سونی اکسپریا L2 با طراحی نسبتا جدید رویت شد

یک رندر ویدیویی لو رفته از گوشی سونی اکسپریا L2 به شکل آنلاین منتشر شده است که طراحی این هندست شایعه شده را نشان می‌دهد.

این دستگاه هم حواشی بزرگی دارد که پدیده‌ای رایج در هندست‌های اخیر سونی به شمار می‌آید؛ اما بر خلاف رویه حاکم بر سایر محصولات این شرکت، قسمت پشتی اکسپریا L2 حالتی خمیده خواهد داشت. شایعه فعلی درباره مشخصات این هندست از وجود نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن HD، چیپست اسنپ‌دراگون ۶۳۰ و ۴ گیگابایت حافظه رم حکایت دارد.

شرکت سونی برای تطبیق طراحی آخرین گوشی‌های پرچم‌دار خود با محصولات سایر تولیدکنندگان در سال ۲۰۱۷ تقلای زیادی کرد (یا حتی از منظری شاید تلاش هم نکرد). استفاده از حاشیه‌های باریک در طراحی گوشی‌ها امری مرسوم است اما سونی همچنان طی سالیان اخیر بر اصول طراحی خود پافشاری کرده است. طراحی‌هایی که در آن گوشه‌های هندست حالتی مربعی داشته و دارای حاشیه زیادی در بخش‌های بالایی و پایینی نمایشگر است و این روند احتمالا در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه پیدا خواهد کرد. با توجه به رندر لو رفته در مورد محصول بعدی نمی‌توان رویه متفاوتی را متصور بود. اکنون به وسیله یک رندر ویدیویی CAD قصد داریم نگاهی به طراحی بالقوه اسمارت‌فون جدید اکسپریا L2 سونی داشته باشیم.

سونی اکسپریا L2

CompareRaja و OnLeaks@ اطلاعاتی را فاش کرده‌اند که دستگاهی با گوشه‌های زاویه‌دار، قسمت پشتی خمیده و یک حسگر دوربین منفرد را نشان می‌دهد. با توجه به طراحی مسطح بخش پشتی اکثر اسمارت‌فون‌های سونی طی چند سال اخیر، رویکرد طراحی خمیده پشت گوشی یک تغییر جهت جزئی برای این شرکت به شمار می‌آید (اگرچه اولین باری نیست که سونی از این طراحی در هندست‌های خود استفاده می‌کند). این موضوع می‌تواند مبین وجود باتری بزرگی در این هندست باشد؛ اما با توجه به تمرکز اکثر تولیدکنندگان بر ساخت دستگاه‌هایی باریک‌تر و با حاشیه‌های کم‌تر، چنین رویه‌ای را می‌توان به عنوان گامی نادرست برای تولیدکننده ژاپنی قلمداد کرد. در عین حال به نظر می‌رسد که این هندست برخلاف برخی دستگاه‌های مدرن دارای جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است و در کنار آن از یک اسکنر اثر انگشت و درگاه ارتباطی USB Type-C استفاده می‌کند.

مشاهده رندر ویدیویی بخشی از مشخصات بالقوه گوشی اکسپریا L2 را نشان می‌دهد. این مشخصات شامل یک نمایشگر ۵.۵ اینچی HD با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل، چیپست اسنپ‌دراگون ۶۳۰ و ۴ گیگابایت حافظه رم خواهد بود. همچنین ظاهرا این هندست با سیستم‌عامل اندروید اوریو عرضه نخواهد شد و در عوض از اندروید نوقا استفاده می‌کند! از نظر سایزبندی انتظار داریم که اکسپریا L2 ابعاد ۱۴۹.۹ در ۷۸.۴ در ۹.۸ میلی‌متری داشته باشد.

گوشی اکسپریا L1 نخستین بار در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۷ معرفی و با هدف جایگزینی محصولات سری اکسپریا E عرضه شد. گوشی L2 نیز بایستی همانند این هندست یک گجت نسبتا ارزان قیمت باشد (مدل نسل اول با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش رفت).

احتمالا از اسمارت‌فون L2 طی هفته جاری و در نمایشگاه CES 2018 رونمایی خواهد شد. اما ممکن است که این گوشی همانند هندست نسل قبلی خود تا رویداد MWC در اواخر ماه فوریه معرفی نشود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *