سریع‌ترین اینترنت موبایل جهان در سنگاپور؛ ایران در مکان هفتاد و یکم

ایران در زمینه پوشش شبکه اینترنت موبایل در مکان ۷۳ قرار دارد

ایران در زمینه پوشش شبکه اینترنت موبایل در مکان ۷۳ قرار دارد

ایران در زمینه سرعت اینترنت موبایل مکان ۷۱ و در زمینه پوشش شبکه اینترنت موبایل مقام ۷۳ را در بدست آورد.

وبسایت اپن سیگنل که به صورت تخصصی در حوزه اینترنت و بررسی سرعت نقاط تحت پوشش شبکه های بیسیم و موبایل فعال است، هرساله لیستی از سریعترین کشورهای جهان در حوزه اینترنت موبایل منتشر می کند.

در میان کشورهای ارزیابی شده از نظر پوشش بترتیب کره جنوبی، ژاپن،لیتوانی ،هنگ گنگ، هلند و سنگاپور جزو پنچ کشور اول هستند و از نظر سرعت به ترتیب سنگاپور، کره جنوبی، مجارستان، رومانی و نیوزیلند قرار می گیرند.

تازه ترین لیست منتشرشده برای نسل چهارم اینترنت موبایل در سال ۲۰۱۶ با تحلیل و اندازهگیری بیش از ۱۷ میلیارد داده که از حدود نیم میلیون کاربر در ۷۸ کشور جمع آوری شده، به دست آمده است.

در میان کشورهای ارزیابی شده از نظر پوشش بترتیب کره جنوبی، ژاپن،لیتوانی ،هنگ گنگ، هلند و سنگاپور جزو پنچ کشور اول هستند و از نظر سرعت به ترتیب سنگاپور، کره جنوبی، مجارستان، رومانی و نیوزیلند قرار می گیرند.

این گزارش با میزان در دسترس بودن اینترنت ۴ جی و ۳ جی می پردازد . کشور کره جنوبی با آمار ۹۵.۷ درصد پوشش اینترنت موبایل در جهان مقام اول را دارد در این کشور حتی در دور افتاده‌ترین نقاط کوهستانی هم می توان به نسل چهارم موبایل دسترسی داشت.

پایگاه اصلی دو شرکت ال جی و سامسونگ در کشور کره جنوبی قرار دارد و این کشور را می توان از پیشروترین کشورهای جهان در زمینه تکنولوژی موبایل به حساب آورد.

درحالیکه بیشترین دسترسی ۴ جی در کره جنوبی اعلام شده اما بهترین سرعت را کشور سنگاپور آن هم با کمی فاصله از رقیب، به خود اختصاص داده است. متوسط سرعت دانلود با اتصال فورجی حدود ۴۵.۹ مگابیت در هر ثانیه اعلام شده که بالاترین رقم در میان تمامی کشورهای جهان است. انتظار میرود با گسترش سرمایهگذاری در صنعت موبایل و استفاده از تجهیزات پیشرفته در آینده کشورهای جهان بتوانند به میانگین سرعت ۵۰ مگابیت در هر ثانیه برسند.

در این میان سرعت اینترنت موبایل در ایران ۱۱ مگابیت در هر ثانیه و در حدود یک چهارم سرعت کشور کوچک سنگاپور است. براساس بررسی این سایت ۴۷ درصد از وسعت کشور ایران تحت پوشش اینترنت موبایل قرار گرفته است.

تعداد گوشی‌های هوشمند در ایران در سال ۹۲ دو میلیون دستگاه بود که در سال ۹۴ به ۴۰ میلیون دستگاه رسیده است.

باوجود اینکه برخی کشورهای سرعتی بالاتر از ۲۰ مگابیت در هر ثانیه دارند، اما متوسط جهانی سرعت ۴ جی حدود ۱۷.۴ مگابیت در هر ثانیه محاسبه شده و افزایش جمعیت یکی از پارامترهای تأثیرگذار بر این رقم بوده است.

طبق این گزارش در ایالات متحده ۸۱ درصد خاک این کشور دسترسی به اینترنت موبایل دارد و میانگین سرعت برای این کشور حدود ۱۴ مگابیت در هر ثانیه برآورد شده که از متوسط جهانی کمتر است. اگرچه ممکن است این نرخ اعلام شده در مناطق مسکونی و خیابان های کشور رقم بالاتری باشد؛ اما به دلیل وجود مناطقی که در آنها دسترسی کمتری به اینترنت موبایل وجود دارد، رقم میانگین دچار افت میشود. البته می تواند وسعت آمریکا در این اعداد تاثیر گذار باشد.

در مقابل کشور چین با ۷۳ درصد پوشش کشوری شبکه موبایل و سرعت ۲۱ مگابیت در هر ثانیه وضعیت بسیار بهتری از نظر سرعت اینترنت نسبت به ایالات متحده دارد با این همه بسیاری از سایت‌های اینترنتی در چین از جمله گوگل فیلتر هستند و بیشتر مردم چین عملا از شبکه داخلی اینترنتی در این کشور استفاده می کنند تا شبکه جهانی اینترنت، سرعت اینترنت هم زمانی که می خواهید به سایت هایی خارج چین وصل شوید به شدت کاهش می یابد.

در میان همسایگان ایران ترکیه بهترین وضعیت را دارد. سرعت اینترنت موبایل در این کشور ۲۸ مگابیت در هر ثانیه است البته از نظر پوشش شبکه موبایل کشور کویت بهترین وضعیت را در میان همسایگان ایران دارد. ۸۱ درصد خاک کویت تحت پوشش شبکه اینترنت موبایل قرار دارد که البته به خاطر وسعت بسیار کم کشور کویت است.

در میان کشورهای اروپایی هلند با پوشش ۸۴ درصدی و مجارستان با سرعت ۴۰ مگابیت در هر ثانیه بهترین وضعیت را دارند.

در میان ۷۸ کشور مورد نظر در گزارش سریلانکا با ۴۰ درصد پوشش و کاستاریکا با ۵ مگابیت در هر ثانیه سرعت در انتهای جدول قرار گرفته اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *