فون دانیکن» که نام کاملش با تلفظ صحیح «اریش آنتون پاول فون دنیکن» می‌باشد، در ۱۴ آوریل ۱۹۳۵ در منطقه «آلمانی» زبان «زوفینگن» در «سوییس» متولد شد.
وی کاتولیکی بسیار متعصب بود و به همین دلیل در مدرسه «سن میشل» مشغول به تحصیل گردید و در کنار آن اوقات فراغتش را با مطالعه ترجمه‌های متون باستانی می‌گذرانید. او تحصیلش را در ۱۹ سالگی نیمه‌کاره رها کرد و در هتلی مشغول به کار شد و هنگامی که مدیر کل هتل پنج ستاره‌ای گردید، نخستین کتابش را به نام «خاطرات آیندگان» یا «ارابه‌های خدایان» انتشار داد که موفقیت و شهرت فراوانی برای وی در بر داشت؛ به طوری که کتابش در نخستین سال چاپش در ۱۹۶۸ پرفروش‌ترین کتاب سال در «آلمان» و «آمریکا» گردید و بعدا در ۳۸ کشور دیگر دنیا نیز منتشر گردید.
او بسیار علاقمند به کشف رازهای دنیای باستان و نشانه‌های خدایان یا همان فضانوردان در دوران بسیار گذشته بود و بنابراین با پس‌انداز ۳۰۰،۰۰۰ فرانک «سوییس» در جوانی، سفرهای پژوهشی و علمی خود را آغاز کرد که همچنان ادامه دارد.
«فون دانیکن» برای تهیه کتابها و دیگر آثارش، صدها هزار کیلومتر پیاده سفر کرد. ده‌ها هزار کیلومتر با هواپیما پرواز کرد. به اعماق تیره‌ترین غارهای درون زمین رفت. از تاریک‌ترین و ناشناخته‌ترین مکان‌های باستانی جهان عکس تهیه کرد. نتیجه آن که تصاویر و مدارکش را به همراه نظریات و فرضیاتش درباره گذشته بشریت در کتاب‌های دیگرش منتشر کرد و صریحا به مقابله با یکسونگری کلیسایی و خرافی نشان دادن تاریخ گذشته‌ها پرداخت.
پژوهش‌های ارزشمندش درباره «صندوق عهد» و نظریات تکان دهنده و بعضا مغایرش با باورهای کاتولیکی، کشیشان را بسیار خشمگین ساخت، به طوری که او را متهم به کفر کردند؛ اما وی در مصاحبه‌هایش آشکارا به اعتقادش به خدای متعال اشاره کرده و به آنان پاسخ داده که هرگز نمی‌تواند مطالب کتاب مقدس را در حد و شأن خدای بلندمرتبه و مهربان بداند؛ بنابراین برای روشن شدن گذشته‌های تاریک همچنان تلاش خواهد کرد.
او معتقد است در گذشته‌های بسیار دور، فضانوردانی از سیارات دیگر به ملاقات اجداد ما آمدند و به آنها تمدن و راه و روش زندگی را آموختند؛ اما نیاکان ما که بسیار ابتدایی و وحشی بودند، آنان را خدایان فرض کردند و به پرستش آنان پرداختند و هزاران فرقه خرافی با رنگ و بوی مذهبی را به وجود آوردند و این گونه از درک وجود خدای راستین به دور ماندند و زندگی خود را به کجی‌های بسیار آلودند.
«فون دانیکن» برای تمام فرضیاتش، مدارک بسیاری جمع کرد و با بررسی دقیق هر کدام از آنها، تاریخ ارایه شده از سوی کلیسا را به چالش خواند.
در این میان دانشمندان نیز ساکت ننشستند و «کارل ساگان» و «رونالد استوری» دو کتاب عمده در رد نظریات وی به چاپ رساندند و او را به شارلاتانی علمی متهم ساختند؛ اما او دست از کار خود نکشید و به تلاش‌های بسیار پرزحمت و طاقت‌فرسای خود پیرامون کاوش دوران باستان همچنان ادامه داد.
نتیجه کوشش‌های چند ده ساله وی، کتابها و لوح‌های فشرده زیر است:
۱ – ۱۹۶۸ : خاطرات آیندگان (ارابه‌های خدایان؟) به صورت کتاب، لوح فشرده تصویری، نوار فیلم.
۲ – ۱۹۶۹ : بازگشت به ستارگان (خدایان آن سوی فضا)
۳ – ۱۹۷۲ : باروری و جهان هستی (طلای خدایان)
۴ – ۱۹۷۳ : دنیای من به تصاویر (در جستجوی خدایان باستان)
۵ – ۱۹۷۴ : آیندگان (معجزه‌های خدایان)
۶ – ۱۹۷۵ : مسافری از کائنات
۷ – ۱۹۷۷ : مدارک (طبق مدارک)
۸ – ۱۹۷۸ : کنکاش
۹ – ۱۹۷۹ : پیامبر گذشتگان (نشانه‌های خدایان؟)
۱۰ – ۱۹۷۹ : دانش‌نامه فضانوردی باستان
۱۱ – ۱۹۸۱ : سفر به «کریباتی» (گذرگاه‌های خدایان)
۱۲ – ۱۹۸۲ : سیاست خدایان (خدایان و طرح عظیم‌شان)
۱۳ – ۱۹۸۳ : همه جهان را دوست دارم
۱۴ – ۱۹۸۴ : روزی که خدایان آمدند
۱۵ – ۱۹۸۵ : اشتباه کردم؟
۱۶ – ۱۹۸۷ : همه ما فرزندان خدایان هستیم
۱۷ – ۱۹۸۹ : چشمان ابوالهول
۱۸ – ۱۹۸۹ : ردپاهای فضایی‌ها
۱۹ – ۱۹۹۰ : ردپاهای فرازمینی‌ها
۲۰ – ۱۹۹۱ : دوران دیرینه سنگی بسیار دگرسان
۲۱ – ۱۹۹۱ : رازهای اروپای باستان
۲۲ – ۱۹۹۲ : شوک خدایان
۲۳ – ۱۹۹۲ : ردپاهای جدید فضایی‌ها
۲۴ – ۱۹۹۳ : بر اساس ردپاهای قدرتمندان مطلق
۲۵ – ۱۹۹۳ : سفر فضایی در دوران باستان
۲۶ – ۱۹۹۳ : میراث «کوکول‌کان»
۲۷ – ۱۹۹۴ : پیام‌ها و علایمی از فضایی‌ها
۲۸ – ۱۹۹۵ : بیگانه‌ای از کهکشان (بازگشت خدایان)
۲۹ – ۱۹۹۵ : طولانی‌ترین شروع روز رستاخیز، در انتظار ناجی و فرازمینی‌ها
۳۰ – ۱۹۹۷ : میراث خدایان
۳۱ – ۱۹۹۷ : ارتباط با کهکشان، معماهای جهان، در دو لوح فشرده
۳۲ – ۱۹۹۷ : نشانه‌های جاودانگی (ورود خدایان)
۳۳ – ۱۹۹۹ : به نام «زئوس» (ادیسه خدایان)
۳۴ – ۲۰۰۱ : خدایان فضانورد بودند
۳۵ – ۲۰۰۲ : داستان واقعی «زیکسلی» و «اوم»
۳۶ – ۲۰۰۳ : همه دنیا برای صد فرانک و ماجراهای دیگر
۳۷ – ۲۰۰۳ : اسرار دنیاهای گمشده
۳۸ – ۲۰۰۳ : آخرین سخنرانی «اریک فون دانیکن» به صورت لوح فشرده و نوار فیلم
۳۹ – ۲۰۰۳ : جوینده دانش گمشده، بر اساس باستان‌شناسی ممنوع
۴۰ – ۲۰۰۵ : «آستروپلیس» جهان رازها، لوح فشرده موسیقی
۴۱ – ۲۰۰۵ : مجموعه تصاویر رازها (رازها)
«اریک فون دانیکن» شهرتش را در «آمریکا» به غیر از کتاب‌هایش مدیون ویژه برنامه تلویزیونی «در جستجوی فضانوردان باستان» نیز می‌باشد. او در ۱۹۹۳ برای تلویزیون «آلمان» یک مجموعه پنج قسمتی به نام «ارابه‌های خدایان؟، معماها ادامه دارند» با حضور و کارگردانی خود تهیه کرد. همچنین وی دو فیلم مستند دیگر نیز تهیه کرد که در ۲۶ سپتامبر ۱۹۹۶ و ۲۶ نوامبر ۱۹۹۶ از بزرگترین شبکه تلویزیون «آلمان» پخش شد و ۷،۷۰۰،۰۰۰ نفر بیننده آن بودند.
او همچنین بیش از ۳۰۰۰ سخنرانی در ۲۵ کشور جهان انجام داده که ۵۰۰ نشست آن در دانشگاه‌ها برگزار گردیده است.
«فون دانیکن» بر چهار زبان تسلط کامل دارد و سالانه تقریبا ۱۶۰،۰۰۰ کیلومتر سفر به نقاط فراموش شده یا ناشناخته زمین انجام می‌دهد و همچنان به عنوان یک پژوهشگر بسیار دقیق معروف است. او همچنین عضو انجمن نویسندگان «سوییس» و انجمن نویسندگان «آلمان» و انجمن بین‌المللی «قلم» می‌باشد و از طرف دانشگاه «بولیوی» دکترای افتخاری دریافت کرده است.
«فون دانیکن» جایزه «هوسپد ایلوستر» را از شهرهای «ایکا» و «نازکا» در «پرو» و جایزه زرین – پلاتین «لورنکو فیلهو» را از «برزیل» و در «آلمان» جایزه «گوردون بلو دو سنت اسپریت» را به همراهی «اولف مرلبورد» «آلمانی» دریافت کرده است.
وی در سال ۲۰۰۳ جایزه اسکار نظریات را به عنوان پیشنهاد دهنده، طراح و سازنده پارک تک‌منظوره رازهای جهان دریافت نمود. این پارک توسط خود وی در «اینترلیخن» «سوییس» در تاریخ ۲۴ می ۲۰۰۳ افتتاح گردید.
«فون دانیکن» بنیانگذار دو کمیته تحقیقی و نایب رییس یک شرکت سهامی عام می‌باشد. وی همچنین بنیان‌گذار انجمن تحقیقاتی باستان‌شناسی و فضانوردی به نام «آسرا» می‌باشد. این انجمن درباره پرسش‌هایی پیرامون نژاد و ریشه‌های بشریت، امکان وجود موجودات هوشمند فرازمینی، اسرار دنیا و هزاران موضوع حل نشده دیگر به تحقیق می‌پردازد.
او در تابستان ۲۰۰۳ مجموعه ۲۲ قسمتی یک ساعته جدیدی را بر اساس کتاب «ارابه‌های خدایان؟» به سبک داستان‌های ماجراجویی علمی و تخیلی تهیه کرد که مورد استقبال زیاد تماشاگرانش قرار گرفت.
«فون دانیکن» در سال ۱۹۶۰ با «الیزابت اسکاجا» ازدواج کرد که حاصل آن یک دختر به نام «کورنلیا» و دو نوه می‌باشد. وی هم‌اکنون در دهکده کوچک کوهستانی به نام «پیتن‌برگ» در «سوییس» زندگی می‌کند و علاقه بسیاری به بازی شطرنج و به قهرمان آن «بورداوکس» دارد.
سایت‌های اینترنتی او به آدرس www.daniken.com و www.evdaniken.com دارای اطلاعات و تصاویر بسیار جالبی درباره وی و کارهایش می‌باشند. همچنین می‌توان با آدرس پست الکترونیکی daniken@daniken.com با وی تماس برقرار کرد.
«فون دانیکن» از معدود جویندگان اندیشمندی است که در جهان مورد احترام بسیار زیاد محافل علمی و دانشگاهی می‌باشد. امید است پژوهش‌های وی گشاینده راهی به سوی گذشته تاریک‌مان باشد.
download-book

مطالب مرتبط

۷ دیدگاه‌

  1. Hadi ebdal گفت:

    یاشاسین واقعا عالی مرسی که کتابها رایگانن و میتونیم تو حوضه تحقیقاتیمون ازشون استفاده کنیم و خودم رو موظف دونستم که حتما تشکر کنم،سپاس

  2. Mjd گفت:

    دم شما گرم. همه ی کتابهاش اینجا در دسترس هست؟؟

  3. Godgoblin گفت:

    سپاس بابت اینکه رایگان و بدون اذیت و آزار کتاب هاتون رو در اختیارم گذاشتید هر خراب شده ای رفتم یا پول میخواستن و آخرش اونی که دانلود میشد اصل کاری نبود و کسی هم جوابگو نبود یا مراحل ثبت نام اجباری داشت که با تبلیغات مزخرفشان آرامش اینترنتم رو بهم میزدن و خیلی یا های دیگه اما اینجا انصافاً عالی هست بازم سپاس

    • محمدنصیر گفت:

      زنده باد. زنده باد . حق گفتی. والا مردیم از بس سایت های دروغگو و سرکاری گشتیم و اخرش هم دست خالی

    • مدیر گفت:

      سلام دوستان عزیز
      ما این رو وظیفه خودمون میدونیم که مقالات ، محتوا و کتاب هارو با کمترین دردسر بدست بازدیدکننده های سایت بگذاریم .
      موفق باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *