راهنمای حل تمام مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری گلکسی Note 5

 

ساموسنگ گلسی نوت ۵ یکی از دستگاه هایی ست که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. این دستگاه بیشتر بخاطر صفحه نمایش بزرگ و قلم لمسی آن، که قلم S نامیده می شد، معروف گردید. این دستگاه برای افرادی که می خواستند از قابلیت های چند رسانه ای گوشی استفاده کنند انتخابی ایده آل محسوب می شد. همچنین قلم S دستگاه کمک می کرد که براحتی ایده هایتان را پیاده کنید. در ادامه به بررسی راه های حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری گلکسی نوت ۵ سامسونگ کی پردازیم.

اینفو– دو سال پیش این گوشی به بهترین مشخصات راهی بازار شد، پس تعجبی ندارد که هم اکنون نیز این دستگاه به خوبی و براحتی از عهده پردازش ها بربیاید. با اینکه این گوشی با سخت افزاری قدرتمند راهی بازار شد ولی مشکلاتی موردی در برخی از عملکردهای این دستگاه گزارش شده است. در مقاله ی پیش رو به سراغ این گوشی رفته ایم و سعی داریم که مشکلاتی از قبیل درخواست پین کد بعد از بروزرسانی و دیگر مشکلات آن را برطرف نماییم.

 samsung-galaxy-note-5

درخواست پین کد بعد از بروزرسانی

مشکل : من اخیرا یک دستگاه سامسونگ گلکسی نوت ۵ دست دوم خریداری کرده ایم. بعد از شروع بکار با آن برای دستگاه اثرانگست تعریف کردم. مدتی بعد دستگاه درخواست بروزرسانی نمود و من بعد از وارد کردن پین کد بروزرسانی را انجام دادم. ولی بعد از اتمام بروزرسانی دستگاه با اثر انگشت من باز نمی شود و درخواست پین کد ۴ رقمی می کند. مشکل اینجاست که گوشی پین کدی را که قبل از بروزرسانی وارد کردم را نیز قبول نمی کند. دستگاه حتی اجازه نمی دهد بدون وارد کردن پین کد آن را خاموش کنم. آیا احتمال دارد دستگاه توسط خود شرکت قفل شده باشد ؟

راه حل : اگر صاحب قبلی دستگاه قبل از اینکه گوشی را به شما بدهد نسبت به بازگردانی آن به تنظیمات کارخانه اقدام نکرده باشد بنابراین پین کدی که باید وارد کنید پین کدی ست که صاحب قبلی آنرا به دستگاه معرفی کرده است. معمولا دستگاه ها بعد از آپدیت های اصلی و یا حتی هنگام نیاز به شروع مجدد از کاربر درخواست پین کد می کنند. بهترین راه این است که از صاحب قبلی گوشی پین کد را سوال کنید.

دستگاه شارژ نمی شود

مشکل : اوایل سال یک دستگاه نوت ۵ خریداری کردم. اما اکنون بعد از اینکه دستگاه را بروزرسانی کردم به یکباره با مشکل شارژ شدن روبرو شده ام. بوسیله  تبلت های گلکسی تب ۷ و ۱۰٫۱ شارژ را امتحان کردم و از سالم آن مطمئن شدم. نکته جالبی که اتفاق افتاد این بود که تبلت گلکسی تب ۷ من بیشتر از ۲ درصد شارژ نمی شد ولی بعد از راه انداری مجدد به یکباره عدد ۸۶ درصد را به من نشان داد. در همین موقع گوشی گلکسی نوت ۵ من نیز با شارژ شدن مشکل پیدا کرد. وقتی برای اولین با بوسیله دکمه های خانه، روشن/خاموش و دکمه ی کم کردن صدا گوشی را راه اندازی مجدد کردم مشکل برطرف شد ولی این هفته باز این مشکل اتفاق افتاد. سوالی که دارم این است، آیا فکر می کنید با شارژر بیسیم مشکل برطرف شود ؟ حداقل با اینکار می توانم گوشی را کمی شارژ کرده و روشن کنم تا در صورت وجود مشکل در آپدیت آنرا برطرف نمایم.

راه حل : اگر مشکل شارژ نشدن بخاطر درگاه گوشی باشد شارژر بیسیم می تواند به شما کمک کند. البته باید راه حل های موجود در لیست زیر را نیز امتحان کنید.

  • درگاهی که شارژر را به آن متصل می کنید بوسیله ی اسپری باد تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ گونه گرد خاک و آشغالی داخل درگاه نباشد.
  • شارژر و پریز برق دیگری را امتحان کنید.
  • اگر می خواهید مطمئن شوید که مشکل از آپدیت اخیر بوده یا نه باید از اطلاعات روی گوشی پشتیبان گرفته و از گزینه ی “بازگردانی به تنظیمات کارخانه” استفاده کنید. بعد از اتمام اینکار بررسی کنید که آیا هنوز مشکل به قوت خود باقیست یا خیر.

عدم توانایی در برقراری ارتباط

مشکل : من به تازگی یک گوشی گلکسی نوت ۵ خریدارم کردم. این گوشی آنلاک است (با تمام شبکه ها کار می کند) من قصد برقراری تماس مستقیم (Straight talk) را دارم  ولی پیغامی به من نشان داده میشود مبنی بر عدم توانایی در برقراری ارتباط. همینطور در برقراری و دریافت تماس عادی نیز مشکل دارم، اما ارسال پیام و اینترنت کار می کند.

راه حل : سرویس Sprint از شبکه ی CMDA استفاده می کند ولی تماس مستقیم از شبکه ی GSM استفاده می نماید. مواردی مشاهده شده که وقتی گوشی در حال استفاده از سرویس Sprint است با قابلیت تماس مستقیم به مشکل بر می خورد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با بخش پشتیبانی سرویس تماس مستقیم ارتباط برقرار کرده تا از وضعیت حساب خود مطمئن شوید و ببینید که آیا سرویس شما فعال است یا خیر. اگر مشکلی در وضعیت حساب شما وجود نداشت اطمینان حاصل کنید که حالت شبکه بر روی LTE/CDMA تنظیم شده باشد.  به اینکه نکته نیز دقت کنید برای گوشی شما بدرستی کار کند باید در منظقه ای که هستید قابلیت LTE وجود داشته باشد. همینطور باید نقاطه دسترسی (APN) را نیز بررسی کنید. برای استفاده از خدمات تماس مستقیم باید یک نقطه ی دسترسی با تنظیمات زیر در گوشی شما موجود باشد :

  • Name : straight talk
  • APN : tfdata
  • MMSC : http://mms-tf.net
  • MMS proxy : mms3.tracfone.com
  • MMS port : 80
  • MCC : 310
  • MNC : 410

ریست شدن گوشی بصورت اتفاقی

مشکل : گوشی من اخیرا بصورت اتفاقی، حتی زمانیکه در حال صحبت هستم، راه اندازی مجدد می شود.  تعداد این شروع مجددها اخیرا زیاد شده، تا ۵ بار در روز، و گاهی پشت سر هم. امروز بصورت اتفاقی گوشی من بروزرسانی شد (یک ربات بر روی صفحه ظاهر شد و من منتظر شدم تا بروزرسانی به اتمام برسد).  یک ساعت پیش یک پیغام  در قسمت بالا سمت چپ تصویر مشخص شد که درخواست راه اندازی مجدد سیستم را می کرد. من این مورد را قبلا دیده بودم و حافظه نهان (Cache) گوشی را خالی کردم که دستگاه راه اندازی مجدد شد. الان یک ربات بزرگ بر روی صفحه ی نمایش است و یک نوشته که “در حال دانلود … دستگاه را خاموش نکنید” . نوشته ی دیگری نیز در بالا سمت چپ تصویر وجود دارد که می گوید ” نمی توان دستگاه را بصورت عادی راه اندازی کرد”. این پیغام حدود یکساعت است که روی صفحه مانده. چکاری باید انجام دهم.

مشکل مرتبط : گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۴ من روشن نمیشد که مجبور شدم بوسیله ی دکمه های تنظیم صدا، خاموش/روشن و دکمه ی خانه دستگاه را ریست کردم. خوشبختانه دستگاه روشن شد ولی اکنون چیزی روی صفحه است که اجازه ی انتخاب هیچ گزینه ای را به من نمی دهد و می گوید “در حال دانلود … دستگاه را خاموش نکنید” . گوشی روی این صفحه گیر کرده است.

راه حل : اولین کاری که باید انجام دهید این است که دکمه ی خاموش/روشن و دکمه ی کم کردن صدا را با هم فشار داده و برای ۱۰ ثانیه نگه دارید. بعد از اینکار گوشی راه اندازی مجدد می شود. اگر این اتفاق نیفتاد باید به حالت Recovery بروید و بازگردانی به تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید. البته به این نکته توجه کنید که این کار تمام اطلاعات شما را پاک خواهد کرد.

برای مشکل ریست شدن دستگاه بصورت اتفاقی باید گوشی خود را به مرکز خدمات پس از فروش ببرید تا از لحاظ سخت افزاری بررسی گردد.

بعد از افتادن گوشی صفحه نمایش کار نمی کند

مشکل : تا کنون دو بار گوشی من افتاده است که بار اول به خوبی کار می کرد ولی بار دوم تعدادی ترک بر روی صفحه ظاهر شده و صفحه نمایش نیز کار نمی کند. البته چراغ دکمه ها کماکان روشن م یشود.

راه حل : از آنجایی که می گویید ترک هایی بر روی صفحه ظاهر شد این احتمال وجود دارد که این مشکل شما بخاطر معیوب شدن سخت افزار رخ داده باشد. بهترین کار این است که هم اکنون گوشی خود را به مرکز خدمات پس از فروش ببرید تا اگر نیاز است صفحه نمایش شما تعویض شود.

هنگ کردن و خاموش شدن

مشکل : چند روزی که گوشی من در حین کار هنگ کرده و خاموش می شود. با هیچ روشی گوشی راه اندازی مجدد نمی شود. صفحه نمایش خاموش است و روشن نمی شود. خیلی روش ها را امتحان کردم ولی تغییری در شرایط گوشی رخ نداد.

راه حل : اولین کاری که باید بکنید این است که مطمئن شوید باتری شارژ کافی برای روشن کردن گوشی دارد. درگاه شارژ را بوسیله ی اسپری باد تمیز کرده و شارژر را به مدت ۲۰ دقیقه به دستگاه متصل کنید. اگر نمایشگر شارژ باتری بر روی صفحه ظاهر نشد شارژ و یا پریز برق دیگری را امتحان کنید.

بعد از شارژ کردن گوشی سعی کنید با نگه داشتن دکمه های روشن/خاموش و دکمه ی کم کردن صدا به مدت ۱۰ ثانیه گوشی را روشن کنید. اگر این روش عمل نکرد گوشی را به حالت Recovery برده  و از آنجا گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. البته با اینکار تمامی اطلاعات موجود بر روی گوشی شما پاک خواهد شد.

اگر باز هم مشکل پابرجا بود گوشی را به مرکز خدمات پس از فروش ببرید.

اگر شما نیز از دارندگان گلکسی نوت ۵ سامسونگ هستید، در صورتی که با مشکلات دیگری روبرو بوده اید و برای آن راه حل های جالبی پیدا کرده اید، ان را با ما در اینفو به اشتراک بگذارید. همچنین این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر بدهید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *