سرویس اسنپ‌چت با نامی تازه و یک «عینک هوشمند»

اسنپ‌چت در یک بیلبورد تبلیغاتی

اسنپ‌چت در یک بیلبورد تبلیغاتی

سرویس چت ویدئویی محبوب اسنپ‌ چت نه تنها نام تازه‌ای برای خود برگزیده است بلکه وارد بازار پررقابت «فناوری پوشیدنی» هم می‌شود.

به گزارش یو اس ای تو دی، اسنپ چت نامش را مختصر کرده و از این به بعد تحت نام کمپانی «اسنپ» فعالیت خواهد کرد. اسنپ یکی از محبوب‌ترین اپلیکشن‌های مخصوص تلفن‌های هوشمند است و روزانه چیزی نزدیک به صد میلیون بازدیدکننده دارد.

در کنار این تغییر نام، روز شنبه این کمپانی اعلام کرد که اولین عینک هوشمندش را هم تا آخر سال میلادی جاری روانه بازار خواهد کرد. این عینک آفتابی قادر به ضبط ده ثانیه فیلم خواهد بود و قیمت آن ۱۳۰ دلار آمریکاست. این عینک «اسپکتیکلس» نام دارد.

اسنپ چت برای معرفی عینک تازه، وبسایتی را به راه انداخته است که در‌آن، این عینک «بهترین راهی که می‌شود بدون استفاده از دست، عکاسی کرد» معرفی شده است.

مدیر عامل اسنپ‌چت، ایوان اشپیگل، به روزنامه وال استریت‌جورنال گفته است که به جای تلفن همراه که مثل یک دیوار جلوی چشم را می‌گیرد، عکاسی با عینک از زاویه دید چشم، منتطقی‌تر به نظر می‌رسد.

متخصصان عقیده دارند که عوض کردن نام اسنپ چت، به معنای این است که این شرکت قصد دارد، تنها از قالب یک «سرویس چت» بیرون بیاید و به تدریج محصولات دیگری را روانه بازار کند.

ویدئوهای ضبط شده توسط عینک «اسپکتیکلس» قابل مشاهده در تلفن همراه یا اپلیکشن اسنپ‌چت خواهند بود. این عینک همچنین قابلیت ذخیره سازی این ویدئوها را هم در خود دارد. بر خلاف ویدئوهایی حال حاضر اسنپ‌چت که همه فرمتی عمودی دارند، این عینک ویدئوها را در قالب دیگری فیلمبرداری خواهد کرد. این قالب با مدل ۳۶۰ درجه‌ای فرق دارد و در واقع قالب تازه‌ای است که اسنپ چت طراحی کرده است.

تیلور نیکولای، یکی از کاربران حرفه‌ای اسنپ‌چت عقیده دارد که این قالب تازه موج تازه‌ای را بوجود خواهد آورد. او می‌گوید: «وقتی شما این عینک را بر چشم می‌گذارید، در واقع قادر به دیدن کل چشم انداز از نقطه نظر دوربین هستید…(بنابراین) محتوا تغییر خواهد کرد به این دلیل که پلت فرم تغییر کرده است.

شرکت گوگل در سال ۲۰۱۳ عینک هوشمندی را که با آن می‌شد به جستجو در اینترنت پرداخت و همینطور عکس و فیلم گرفت، به بازار عرضه کرد. اما پس از چند سال تلاش این کمپانی به جایی نرسید و این عینک بین کاربران محبوبیتی نیافت. گوگل پروژه عینک هوشمندش را در اوایل سال جاری میلادی متوقف کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *