سونی از ربات خانگی Aibo رونمایی کرد

 

ربات سگ‌نما و دوست‌داشتنی آیبو، یکی از جذاب‌ترین محصولات غرفه سونی در نمایشگاه CES است.

سونی در نمایشگاه CES 2018 کنفرانس جذابی مانند سال‌های گذشته نداشت. اما یکی از جذابیت‌های غرفه‌ی این غول دنیای فناوری، بازگشت روبات آیبو (Aibo) است. به گفته‌ی سونی این روبات سگ‌نما اکنون به لطف سنسور‌های بیشتر و هوش مصنوعی پیشرفته‌ی خود، رفتار به مراتب طبیعی‌تری دارد. آیبو اکنون توانایی درک بهتر محیط اطراف خود را دارد.

روبات آیبو سونی SOny

آیبو در مواقع خاص پارس می‌کند و همانند سگ‌های خانگی و بازیگوش به صورت مداوم به اطراف حرکت می‌کند. ربات جدید سونی هنگام لمس سر، پشت و زیر چانه‌ی خود توسط کاربران، واکنش‌های خاصی نشان می‌دهد. دو دوربین تعبیه شده در دماغ و دم آیبو، به آن برای تشخیص اعضای خانواده و ایجاد نقشه از محیط اطراف کمک می‌کنند. هم‌چنین هنگام رو به اتمام بودن شارژ باتری، آیبو به صورت خودکار و با استفاده‌ از دوربین‌‌های خود به ایستگاه شارژ باز می‌گردد. این ربات دوست‌داشتنی برای شارژ کامل به سه ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

روبات آیبو سونی SOny

ربات سگ‌نمای آیبو که نمونه‌ی اولیه‌ی آن در سال ۲۰۰۶ معرفی شده بود، اکنون ظاهر بسیار طبیعی‌تری دارد و با ۴۰۰۰ قطعه و ۲۲ عملگر، رفتار‌های طبیعی از خود بروز می‌دهد. دو نمایشگر اولد نیز به عنوان چشم‌های این ربات خانگی به کار رفته‌اند.

در حال حاضر ربات آیبو تنها در بازار ژاپن و با قیمت ۱۷۶۰ دلار به فروش می‌رسد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *