رقابت ابوظبی؛ پایان فرمول یک ۲۰۱۷ با لوگوی جدید

 

پرونده‌ی مسابقات فرمول یک امسال بسته شد. روز گذشته در ابوظبی، بوتاس، همیلتون و فتل، در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. در پایان مسابقه، لوگوی جدید فرمول یک برای سال بعد نیز رونمایی شد.

برخلاف جایزه بزرگ برزیل، در پیست یاس مارینا ابوظبی، والتری بوتاس توانست استارت خود از خط اول را تا پایان مسابقه حفظ کند و فصل ۲۰۱۷ را با مقام نخست، به اتمام برساند. بوتاس با زمان یک ساعت و ۳۴ دقیقه و ۱۴.۰۶۲ ثانیه، ۳.۸۹۹ ثانیه زودتر از همیلتون به انتهای مسیر رسید. سباستین فتل، نایب قهرمان این فصل هم با اختلاف زمانی ۱۹.۳۳ ثانیه، انگیزه‌ای برای تلاش بیشتر نداشت و به جایگاه سوم رضایت داد. در رده‌های چهارم و پنجم، رقابت نزدیکی بین کیمی رایکونن و مکس ورشتاپن انجام شد تا در نهایت، رایکونن از تیم فراری، ۰.۸۸۳ ثانیه سریع‌تر از راننده‌ی ردبول باشد.

f1 LOGO

از اتفاقات جالب در رقابت ابوظبی، رونمایی از لوگوی جدید فرمول یک برای فصل‌های آینده بود. این طرح، از رقابت‌های سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا چهارمین لوگوی رسمی این مسابقات باشد. طرح قبلی، از سال ۱۹۹۳ تاکنون استفاده شد و حالت دورنگ سیاه و قرمز داشت. پیش‌ از این، بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۶ و ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۳، دو نماد دیگر برای مسابقات فرمول یک و هیئت اجرایی استفاده می‌شدند. در ادامه‌ی مطلب، می‌توانید بیننده‌ی تیزر رسمی معرفی لوگوی فرمول یک باشید.

در پایان این فصل و جایزه بزرگ ابوظبی، لوئیس هملیتون از تیم مرسدس، با امتیاز بسیار خوب ۳۶۳، قهرمان بلامنازع سال ۲۰۱۷ شد. سیباستین فتل راننده‌ی اصلی فراری، با ۳۱۷ امتیاز به نایب قهرمانی رسید. والتری بوتاس، راننده‌ی دوم تیم مرسدس با ۳۰۵ امتیاز پشت سر فتل قرار گرفت؛ درحالی‌که ۱۰۰ امتیاز بیشتر از نفر چهارم، کیمی رایکونن فنلاندی داشت. رتبه‌های پنجم و ششم مسابقات فرمول یک ۲۰۱۷، به ترتیب در اختیار دنیل ریکیاردو و مکس ورشتاپن، رانندگان تیم ردبول است که امتیاز های ۲۰۰ و ۲۶۸ کسب کردند. شاید اگر این مسابقات ادامه می‌داشت، ریکیاردو به رایکونن ۲۰۵ امتیازی می‌رسید.

از نکات جالب این فصل، اختلاف واضح تیم‌های رقابت‌کننده‌ی با یکدیگر بود. شاید بتوان خودروهای مرسدس و فراری را با کمی ارفاق، نزدیک به هم توصیف کرد؛ اما تیم‌های ردبول، فورس‌ایندیا، رنو، ویلیام مرسدس، هاس و مک‌لارن هوندا، به جهت ایستادن رانندگان خود در جدول، متفاوت از یک‌دیگر ارزیابی می‌شوند. در تاریخ فرمول یک، به‌ندرت اتفاق می‌افتد که رانندگان ۶ تیم، پس از اتمام فصل، به‌صورت جفت‌جفت و پشت سر هم در جدول نهایی قرار بگیرند.

F1 2017 final results

فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول یک برای سال آینده، ۱۱۷ روز دیگر در مبلورن استرالیا آغاز خواهد شد. در پایان این مطلب، می‌توانید بیننده‌ی گزیده‌ای از جالب‌ترین لحظات در جایزه بزرگ ابوظبی ۲۰۱۷ باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *