روش چسب زدن به بینی بعد از عمل جراحی

چگونه بعد از عمل جراحی به بینی چسب بزنیم؟

چسب بینی بعد از عمل جراحی برای برخی افراد از این جهت که به دیگران نشان می دهند که بینی خود را جراحی کرده اند، جنبه خوشایندی دارد اما خود عمل چسب زدن بینی و تعویض چسب آن برای بسیاری از این افراد یک چالش است.
اولین سوالی که در این باره مطرح است این است که تا چه مدت بعد از عمل جراحی لازم است چسب روی بینی خود بزنیم؟
بر اساس نظر پزشکان، این چسب باید به مدت دو ماه روی بینی بماند و دو بار در هفته تعویض گردد. همچنین تأکید شده است که چسب بینی نقش اساسی در فرایند درمان دارد و به هیچ وجه نباید آن را زودهنگام رها کرد.
اما سوال دوم درباره نحوه چسباندن چسب روی بینی می باشد.
برای تعویض چسب بینی بعد از عمل جراحی مراحل زیر را پیگیری کنید:
۱) به حمام رفته و بینی را با آب بشویید و زیر جریان آب چسب قبلی را بکنید. دقت کنید در حین برداشتن چسب قبلی، به بینی آسیب نرسد و خونریزی نکند.
۲) جای چسب را به خوبی خشک کنید. اگر بینی شما در جای چسب هنوز حالت چسبنده یا روغنی دارد حتما آن را با الکل بشویید. این کار برای بهبود جوش های این ناحیه نیز مفید است.
۳) چسب بینی را به صورت چند قطعه با ابعاد دو و نیم سانتیمتر و یک قطعه ۱۵ سانتیمتری آماده کنید.
۴) عمل چسب زدن را از بالاترین نقطه بینی شروع کنید. اولین قطعه چسب را به خوبی در بالای بینی بچسبانید، قطعه بعدی را به طوری بچسبانید که ۵۰ درصد آن روی قطعه قبلی و ۵۰ درصد آن قسمت جدیدی از بینی را پوشش دهد.
۵) وقتی نوبت سر بینی شد، قطعه ۱۵ سانتیمتری را طوری رو صورت خود قرار دهید و از دو طرف بکشید که به خوبی سر بینی را جمع کند. مطمئن شوید که سر بینی به سمت بالا قرار دارد. پس از چسباندن این قطعه، قسمت های اضافی آن را جدا کنید.
۶) بدین ترتیب فرایند چسب زدن بینی به پایان می رسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *