صحبت‌های هیدئو کوجیما درباره بازی Death Stranding

بازی Death Stranding

بازی Death Stranding در سال پیش از سوی هدیئو کوجیما افسانه‌ای معرفی شد و تا حالا تمامی نمایش‌های آن و اطلاعات منتشر شده تنها سوالاتی بیشتری برای طرفداران ایجاد کرده است.

طی یک سال گذشته ما شاهد سه تریلر in-engine از بازی بوده‌ایم و اطلاعات اصلی که خود کوجیما منتشر کرده است نیز به هیچ‌وجه باعث روشن شدن قضایا نشده است. تا زمانی که تریلری از گیم‌پلی بازی Death Stranding منتشر نشود ما هیچ درکی از این عنوان مرموز و جاه طلب نخواهیم داشت.

بعضی از طرفداران این تئوری را مطرح کرده‌اند که به دلایل نامعلومی شما بین جهان‌های موازی و بازه‌های زمانی مختلف منتقل خواهید شد. این تنها تئوری منطقی مربوط به بازی محسوب می‌شود و درک دیگر اطلاعات منتشر شده از بازی کار بسیار سختی است.

کوجیما طی مصاحبه‌ای با IGN اطلاعاتی درباره گیم‌پلی و داستان بازی منتشر کرد ولی هنوز بسیاری سوال بی‌پاسخ وجود دارد.

کوجیما از زمان معرفی بازی، تاکید بسیاری بر روی تاکید مفهوم مرگ و زندگی داشته و با توجه به نام آن می‌توان گفت که حتی تمرکز بر روی مرگ بیشتر نیز بوده است. مرگ در بازی نقش بسیار مهمی دارد، در بازی‌های معمول اگر بمیرید به آخرین سیو خود بازخواهید گشت ولی کوجیما قصد دارد در این موضوع تغییر ایجاد کند. وقتی شما در بازی Death Stranding بمیرید به جهانی مثل برزخ می‌روید که میان مرگ و زندگی است. بازیکنان می‌توانند با توجه به توانایی‌های شخصیت سم با بازی «نورمن دیدوس» (Norman Reedus) از بدن فیزیک خود خارج شوند و در این دنیا به صورت اول شخص به گشت و گذار بپردازید و آیتم پیدا کنید.

یکی از موضوعات مهم در بازی مرگ و زندگی است. من می‌خواهم بازیکنان به این موضوع توجه داشته باشند که زمانی که در بازی می‌میرند، پایان ماجرا نیست.

در نقطه‌ای از بازی شما نه زنده‌اید  نه مرده، در این موقع با صفحه‌ای روبه رو می‌شوید که از شما می‌پرسد «ادامه می‌دهید؟» و یک شمارشگر شروع به نزدیک شدن به صفر می‌کند.

وقتی که بخواهید به جهان زنده‌ها بازگردید، بازیکنان به بدن فیزیکی شخصیت اصلی وارد می‌شوند و در همان جهان قبلی قرار خواهید گرفت، اما تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت. بازی این را می‌داند که شما مرده‌اید و به جلو پیش می‌رود، مثل این می‌ماند که دوباره به شما زندگی بخشیده شده است.

در تریلر دیدید که بعد از اینکه به زندگی برگشتید، آن وسیله نقلیه هنوز هم سرجایش بود. اکثر بازی‌ها بعد از مرگ شما را قبل از آن برمی‌گردانند. از این رو بنا به خود بازیکنان تجربه آن‌ها متفاوت خواهد بود.

کوجیکا سپس با قاطعیت گفت:

مرگ هیچ‌گاه شما را از بازی خارج نمی‌کند.

کوجیما سپس درباره باران مرموزی که در تریلر شاهد آن بودیم نیز صحبت کرد. به نظر می‌رسد که این باران پس از برخورد با هر چیزی سرعت عمر آن زیادتر می‌کند و باعث پیر شدن آدم‌ها و اشیا می‌شود. این باران به هیچ وجه معمول نیست و به «Timefall» معروف است.

بیشتر آدم‌ها درون بازی از این باران اطلاع دارند. و نورمن در این مورد توانایی خاصی دارد. فکر کنم که نباید ادامه دهم، چون داستان اسپویل می‌شود.

کوجیما همچنین به این موضوع اشاره کرد که تئوری و فرضیه‌های طرفداران را مطالعه می‌کند و بعضی مواقع از آن‌ها برای اذیت کردن طرفداران در تریلر بعدی استفاده می‌کند. او گفت که در آخرین تریلر هر پنج ثانیه یک سرنخ جدید داده می‌شود.

من فکر می‌کنم این کار بسار جالب و سرگرم کننده است. این یکی از ویژگی‌های بسیار جاب بازی‌هاست، چون می‌توانید قبل از عرضه بازی با طرفداران شوخی کنید. من بعضی چیزها را از قصد در تریلرها قرار می‌دهم تا طرفداران نسبت به آن واکنش نشان دهند و فکر می‌کنم که این کار برای همه جالب باشد.

شما می‌توانید در هر پنج ثانیه از بازی یک سرنخ جدید پیدا کنید. اینکه طرفداران به این موضوعات برای هر تریلر اشاره می‌کند نیز جز اهداف ما است.

یک فرضیه به این اشاره دارد که بچه‌ی نوزادی که در تریلرها مشاهده می‌کنیم دقیقا یکی است و به نظر می‌رسد که تاثیر بسیار زیادی در داستان داشته باشد.

این بچه هم در مکانیزم‌های گیم‌پلی تاثیر می‌گذارد و هم در داستان بازی.

بازی Death Stranding قرار است به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *