روش جدید ریاضیدانان هزینه های سفر به مریخ را بسیار کاهش می دهد

هزینه های سفر به مریخ

دست کم در چند سال آینده بعید به نظر می رسد که بشر بتواند با هزینه ای کم به سیاره مریخ سفر کند ، با این حال تعدادی از ریاضیدان ‌ها راهی پیدا کرده‌اند که می‌تواند بخش اعظمی از هزینه‌های این سفر را کاهش دهد.

به اعتقاد این ریاضیدان ها، به جای سفر مستقیم به مریخ به هنگام نزدیک‌ترین فاصله آن به زمین (که تنها هر ۲۶ ماه یک بار رخ می‌دهد) فضاپیما می‌تواند در مسیر حرکت مریخ به آن ملحق شود. این استراتژی Ballistic Capture نام دارد و پیشنهاد پرتاب فضاپیما به یک مسیر مشابه با چرخش مریخ اما با حرکتی آهسته‌تر از حرکت مریخ را می‌دهد.

در نهایت مریخ که سرعت سریع‌تری خواهد داشت به فضاپیما خواهد رسید. بنابراین بخش اعظم سوخت‌هایی که برای سفر به مریخ باید مورد استفاده قرار گیرد، از پروژه حذف می‌شود. در این حالت نیاز به حمل سوخت نیست و در نتیجه فضاپیمایی کوچک‌تر و سبک‌تر را خواهیم داشت. اما این پیشنهاد یک مشکل را نیز به همراه خود دارد. سفر از چنین مسیری بسیار طولانی‌تر از سفر در حالت معمول خواهد بود.

سفرهای معمولی به مریخ حدود ۶ ماه به طول می‌انجامد، اما سفر با استفاده از راه جدید چند ماه دیگر را نیز به آن اضافه می‌کند. چنین راهی شاید برای ارسال کاوشگران روباتیکی به مریخ مناسب باشد، اما به نظر برای سفر انسان چندان مناسب نیست.

منبع : gizmodo

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *