دانلود کتاب نیوتن و فیزیک کلاسیک از ویلیام رانکین

نام کتاب: نیوتن و فیزیک کلاسیک – قدم اول

نویسنده: ویلیام رانکین

مترجم: مجتبی سلطانی

انتشارات: شیرازه

سال نشر: ۱۳۸۰

زبان: فارسی

تعداد صفحات: ۱۷۵ صفحه

فرمت: PDF

حجم: ۴٫۹۴ مگابایت

نیوتن و فیزیک کلاسیک

نیوتون ، کسی که در نبوغ از همه ی انسان ها پیشی گرفت!
“جان کندیت” درباره او می گوید : مجموعه پیوسته ای از تلاش ، بردباری ، فروتنی ، خویشتنداری ، نیکوکاری ، و پارسایی عاری از زنگار پلیدی »
قوس و قزح، میزان گردش ماه، شهاب های آسمانی و جزر و مد دائم اقیانوس ها و سیبی که از درخت افتاد، همه و همه نشانه های وجود جهانی واحد هستند که کشف رموز آن را مدیون یک فرد هستیم: ایزاک نیوتون. نیوتون بدون شک درخشان ترین نابغه تمامی اعصار تاریخ است و با اینهمه هنوز ناشناخته باقی مانده است.
کتاب حاضر به توصیف و توضیح پاره ای از درخشان ترین آراء فردی اختصاص دارد که میزان قابل توجهی از دانش بشری که پیش از او تولید شده بود و همچنین باورهای نیمه تمام یا اشتباه جاری در این زمینه آگاهی داشت و به تنهایی پیشرفت های چشمگیری در حوزه ریاضیات، مکانیک و نظریه های مربوط به نور به وجود آورد. کتاب حاضر، قدم اولی است در شناخت فردی خود آموخته که در سن بیست و پنج سالگی نظام توضیحی کاملی از کل جهان ارائه داد. فردی که بدون نظام توضیحی وی، بسیاری از دانسته های علمی بعدی، از جمله نظریه نسبیت اینشتین نمی توانست کشف گردد. اعتقادات شخصی نیوتون نیز از دیگر مواردی است که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته اند.

سری کتب قدم اول که توسط انتشارات شیرازه منتشر شده اند،کتاب هایی هستند مصور، آسان و جذاب و خواندنی که برای آشنایی و قدم اولیه به سوی بزرگان علم و فلسفه نوشته شده اند و از این حیث برای مخاطب خاص و عام جذاب و مفید است.

download-book

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *