شمشیر رومی در کانادا

در جزیره ی «اوک آیلند» (Oak Island) در نووا اسکوتیا یک گروه تلویزیونی به طور اتفاقی چیزی را پیدا کردند که اصلا انتظار آن را نداشتند: یک شمشیر متعلق به دوران روم باستان که بر اساس مطالعات انجام گرفته از سال ۲۰۰ بعد از میلاد مسیح در این منطقه بوده است.

پیدا شدن این شمشیر در این منطقه بسیار شگفت انگیز است زیرا می تواند به این معنی باشد که رومیان باستان ۸۰۰ سال قبل از وایکینگ ها توانسته اند خود را به آمریکای شمالی برسانند. با این وجود این تنها شیئی نیست که در کشور کانادا پیدا شده و محققان را شگفت زده کرده است. افراد دیگری نیز اشیائی را کشف کرده اند که در واقع نباید در کانادا باشند: یک تیر پرتاب شده از کمان زنبورکی که در تنه ی یک درخت فرو رفته است، یک تپه ی محل دفن مردگان به سبک رومیان باستان، سکه های کارتاژی و حتی سنگ هایی که روی آن به خط رومی عبارت هایی نوشته شده و عمر همه ی این موارد ۱٫۸۰۰ سال پیش تخمین زده شده است.

این کشفیات باعث شده که باستان شناسان به این نتیجه برسند که در حدود ۱٫۸۰۰ سال پیش گروهی از ماجراجویان رومی و کارتاژی به مناطق غربی جهان سفر کرده اند. ممکن است آن ها هیچگاه نتوانسته باشند به خانه بازگردند و مرده هایشان را در همین جزیره دفن کرده باشند. این استدلال پیدا شدن قبرهای رومی در کانادا و نبود هیچ گونه مدرکی در مورد سفر این ماجراجویان به آمریکای شمالی در اسناد پیدا شده متعلق به دوران روم باستان را توجیه می کند.

هیچکدام از این فرضیات تاکنون تایید نشده اند و پیدا شدن این شمشیر توسط یک گروه تلویزیونی و نه باستان شناسان باعث شده که این موضوع کمی مشکوک باشد. با این وجود مدارک بسیار دیگری نیز وجود دارد. اگر تحقیقات و آزمایشات نظریه ی فوق را تایید کنند این موضوع می تواند تاریخچه ی اولین اروپایی هایی که قدم در قاره ی آمریکا گذاشتند را به کلی تغییر دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *