دانلود کتاب غول ها و هیولاها

نام کتاب: غول‌ها و هیولاها
نویسنده: آلن لندزبرگ
ترجمه: فریده مهدوی دامغانی
زبان کتاب: فارسی
فرمت: PDF
تعداد صفحات: ۳۵۴ صفحه
حجم فایل: ۶٫۸ مگابایت

غول‌ها و هیولاها

مقدمه
دنیایی که ما امروزه در آن زندگی می‌کنیم مملو از اسرار و وقایعی است که با وجود دانش و تکنولوژی پیشرفته قرن حاضر هنوز بی‌پاسخ و لاینحل باقی مانده است.
در این کتاب شما تنها مقدار بسیار جزئی و ناچیزی از این شگفتی‌های خلقت در مورد موجودات زمینی را مورد مطالعه و بررسی قرار خواهید داد.
کسی نمی‌داند اگر پاسخ به این سؤالات مجهول و اسرارآمیز یافت می‌شد، دنیای امروزی ما به چه شکل و ترتیبی در می‌آمد و چگونه کاربردی می‌شد از این داده‌ها و اطلاعات داشت.
در هر نقطه‌ای از جهان، یک سری مسایل و پدیده‌های اسرارآمیز و عجیبی وجود دارد که با مرور و بررسی تاریخ گذشته جهان می‌توان تنها پی به ماهیت وجودی آنها برد، زیرا هیچ راه دیگری برای پیدا کردن علت و معلول و زمان هر وضعیت، بگونه دقیق و درست، در اختیار بشر امروزی نیست.
متأسفانه در این دهه‌ی اخیر، انتقادات زیادی از تاریخ و کلاً نگارش تاریخ جهانی به وسیله مورخین ایام باستان ابراز شده است و حضور تغییرات واشتباهاتی (عمدی یا غیرعمدی) در وقایع و اتفاقات گذشته، بلاتردید به عنوان امری مسلم شناخته شده است. شاید اگر بشر امروزی از وقایع میلیاردها سال دنیایی که در آن زندگی می‌کند، اطلاع و آگاهی صحیح و درستی در اختیار داشت، اینگونه مسایل و مطالب برایمان مجهول و اسرارآمیز، و تا حدی مجذوب کننده و سحرآمیز و باورنکردنی جلوه نمی‌کرد.
همانگونه که نویسنده و محقق این کتاب در قسمتی از کتاب خود می‌گوید، «انگار ورقی از دفتر وقایع و تاریخ عالم هستی پاره گشته است»، زیرا برای یک سری پدیده‌ها و علائم عجیبی که در روی زمین و زیر زمین و اقیانوس‌ها و سلسله کوههای مرتفع جهان وجود دارد، هیچگونه پاسخ عقلایی و منطقی در اختیار نداریم، و شخص جوینده در این دایره، سرگردان و همیشه به نقطه شروع بازمی‌گردد…
اما بهرحال چاره مگر پذیرش این وضعیت نیست، و بنا به جمله معروف ویلیام شکسپیر «بودن یا نبودن، این است سؤال مهم…» و شاید که دانستن علت وجود یک سری پدیده‌ها، در نهایت زیاد هم مهم نباشد… زیرا اگر بود بطور حتم از آنها آگاه می‌شدیم…
آنچه که قابل ذکر است، کتاب حاضر، افسانه و زاده‌ی تخیلات نویسنده نبوده بلکه گوشه‌ای از ناشناخته‌های بشر امروزی و عظمت قدرت الهی است و در عین حال با واقعیات عینی و تاریخ زمین‌شناسی مطابقت دارد.
download-book

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *