راز های جزیره استر و ناتوانی دانشمندان از یافتن پاسخ

ester-island (2)

اولین دریانوردان اروپایی که در ابتدای قرن هجدهم به جزیره ایستر آمدند آنچه را که می دیدند ، نمی توانستند باور کنند . آن ها ، در این جزیره کوچک که در ۲۲۵۰ میلی سواحل شیلی قرار دارد صدها مجسمه عظیم که در سراسر جزیره پراکنده بود را مشاهده کردند .

یک کوه عظیم جابجا شده بود، صخره های سخت تر از فولاد همچون پنیر بریده شده بود.۱۰،۰۰۰ تن تخته سنگ که قابل کنده کاری نبوده ، باقی مانده بود . صدها مجسمه غول پیکر که طول بعضی از ۲۰ تا ۳۰ متر است و وزنی معادل ۵۰ تن دارند همچون روبات هایی که فقط منتظرند تا به کار انداخته شوند ، به توریست های امروزی با نگاهی خصمانه می نگرند ، در ابتدا مجسمه های عظیم کلاه نیز داشته اند ولی حتی کلاه نیز کمکی به روشن نمودن مبداء این مجسمه های عجیب نمی کند .

سنگهایی که برای کلاه ها به کار رفته شده و وزنی معادل با ده تن دارند از محل دیگری تهیه شده بودند و علاوه بر آن برای قرار دادن کلاه ها بر سر مجسمه می بایستی آن ها با کمک وسیله ای به هوا بلند می شدند . در آن زمان کتیبه های چوبی با نوشته های عجیبی بر روی مجسمه ها دیده می شده ولی امروزه بیش از ده قطعه از آن کتیبه ها در تمام موزه های جهان باقی نمانده و هیچ یک از این قطعات باقی مانده تاکنون ترجمه نشده اند .

راز های جزیره استر

مردم شناس نروژی بنام “هیرر دال” صدها مجسمه ناتمام را نزدیک صخره ها و دهانه آتشفشان کشف کرد . هزاران قطعات سنگی و تبرهای ساده سنگی در اطراف پراکنده شده بودند . این چنین وانمود می کرد که کار ناگهانی متوقف شده باشد . جزیره ایستر از هر قاره و یا مرکز تمدن دور می باشد ، جزیره نشینان بیشتر به ماه و ستارگان آشنا بودند تا با کشورهای دیگر . در این جزیره به دلیل وجود سنگ های آتشفشانی هیچ درختی نمی روید .

توضیح معمولی که غول های سنگی به وسیله غلطک های چوبی به محل فعلی خود نقل داده شده اند در این مورد نیز صدق نمی کند . بعلاوه جزیره به سختی می توانسته غذا برای بیش از ۲۰۰۰ نفر تهیه کند . ( امروز چند صد بومی در جزیره زندگی می کنند ) سرویس کشتیرانی که غذا و لباس برای سنگبران جزیره می آورده در دوره عتیق یک عمل غیرممکن می باشد .

راز های جزیره استر

پس چه کسی مجسمه ها را از صخره کنده است ، چه کسی آن ها را به مکان های فعلی حرکت داده ؟ چگونه بدون غلطک های چوبی آن ها را کیلومترها در بیابان ها حرکت داده اند ؟ چگونه آن ها آرایش ، صیقل و بر پا شده بودند ؟ چگونه کلاه ها که سنگ آن ها متعلق به محلی سوای محلی که سنگ مجسمه ها تهیه شده می باشد بر مجسمه ها قرار داده شده اند ؟

اگر اشخاصی با قدرت تخیلی بسیار قادر هستند تصور کنند که مصری ها اهرام را با روش کشیدن و هل دادن سنگ ها توسط قشونی از کارگر بر پا کرده اند در این مورد نخواهند توانست چنین تصور کنند چون قشونی وجود نداشته است . حداکثر تعداد کارگران ممکن است که  ۲۰۰۰ مرد بوده باشند که مطمئنا برای کندن پیکرهای غول آسا از آن صخره های آتشفشانی سخت تر از فولاد ،

راز های جزیره استر

با آن آلات بدوی هرگز کافی بنظر نمی رسد حتی اگر آن ها شب و روز کار می کردند ، چون حداقل عده ای از این دسته می بایستی دشت ها را هموار کنند ، عده ای ماهی بگیرند و عده ای نیز می بایستی طناب ببافند . خیر ، دو هزار مرد قادر به ساختن این مجسمه های غول پیکر نبوده و عده کثیری نمی توانسته اند در جزیره ایستر زندگی کنند .

پس چه کسی و چگونه این کارهای سخت  را انجام داده ؟ و چرا این مجسمه ها در لبه جزیره قرار گرفته اند و در داخل نمی باشند ؟ سوالاتی از این دست در مورد این جزیره اسرار آمیز ما را مجبور می کند تا به دلیلی غیر زمینی فکر کنیم و نتیجه بگیریم که شاید انسان ها با کمک موجوداتی فرازمینی این سازه های عجیب را برای هدفی که برای ما ناشناخته است ، ساخته باشند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *