راهنمای خرید CPU براساس قیمت – اردیبهشت ۹۳

راهنمای خرید CPU براساس قیمت – اردیبهشت ۹۳

اگر فرصت کافی برای جستجو در جداول مقایسه‌ای را ندارید یا به اندازه کافی مطمئن نیستید که کدام پردازنده (CPU) مناسب نیاز شما است، این مقاله را مطالعه کنید. در ادامه راهنمای جامع خرید CPU با ساختار ساده و کارآمد براساس بازه‌های مختلف قیمتی تهیه شده است تا به‌راحتی بتوانید براساس بودجه خود CPU مناسب را انتخاب کنید. در این راهنمای خرید قوی‌ترین پردازنده‌های اینتل و ای‌ام‌‌دی در بازه‌های مختلف قیمتی معرفی شده‌اند.

این راهنما به شما کمک می‌کند تا بهترین پردازنده را براساس بودجه خود انتخاب نمایید.

معیار اصلی ما در انتخاب پردازنده‌ها: بازده، قدرت و قیمت است. موارد دیگر مانند اورکلاکینگ یا پلتفرم نیز برای برخی کاربردها مهم هستند، ولیکن ما به دنبال ساده نمودن این راهنمای خرید هستیم و به این موارد نمی‌پردازیم. در واقع مدل‌های معرفی شده برای تجربه‌ی بهترین عملکرد و سرعت در اغلب بازی‌ها و همچنین نرم‌افزارهای معمولی و به طور کلی برای کاربردهای عادی اکثر کاربران از میان انبوه پردازنده‌های موجود انتخاب شده‌اند.

این راهنمای خرید هر ماه بروز رسانی می‌شود تا از تغییر و تحولات بازار در هر ماه مطلع گردید. اما متأسفانه بازار قطعات کشور به اندازه کافی به روز نیست و تغییر قیمت‌ها پس از مدت زمان حدود ۳ تا ۴ هفته، بازار ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در هر حال این راهنمای خرید شما را با پردازنده‌های روز دنیا آشنا نموده و به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب ممکن و متناسب با بودجه خود را داشته باشید.

قیمت و موجودیت پردازنده‌های معرفی شده در این راهنمای خرید در بازار ایران نیز بررسی شده است. قیمت‌های این راهنمای خرید آخرین بار در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ بروز رسانی شده‌اند.

بروز رسانی ماه می – اردیبهشت ۹۳

در این این ماه هیچ پردازنده جدیدی برای کامپیوترهای روی میزی عرضه نشده است، هرچند که ای‌ام‌دی APUهای جدید و کم مصرف خود راکه پیش‌تر  به آن پرداختیم برای دستگاه‌های موبایل معرفی کرد. طراحی هر دو این معماری‌‌ها برای مخاطب جذاب است، اما دست کم در این ماه خبری از پردازنده‌ جدید برای گیمر‌ها نیست.

علاوه بر این، ای‌پی‌یو‌های Beema که جزو پردازنده‌های موبایل هستند، جایگزین Kabini شدند. اخیرا از Beema در پردازنده‌های ارزان قیمت و کم مصرف AM1 نیز استفاده شد. هرچند نحوه کارکرد معماری Jaguar با ۲۶ وات خیلی جذاب به نظر می‌رسد، ولی با وجود سرعت پایین کلاک، گزینه مناسبی برای بازی‌های جدی به حساب نمی‌آیند. پردازنده تک هسته‌ای Sempron 2650 با فرکانس ۱٫۴ گیگاهرتز به قیمت ۴۰ دلار به فروش می‌رسد، در حالیکه پردازنده‌ چهار هسته‌ای Sempron 3850 با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز با قیمت ۴۵ دلار، Athlon 5150 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز با قیمت ۵۵ دلار و Athlon 5350 با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز با قیمت ۶۰ دلار عرضه می‌شوند.

پردازنده‌های AMD در این ماه با کمی نوسان قیمت روبرو بوده‌اند. Sempron 145 با ۵ دلار کاهش به قیمت ۳۵ دلار رسید و A4-6400K با ۵ دلار افزایش به ۶۵ دلار رسید و بطور عجیبی پردازنده‌های A10-7850k، ۶۸۰۰k، ۵۸۰۰k همگی شامل ۱۰ دلار افزایش قیمت شدند و به ترتیب به قیمت‌ ۱۸۵ دلار، ۱۴۰ دلار، ۱۳۰ دلار رسیده‌اند. خیلی به ندرت قیمت پردازنده‌های ای‌ام‌دی افزایش پیدا می‎کند، بنابراین شاید پیش از این عرضه پردازنده‌های مذکور با کمی تخفیف همراه بوده است.

متاسفانه باید به اطلاع برسانیم که از این پس به سختی می‌توان پردازنده Core i5-3350P را یافت، هرچند که باید اعتراف کنیم که از شنیدن این موضوع تعجب نکردیم چراکه چند ماه پیش، زمان پایان تولید این محصول اعلام شده بود. در هر صورت، در هر بازه قیمتی، زمان آن فرا رسیده که به پردازنده‌های پیشنهادی ما با سوکت LGA-1150 سوییچ کنید. پردازنده Core i5-4570 با قیمت ۱۹۰ دلار جایگزین چیپ‌های قدیمی‌تر مبتنی بر ivy Bridge شده‌ است. خبر خوب اینکه با پرداخت ۱۰ دلار بیشتر نه تنها ۲۰۰ مگاهرتز فرکانس بیشتر خواهید داشت، بلکه می‌توان از امکان  ۳۰۰ میگاهرتز Tubo Boost هم بهره برد. (در کنار همه اینها معماری هسول هم قابلیت‌های خاص خود را نیز به همراه دارد).

پنتیوم G3220، G2030 و G3420 در ماه پیش با ۵ دلار کاهش به ترتیب به قیمت‌های ۶۵، ۶۵ و ۷۵ دلار رسیده‌اند. Core i5- 4570 هم با ۱۰ دلار کاهش به قیمت ۱۹۰ دلار رسید که همین یکی از دلایل ما برای جایگزین نمودن آن با Core i5-3350p بود.


 

بهترین پردازنده AMD مناسب بازی AMD FX-6300

 قیمت ۴۰۵٫۰۰۰ تومان در بازار تهران

در آزمایش‌های انجام شده در بازی‌های کامپیوتری FX-6300 به لطف عملکرد بهتر در کاربردهای چند هسته‌ای و همچنین بهبود معماری به مرور زمان، عملکرد مناسبی را ارائه می‌کند. درحالیکه پردازنده‌ اینتل Core i3-4130 دارای پتانسیل بیشتری است، در اکثر اوقات تفاوت چندانی بین این دو احساس نخواهید کرد. از طرف دیگر FX-6300 چند هزار تومانی ارزان‌تر است، امکان اورکلاک کردن آن هم به لطف unlocked clock multiplier و نیز پشتیبانی خوب اکثر مادربوردها، در آن وجود دارد و داری ۶ هسته است که بدون شک عملکرد خوبی در نرم‌افزارهای کاربردی ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی AMD FX-6300:

  • Architecture : Vishera
  • Frequency (Turbo) : 3.5 (4.1) GHz
  • Cores (Threads) : 6 (6)
  • Cache (L1, L2, L3) : 3 x 64 KB + 6 x 16 KB, 3 x 2 MB, 8 MB
  • Integrated GPU : N/A
  • Memory Support : DDR3-1866, dual-channel
  • TDP : 95 Watt
  • Process : 32 nm
  • +Socket : AM3

پردازنده مقرون به صرفه برای گیمرها؛ اینتل Core i3-4130

قیمت ۴۱۲٫۰۰۰ تومان در بازار تهران

پردازنده‌های هسول‌ اینتل توانایی خوبی در اجرای بازی‌های کامپیوتری دارند، اگرچه، رفته رفته به سختی می‌توانیم پردازنده مورد علاقه‌مان را از میان پنتیوم‌های دوهسته‌ای این نسل بیابیم، در مقابل نتایج بنچمارک‌های بدست آمده از پردازنده‌های Core i3 هسول، بیانگر آن است که اینتل با بهره گیری از فناوری Hyper-Threading توانسته تاثیر به سزایی در بهبود عملکرد این پردازنده‌ها بگذارد. با وجود اینکه ضریب کلاک پایه در این پردازنده قفل است و با بیشتر کردن سرعت کلاک پایه یا BCLK نمیتوان پردازنده را بیش از ۴ تا ۷ درصد اورکلاک کرد، اما کماکان Core i3-4130 را انتخاب مناسبی برای گیمرهایی که تصمیم دارند در آینده پردانده خود را به پردازند‌ه‌ای سریع‌تر از خانوداده LGA 1150 ارتقا دهند، می‌دانیم.

مشخصات فنی:

  • Architecture : Haswell
  • Frequency (Turbo) : 3.4 GHz
  • Cores (Threads) : 2 (4)
  • Cache (L1, L2, L3) : 2 x 64 KB, 2 x 256 KB, 3 MB
  • Integrated GPU : HD Graphics 4400 (350 MHz, 1.15 GHz Turbo)
  • Memory Support : DDR3-1333/1600, dual-channel, up to 32 GB
  • TDP : 54 W
  • Process : 22 nm
  • Socket : LGA 1150

منتخب گیمرها؛ Intel Core i5-4570 پردازنده‌ای با عملکرد بالا

قیمت ۷۴۵٫۰۰۰ تومان در بازار تهران

پردازنده‌های Core i5 اینتل به عملکرد فوق‌العاده در بازی‌های کامپیوتری سنگین و قیمت مناسب معروف هستند. زمانی که Core i5-3350P کم‎کم ناپدید شد، به دلیل قیمت و عملکرد مناسبِ Core i5 4570، این پردازنده در لیست انتخابی ما قرار گرفته است. با اینکه ضریب کلاک پایه‌ی این پردازنده قفل است و نمی‌توان آن را اورکلاک کرد ولی برای به دست آوردن نرخ فریم بالاتر در بازی‌ها نیازی به تلاش جهت اورکلاک پردازنده ندارید و CPU براحتی از پس این نوع پردازش‌ها بر می‌آید. در واقع تأثیر اورکلاک کردن پردازنده در اغلب باز‌ی‌ها کم است و بهتر است به کارت گرافیک بهتر فکر کنید.

مشخصات فنی Intel Core i5 4570:

  • Architecture : Haswell
  • Frequency (Turbo) : 3.2 (3.6) GHz
  • Cores (Threads) : 4 (4)
  • Cache (L1, L2, L3) : 4 x 64 KB, 4 x 256 KB, 6 MB
  • Integrated GPU : HD Graphics 4600 (530 MHz, 1.15 GHz Turbo)
  • Memory Support : DDR3-1333/1600, dual-channel, up to 32 GB
  • TDP : 84 W
  • Process : 22 nm
  • Socket : LGA 1150

منتخب گیمرها؛ Intel Core i5-4670k پردازنده‌ای با امکان اورکلاک

قیمت ۸۴۷٫۰۰۰ تومان در بازار تهران

Core i5-4670K تنها ۲۰۰ مگاهرتز سریع‌تر از Core i5 4570 است. با این حال ضریب کلاک پایه در سری‌های K قفل نیست؛ بنابراین اگر اهل اورکلاک کردن هستید با خیال راحت می‌توانید با افزایش فرکانس، عملکرد این پردازنده را به طور چشم‌گیری افزایش دهید. (البته در نظر داشته باشید که افزایش فرکانس، افزایش دمای پردازنده را در پی خواهد داشت بنابراین سیستم خنک کننده پردازنده نیز یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد). در واقع تنها دلیل پرداخت ۵۰ دلار بیشتر، امکان افزایش فرکانس با تغییر ضریب کلاک پایه است. پس اگر برنامه‌ای برای اورکلاک کردن ندارید این پردازنده برتری چندانی نسبت به Core i5 4570 ندارد.

مشخصات فنی Core i5-4670K:

  • Architecture : Haswell
  • Frequency (Turbo) : 3.4 (3.8) GHz
  • Cores (Threads) : 4 (4)
  • Cache (L1, L2, L3) : 4 x 64 KB, 4 x 256 KB, 6 MB
  • Integrated GPU : HD Graphics 4600 (350 MHz, 1.2 GHz Turbo)
  • Memory Support : DDR3-1333/1600, dual-channel, up to 32 GB
  • TDP : 84 W
  • Process : 22 nm
  • Socket : LGA 1150

سهم کاهش بازده:

پردازنده‌هایی که بیشتر از ۸۴۷٫۰۰۰ تومان قیمت دارند بطور فاحشی از نظر عملکرد نسبت به قیمت، بهینه نیستند، برای ما معرفی کردن پردازنده‌ای گران‌تر از Core i5-4670K کار ساده‌ای نبود، خصوصاً اینکه با داشتن سیستم خنک کننده مناسب سرعت این پردازنده به‌ راحتی می‌تواند تا فرکانس۴.۳ گیگاهرتز افزایش یابد. در بنچمارک‌های ما حتی با فرکانس عادی هم این پردازنده در بازی‌های مختلف، در مقایسه با پردازنده هزار دلاری Core i7-990X Extreme Edition بسیار خوب عمل کرده و سرعت مشابه یا بهتر ارائه کرد. توجه داشته باشید که در برخی امور که نیاز به پردازش و محاسبات سنگین دارند احتمالاً جریان متفاوت خواهد بود، اما در بازی‌های فعلی به پردازنده قوی‌تر از i5-4670K نخواهید داشت. ممکن است بازی‌های آینده که احتمالاً سنگین‌تر هستند و از تمام هسته‌های یک پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای سری اکستریم استفاده می‌کنند، اوضاع را تغییر دهند ولیکن فعلاً چنین پردازنده‌های قدرتمندی به جز کاربردهای مهندسی و گرافیکی و نیز برای سرورها، توصیه نمی‌شود.

همچنین مزیت پردازنده‌های Core i7 که به فناوری Hyper-Threading مجهز هستند ناچیز است. البته از آنجایی که باور داریم در آینده برنامه نویسان و توسعه دهندگان به بهبود اپلیکیشن‌های خود خواهند پرداخت، پردازنده Core i7-4770k را در لیست این ماه قرار دادیم. با این حال اگر شما جزو کسانی هستید که می‌خواهند جدیدترین فناوری‌ را داشته باشند یا اینکه از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنید که مطمئن هستید از فناوری Hyper-Threading پردازنده‌ Core i7-4740k می‌توانند بهره گیرند، این پردازنده می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

از طرفی استدلال دیگری هم وجود دارد، می‌توان از پردازند‌های مبتنی بر پلتفرم LGA 2011 استفاده کرد. پردازند‌های سوکت LGA2011 دارای کش بیشتری هستند علاوه بر این فعلاً ۲ هسته اجرایی هم بیشتر از پرچمداران پردازنده‌های پلتفرم LGA 1150/1155 دارند و ۶ هسته‌ای هستند. علاوه بر این‌ها، کنترل کننده حافظه چهار بانده آنها نیز دارای پهنای باند بیشتری است و با وجود واسط ارتباطی ۴۰ مسیره‌ PCI-Express 3.0 که در پردازنده‌های سری E آیوی بریج وجود دارد، این پلتفرم به طور بومی از دو اسلات به صورت ۱۶x یا به عبارت دیگر ۱۶ مسیره و یک اسلات سوم به صورت ۸ مسیر یا ۸x پشتیبانی می‌کند. بنابراین دو کارت گرافیک با استفاده از ۱۶ مسیر و کارت گرافیک سوم با ۸ مسیر با پردازنده رابطه برقرار می‌کنند. حالت دیگر برای استفاده از ۴ کارت گرافیک است. یک اسلات ۱۶x و سه اسلات ۸x. هر چه مسیرها بیشتر باشد تنگناهای بالقوه کاهش می‌یابد و در زمان استفاده از ۳ یا ۴ کارت گرافیک با بهره گرفتن از فناوری Cross Fire یا SLI مفیدتر است. البته در حال حاضر بنچ‌مارک‌های تفاوت پلتفرم LGA 2011 و مادربوردهای گران‌قیمت آن با مادربوردها‌ی حرفه‌ای LGA 1150 را در حد بسیار پایین بیان می‌کنند.

اگرچه این فناوری‌ها به نظر جذاب می‌آیند، ولی لزوما عملکرد خیلی متفاوتی در عناوین مدرن بازی‌های کامپیوتری ارایه نخواهند کرد. نتایج بدست آمده از آزمایش‌هایی که انجام دادیم بیان‌گر تفاوت ناچیز در عملکرد پردازنده ۲۴۰ دلاری LGA 1150 Core i5-4670k و پردازنده ۱۰۰۰ دلاری LGA 2011 Core i7-4960x بود، حتی زمانی که ۳ کارت گرافیک همزمان درگیر بودند هم تفاوت چندانی در عملکرد سیستم مشاهده نمی‌شد. به نظر می‌رسد که پهنای باند حافظه و توان عملیانی PCI E نمی‌تواند مانع پیشرفت عملکرد کامپیوتر‌های موجود با پردازنده‌های Sandy Bridge، Ivy Bridge و Haswell شود.

عملکرد مضاعف پردازنده‌های Ivy Bridge-E تنها در بازی‌هایی که وابستگی بیشتری به پردازنده دارند پدیدار می‌شود، بازی‌هایی مثل World of Warcraft و بازی Battlefield 4 در حالت مالتی‌پلیر یا چند نفره. اگر در حال حاضر از ۳ یا ۴ کارت گرافیک هم‌زمان استفاده می‌کنید، کامپیوتر شما دارای قدرت پردازش گرافیکی بیش از نیاز است. و با داشتن پردازنده اورکلاک شده ۴۹۶۰x یا ۴۹۳۰k کامپیوتر شما به یک هیولای واقعی در پردازش‌های گرافیکی تبدیل خواهد شد.

به‌طور خلاصه، درحالیکه پیشنهاد می‌شود گیمر‌ها پردازنده‌هایی نهایتا با ارزش ۲۴۰ دلار را انتخاب کنند و در صورت داشتن بودجه بیشتر بهتر است آن‌ را صرف مادربرد و کارت گرفیک کنند، با این حال اشخاصی هستند که پرداخت هزینه‌های گزاف برایشان اهمیت چندانی ندارد و دوست دارند که همیشه بهترین بهترین‌ها را داشته باشد یا اینکه به بالاترین سرعت ممکن در پردازش‌ دست یابند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، پردازنده‌هایی که در ادامه به آنها می‌پردازیم مناسب شما هستند:

سریع‌ترین پردازنده بازی و اپلیکیشن‌ها با امکان اورکلاک شدن

قیمت ۱٫۱۰۰٫۰۰۰ تومان در بازار تهران

فرکانس پردازنده Core i7-4770K تنها ۱۰۰ مگاهرتز بیشتر از Core i5-4670k است. مزیت واقعی این پردازنده به دلیل داشتن ۲ مگابایت کش لایه ۳ و مجهز بودن به فناوری Hyper-Threading است. هیچ یک از این مزیت‌ها تاثیری در بهبود عملکرد سیستم در اجرای بازی‌ها ندارند، تنها برخی از بازی‌ها مثل Crysis 3 قادرند تا از این امکانات جهت بالا بردن عملکرد سیستم بهره ببرند.‌ همانطور که ذکر کردیم تعداد بازی‌هایی که از فناوری‌ Hyper-Threadeing موجود در Core i7-4770k پشتیبانی می‌کنند، بسیار محدود هستند، ولی این پردازنده کاربرد بیشتری در برنامه‌هایی مانند مایکروسافت اکسل ۲۰۰۷ به بالا، فتوشاب سی‌اس۴ به بالا، ادوبی پریمیر CS4 به بالا، Core Video Studio X2، TMPGEnc 4.0 Express و … دارد.

مشخصات فنی:

  • Architecture : Haswell
  • Frequency (Turbo) : 3.5 (3.9) GHz
  • Cores (Threads) : 4 (8)
  • Cache (L1, L2, L3) : 4 x 64 KB, 4 x 256 KB, 8 MB
  • Integrated GPU : HD Graphics 4600 (350 MHz, 1.2 GHz Turbo)
  • Memory Support : DDR3-1333/1600, dual-channel, up to 32 GB
  • TDP : 84 W
  • Process : 22 nm
  • Socket : LGA 1150

بهترین پردازنده رده بالا با قابلیت اورکلاک مناسب بازی

قیمت ۱٫۸۸۰٫۰۰۰ تومان در بازار تهران

درنظر بگیرید که ۳ مگابایت از کش اشتراکی سطح سوم پردازنده‌ ۱۰۰۰ دلاری Core i7-4960x کم شده و فرکانس آن با ۲۰۰ مگاهرتز کاهش به ۳.۴ گیگاهرتز رسیده و نهایت فرکانس اورکلاک شده آن به ۳.۹ گیگاهرتز برسد. نتیجه، پردازنده‌ای ۴۰۰ دلار ارزان‌تر با نام Core i7-4930K است. تفاوت فرکانسی این دو پردازنده تاثیری که در اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها دارد ملموس نیست، همچنین ۱۵ مگابایت کش اشتراکی سطح ۳ در مقابل ۱۲ مگابایت در شرایط خیلی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این‌ها با انتخاب Core i7-4930K دست کم ۴۰۰ دلار صرفه‌جویی کرده‌ایم که می‌توان آن‌ را صرف خرید ماردبرد و سیستم خنک کننده بهتر کرد، در حالیکه همچنان از مزیت حافظه چهار کاناله و کنترل کننده ۴۰ مسیره PCI E 3.0 هم می‌توان بهره برد.

مشخصات فنی Intel Core i7-4930K:

  • Architecture : Ivy Bridge-E
  • Frequency (Turbo) : 3.4 (3.9) GHz
  • Cores (Threads) : 6 (12)
  • Cache (L1, L2, L3) : 6 x 64 KB, 6 x 256 KB, 12 MB
  • Integrated GPU : N/A
  • Memory Support : DDR3-1066/1333/1600/1866, quad-channel, up to 64 GB
  • TDP : 130 W
  • Process : 22 nm
  • Socket : LGA 2011

 

نمودار سلسله مراتبی پردازنده

در ادامه جدولی آماده است که در آن، پردازنده‌های هم رده از نظر بازده دسته بندی شده‎اند، اولین ردیف این جدول به قوی‌ترین CPUها اختصاص یافته است، آنهایی که بالاترین سرعت و بازده را دارند. اگر قصد ارتقای سیستم خود را دارید به شما پیشنهاد می‌شود پردازنده‌ای را انتخاب کنید که حداقل ۳ رده از پردازنده فعلی‌تان قوی‌تر باشد در غیر این‎صورت تفاوت محسوسی را در قدرت و بازده دستگاه، احساس نخواهید کرد. توجه داشته باشید که دسته‌بندی پردازنده‌ها در این جدول براساس بازده، قدرت و سرعت پردازنده است و قیمت پردازنده‌ها در نظر گرفته نشده است. در برخی از موارد پردازنده‌های یک رده تفاوت قیمت چشم‌گیری با یکدیگر دارند ولی بازده آن‌ها در بازی‌های کامپیوتری تفاوت چندانی ندارد.

نمودار سلسله مراتبی پردازنده ها (CPU)
IntelAMD
Core i7-2600, 2600K, 2700K, 3770, 3770K, 3820, 3930K, 3960X, 3970X, 4770, 4770KCore i7-965, -975 Extreme, 980X Extreme, 990X Extreme

Core i5-4670K, 4670, 4570, 4430, 3570K, 3570, 3550, 3470, 3450P, 3450,3350P, 3330, 2550K, 2500K, 2500, 2450P, 2400, 2380P, 2320, 2310, 2300

Core i7-980, 970, 960Core i7-870, 875K

Core i3-3250, 3245, 3240, 3225, 3220, 3210, 2100, 2105, 2120, 2125, 2130

FX-9590, 9370, 8350, 8320, 8150, 6350, 4350Phenom II X6 1100T BE, 1090T BE

Phenom II X4 Black Edition 980, 975

Core i7-860, -920, -930, -940, -950Core i5-3220T, -750, -760, -2405S, -2400S

Core 2 Extreme QX9775, QX9770, QX9650

Core 2 Quad Q9650

FX-8120, 6200, 6300, 4170, 4300Phenom II X6 1075T

Phenom II X4 Black Edition 970, 965, 955

A10-6800K, 6790K, 6700, 5800K, 5700

A8-3850, 3870K, 5600K, 6600K

Athlon X4 651K, 645, 641, 640, 740, 750K

Core 2 Extreme QX6850, QX6800Core 2 Quad Q9550, Q9450, Q9400

Core i5-650, 655K, 660, 661, 670, 680

Core i3-2100T, 2120T

FX-6100, 4100, 4130Phenom II X6 1055T, 1045T

Phenom II X4 945, 940, 920

Phenom II X3 Black Edition 720, 740

A8-5500, 6500

A6-3650, 3670K

Athlon II X4 635, 630

Core 2 Extreme QX6700Core 2 Quad Q6700, Q9300, Q8400, Q6600, Q8300

Core 2 Duo E8600, E8500, E8400, E7600

Core i3-530, 540, 550

Pentium G3220, G3420, G3430, G2130, G2120, G2020, G2010, G870, G860, G850, G840, G645, G640, G630

Phenom II X4 910, 910e, 810Athlon II X4 620, 631

Athlon II X3 460

Core 2 Extreme X6800Core 2 Quad Q8200

Core 2 Duo E8300, E8200, E8190, E7500, E7400, E6850, E6750

Pentium G620

Celeron G1630, G1620, G1610, G555, G550, G540, G530

Phenom II X4 905e, 805Phenom II X3 710, 705e

Phenom II X2 565 BE, 560 BE, 555 BE, 550 BE, 545

Phenom X4 9950

Athlon II X3 455, 450, 445, 440, 435, 425

Core 2 Duo E7200, E6550, E7300, E6540, E6700Pentium Dual-Core E5700, E5800, E6300, E6500, E6600, E6700

Pentium G9650

Phenom X4 9850, 9750, 9650, 9600Phenom X3 8850, 8750

Athlon II X2 265, 260, 255, 370K

A6-5500K

A4-6400K, 6300, 5400K, 5300, 4400, 4000, 3400, 3300

Athlon 64 X2 6400+

Core 2 Duo E4700, E4600, E6600, E4500, E6420Pentium Dual-Core E5400, E5300, E5200, G620TPhenom X4 9500, 9550, 9450e, 9350ePhenom X3 8650, 8600, 8550, 8450e, 8450, 8400, 8250e

Athlon II X2 240, 245, 250

Athlon X2 7850, 7750

Athlon 64 X2 6000+, 5600+

Core 2 Duo E4400, E4300, E6400, E6320Celeron E3300Phenom X4 9150e, 9100eAthlon X2 7550, 7450, 5050e, 4850e/b

Athlon 64 X2 5400+, 5200+, 5000+, 4800+

Core 2 Duo E5500, E6300Pentium Dual-Core E2220, E2200, E2210

Celeron E3200

Athlon X2 6550, 6500, 4450e/b,Athlon X2 4600+, 4400+, 4200+, BE-2400
Pentium Dual-Core E2180Celeron E1600, G440Athlon 64 X2 4000+, 3800+Athlon X2 4050e, BE-2300
Pentium Dual-Core E2160, E2140Celeron E1500, E1400, E1200

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *