سامسونگ همچنان پیشتاز و برترین بازار موبایل های هوشمند

 

maxresdefault

کره‌ای‌ها سال‌هاست که رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند و رقیبان نیز ظاهرا به این موضوع عادت کرده‌اند و انگیزه‌ای برای کسب مقام اول ندارند. اختلاف فروش اپل و سامسونگ چیزی حدود ۳۰ میلیون گوشی هوشمند است که عملا برای رسیدن کوپرتینویی‌ها به غول کره‌ای به چیزی شبیه معجزه نیاز است!

سامسونگ سال‌هاست پرچمدار تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جهان است و گوی سبقت را از رقیبان ربوده است. آمار منتشرشده از سه‌ماهه دوم ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها به این زودی هم قصد عقب‌نشینی ندارند!

غول کره‌ای ۲۲٫۱ درصد از تولید گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است؛ این عدد برابر با ۷۹ میلیون و ۵۰۰هزار گوشی و به عبارتی دیگر ۱٫۹ میلیون گوشی بیشتر در مقایسه با برهه زمانی مشابه در ۲۰۱۶ است. جالب است بدانید که ۱۰ ماه از فاجعه انفجارهای زنجیره‌ای گلکسی نوت ۷ می‌گذرد و سامسونگ با ۲ درصد افزایش فروش در مقایسه با سال گذشته پیشتاز است! این نشان از قدرت تبلیغاتی برند و همچنین محبوبیت غیر قابل انکار آن میان کاربران دارد.

اپل، اصلی‌ترین رقیب سامسونگ، نیز همان‌طور که انتظار می‌رود رتبه دوم را تصاحب کرده است. کوپرتینویی‌ها در مقایسه با آمار خودشان در سال گذشته افزایش فروش داشته‌اند اما همچنان در مجموع آمار فروش، از رقیب کره‌ای خود عقب است. رتبه‌های دیگر هم عموما به برند‌های گمنام‌تر چینی اختصاص دارد؛ هواوی با سهم ۱۰٫۷ درصدی از فروش بازار رتبه سوم را دارد و رتبه چهارم هم به اوپو رسیده است. هواوی ۳۸٫۴ میلیون گوشی هوشمند روانه بازار کرد که در مقایسه با رقم ۳۲ میلیونی سال گذشته قابل تحسین است. اوپو نیز با ۶۴درصد پیشرفت در مقایسه با سال گذشته، ۲۹ میلیون و ۵۰۰هزار نسخه به فروش رساند که جمعا ۸٫۲ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

شیائومی که این روزها حضور پررنگ‌تری در کشورمان دارد، جایگاه پنجم را تصاحب کرده است. این کمپانی ۵۸درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش فروش داشته و جمعا ۲۳٫۲ میلیون دستگاه فروخته است. در مجموع، کل فروش بازار اسمارت‌فون‌ها حدودا ۶ درصد در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ افزایش داشته و به ۳۶۰ میلیون گوشی هوشمند در سه ماه رسیده است. جزئیات بیشتر را پیرامون فروش برندها می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید.

نظر شما درباره آمار فروش برندها چیست؟ به نظر شما چرا کمپانی‌هایی مثل سونی، ال‌جی یا اچ‌تی‌سی که فروش بسیار پایینی دارند در کشور ما فعال هستند اما برندهای چینی نظیر اوپو و شیائومی کمتر در بازار به چشم می‌خورند؟ آیا زمان آن نرسیده که ایرانیان به برندهای چینی اعتماد کنند؟

منبع : جی اس ام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *