سهم اپل در بازارهای مهم جهان افزایش یافت

 

در حالی که قیمت بالای آیفون ۱۰ نسبت به نسخه‌های قبلی این گوشی، خیلی از کاربران را ناامید کرده، اما براساس گزارش کانتار، سهم اپل در بازارهای مهم جهان با افزایش همراه شده است.

به‌تازگی مؤسسه کانتار گزارش جدیدی از سهم سیستم‌عامل‌های موبایل در بازارهای مهمِ جهان منتشر کرده که نکات جالبی را در خود جای داده است. براساس این گزارش، کاربران چینی استقبال بالایی از آیفون‌های جدید کرده‌اند و سهم سیستم‌عامل iOS در سال ۲۰۱۷، با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است؛ در حالی که سیستم‌عامل  اندروید کاهشی ۹ درصدی را تجربه کرده است.

این مورد تنها به بازار چین محدود نمی‌شود و سهم سیستم‌عامل iOS‌ در کشور‌های آلمان، استرالیا، ژاپن و اسپانیا به ترتیب با افزایش ۲.۵ درصدی، ۱.۲ درصدی، ۰.۵ درصدی و ۰.۵ درصدی روبه‌رو شده است.

بر اساس گزارش کانتار، عرضه‌ی آیفون ۸ به همراه آیفون ۱۰ استراتژی‌ پر سر و صدایی بود و توانست توجه اذهان عمومی را به این برند بیش‌از پیش جلب کند. این مؤسسه به قیمت بالای این گوشی و موفقیت آن در فروش نیز اشاره می‌کند.

با در نظر داشتن ساختار عرضه‌ی فعلی اپل، همیشه این انتظار می‌رود که مدل پرچمدار، پرفروش‌ترین محصول در بازارهای کلیدی خواهد بود اما، با توجه به قیمت ویژه و بالاتر آیفون X، توان مالی افراد نیز مطرح می‌شود. اکنون باتوجه به اینکه در ماه دسامبر آیفون X توانست در بین ۳ تلفن پرفروشِ بازارهای کلیدی جهان قرار گیرد و در بازار چین نیز شاهد این بودیم که این مدل پرفروش‌ترین دستگاه در بین دیگر رقبایش بوده، به‌نظر می‌رسد که استراتژی قیمت‌گذاری این شرکت قابل دفاع و حمایت است.

گزارش کانتار / سهم سیستم عامل iOS

کانتار به این موضوع اشاره می‌کند که آیفون ۱۰ در ماه دسامبر، میانِ ۳ تلفن برتر در بازارهای اروپایی، چین، ژاپن، استرالیا و ایالات‌ متحده بوده است.

همچنین این مؤسسه به میزان وفاداری بالای کاربران این شرکت در آمریکا اشاره کرده است. براساس گفته‌ی کانتار، نزدیک به ۹۶ درصد از دارندگان آیفون پس از تعویض دستگاه خود، بازهم مدلی دیگر از گوشی‌های اپل را خریداری کرده‌اند.

البته این گزارش تنها افزایش سهم iOS در بازارهای فوق را شامل نمی‌شود و می‌توان کاهش ۲.۴ درصدی سهم این سیستم‌عامل در بریتانیا، ۰.۷ درصد در ایتالیا، ۰.۵ درصد در ایالات متحده و ۰.۴ درصد در فرانسه را نیز شاهد بود.

با این حال، کانتار عملکرد iOS در اکثر بازارهای جهان را مثبت ارزیابی می‌کند؛ به‌خصوص در بازار چین که با رشد سهم iOS، اندروید سهمی نزدیک به ۱۰ درصد را از دست داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *