راه‌حل‌هایی برای خلاص شدن از شر سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم

بسیاری از خانم‌ها هرروز صبح قبل از اینکه سر کار بروند، سیاهی دور چشم خود را می‌پوشانند. بسیاری از ما هرروز با این مسئله درگیر هستیم، چرا که از اینکه دیگران به ما بگویند که خسته به نظر می‌رسیم، کلافه شده‌ایم. آیا خواب کافی دارید و آب فراوان می‌نوشید، بااین‌وجود سیاهی دور چشمتان از بین نمی‌رود و سنتان را بسیار بیشتر ازآنچه هست نشان می‌دهد؟ به شما توصیه می‌کنیم حتماْ این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

آیا شما هم از مشکل سیاهی دور چشم رنج می‌برید؟

در سال‌های اخیر، صدای طبل مبارزه با سیاهی دور چشم بلندتر شده است. آمارها نشان داده است که حدود ۵۳% زنان، پف زیر چشم را اولین نگرانی خود درباره زیبایی بیان کرده‌اند. عوامل مختلفی در ایجاد پف زیر چشم تأثیر دارند. درست است که عواملی چون وراثت و ژنتیک، خستگی و کم‌آبی بدن در این پدیده دخیل هستند اما مهم‌ترین علت آن، افزایش رنگ‌دانه‌های پوست است؛ بنابراین، قرار گرفتن در معرض نور خورشید سیاهی زیر چشم را افزایش می‌دهد. سیاهی دور چشم می‌تواند بر اثر گشاد شدن رگ‌های خونی و پیر شدن هم باشد – که موجب نازک شدن پوست و درنتیجه تیره شدن آن می‌شود. متأسفانه از بین بردن کامل آن امکان‌پذیر نیست؛ اما شما می‌توانید با دانستن علل بروز آن، اثراتش را کاهش دهید و برای از بین بردن آن محصولات مناسبی را انتخاب کنید.

۸ راه‌حل خوب برای رفع سیاهی دور چشم

  • قبل از هر چیز، مراقبت: اگر با سیاهی دور چشم به دنیا آمده‌اید، هدف خلاص شدن از شر آن به‌طور کامل نیست بلکه باید از بدتر شدن آن در طول زمان جلوگیری کنید. استفاده از ضدآفتاب ۳۰ SPF در ناحیه اطراف چشم فارغ از اینکه در چه آب‌وهوایی زندگی می‌کنید، راه‌حل خوبی است. اگر به ساحل می‌روید حتماً از ضدآفتاب ۵۰ SPF استفاده کنید زیرا نور خورشید سیاهی دور چشم را بیشتر می‌کند.
  • رژیم خود را تغییر دهید: پف زیاد دور چشم، سایه‌ای هلالی شکل در اطراف چشم ایجاد می‌کند که شبیه به سیاهی چشم است. برای اینکه پف زیر چشمتان از بین برود، غذاهای شور و محصولات صنعتی را کنار بگذارید زیرا موجب جمع شدن مایعات زیر پوست می‌شوند.
  • چشم‌های خود را نمالید: مالیدن چشم، رنگ‌دانه‌های پوست را تیره‌تر می‌کند!
  • درست بخوابید: حتماً دو بار در هفته سعی کنید با دو بالش زیر سر خود بخوابید تا مایعات به‌راحتی تخلیه شوند. اگر هنگام خواب از بالش استفاده نمی‌کنید، مایعات در ناحیه چشمتان جمع خواهند شد.
  • انگشت حلقه: هنگام مالیدن کانسیلر یا کرم زیر چشم خود از انگشت حلقه استفاده کنید زیرا ضعیف‌ترین انگشت دست است. با این کار آسیب‌های جزئی به چشمتان وارد نمی‌شود.
  • سرم روشن‌کننده چشم: سرم روشن‌کننده حاوی نیاسینامید مانع از دست رفتن آب پوست می‌شود و محرک جریان خون در پوست است. همچنین، از تغییر رنگ و قرمزی پوست جلوگیری می‌کند. روزی دو بار آن را دور چشم خود بمالید تا جذب شود.
  • چای کیسه‌ای: پس از خوردن چای بابونه، کیسه آن را دور نیندازید. آن‌ها را در یخچال بگذارید تا خنک شوند و به مدت ۱۰ دقیقه روی چشم خود قرار دهید. این کار را سه بار در هفته تکرار کنید. این راه خوبی برای درمان خستگی چشم است.
  • بگذارید قاشق یخ بزند: دو قاشق را آب بکشید و آن‌ها را کل شب در فریزر قرار دهید. صبح، به‌محض اینکه از خواب بیدار شدید، به مدت ۱۰ دقیقه قسمت منحنی آن‌ها را روی چشم قرار دهید تا پف چشمان‌تان را کاهش دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *