روی سالیوان: مردی که ۷ بار دچار صاعقه زدگی شد

روی سالیوان را می شود هم بدشانس ترین و هم خوش شانس ترین آدم تاریخ به حساب آورد! خب کسی که در طول زندگی اش هفت بار دچار صاعقه زدگی شده باشد، خیلی بدشانسی آورده است، ولی خب کسی هم که هفت بار دچار صاعقه زدگی بشود و زنده بماند، خیلی خوش شانس است! شانس این که یک آدم دچار رعد و برق گرفتگی بشود تقریبا ۱ به ۱۰۰۰۰ است، حالا شما حساب کنید که احتمال هفت بار صاعقه زدگی که طرف هم زنده بماند چه قدر است؟

روی سالیوان در سال ۱۹۱۲ در ویرجینیا به دنیا آمد و در سال ۱۹۳۶ هم به جمع مامورین حفاظت پارک جنگلی شنندوا پیوست. تمام صاعقه زدگی ها در زمان کار سالیوان اتفاق افتاده بودند. کلا احتمال وقوع رعد و برق در ویرجینا مخصوصا در جنگل ها بالاست ولی با این حال باز هم هفت بار صاعقه زدگی واقعا عجیب است. نام روی سالیوان در کتاب رکورد های گینس به عنوان انسانی که بیشتر از هر کس دیگری دچار صاعقه زدگی شده است، ثبت شده است.

روی سالیوان

روی سالیوان

اولین صاعقه زدگی در ماه آوریل سال ۱۹۴۲ اتفاق افتاد. سالیوان هنگام طوفان در برج مراقبت مخفی شده بود، اما رعد و برق به خود برج مراقبت خورد و برج آتش گرفت. سالیوان به بیرون فرار کرد و همین که از برج خارج شد، دچار صاعقه زدگی شد. رعد و برق پای راستش را سوزاند و ناخن انگشتش پایش هم کنده شد!

دومین صاعقه زدگی در ماه جولای سال ۱۹۶۹ اتفاق افتاد. روی سالیوان در حال رانندگی در ماشینش بود که دچار صاعقه زدگی شد. معمولا اگر رعد و برق به ماشین برخورد کند، به سرنشینان آسیبی نمی رسد ولی از بدشانسی سالیوان، رعد و برق از پنجره ی باز ماشین وارد شد و به او خورد. سالیوان بیهوش شد و ابرو ها و مژه و بخشی از موهایش هم سوختند!

برای سومین بار سالیوان در سال ۱۹۷۰ دچار صاعقه زدگی شد. او همراه با همسرش در حیاط جلوی خانه اش مشغول پهن کردن لباس بود که رعد و برقی به جفت آن ها خورد.

بار چهارم در جنگل شنندوا در سال ۱۹۷۲ اتفاق افتاد. این دفعه موهایش آتش گرفت! سالیوان به طرف دستشویی دوید و خواست سرش را زیر شیر آب دستشویی کند ولی سرش جا نشد. آخر سر مجبور شد با حوله ی خیس آتش را خاموش کند.

صاعقه

سالیوان زیاد خرافاتی نبود ولی بعد از بار چهارم به شک افتاده بود که شاید عواملی فرابشری دست در دست هم داده اند تا او را بکشند. از آن موقع به بعد هر وقت ابر سیاهی می دید از ترس صاعقه زدگی فرار می کرد و هر جا می رفت سطل آبی با خودش می برد تا اگر جایی از بدنش آتش گرفت خاموشش کند!

پنجمین صاعقه زدگی در سال ۱۹۷۳ اتفاق افتاد. سالیوان در حال رانندگی بود که ابر سیاهی را در دور دست ها دید. سریعا مسیرش را عوض کرد ولی به گفته ی خودش به نظر می رسید که ابر دارد دنبالش می کند! مدتی بعد سالیوان ماشینش را پارک کرد و همین که از آن خارج شد، دچار صاعقه زدگی شد. این بار هم موهایش آتش گرفت! سالیوان به طرف ماشینش دوید و آن سطل آبی که همیشه همراه داشت را روی سرش خالی کرد.

ششمین بار سالیوان در سال ۱۹۷۶ دچار صاعقه زدگی شد. سالیوان ابر سیاهی را دید و تصمیم گرفت که از آن فرار کند. اما تلاش هایش بی نتیجه بود و دچار صاعقه زدگی شد. این بار زانویش به شدت آسیب دید.

هفتمین بار و آخرین بار سالیوان در سال ۱۹۷۷ دچار صاعقه زدگی شد. او مشغول ماهیگیری بود که رعد و برقی از سرش وارد شد و از پایش خارج شد! این بار آسیب شدیدی به ناحیه قفسه ی سینه اش وارد شد.

صاعقه

سالیوان در سال ۱۹۸۳ در سن ۷۱ سالگی خودکشی کرد ولی نه به خاطر صاعقه زدگی! این همه صاعقه زدگی و آخر سر سالیوان خودش را به خاطر این که به عشقش نرسیده بود کشت!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *