ظهور اشیاء نورانی همراه با صدای انفجار در کرمان

تاریخ خبر:۱۰ مرداد ۱۳۹۰

ساکنان برخی مناطق جنوب غربی کرمان از مشاهده شی نورانی و شنیده شدن صدای مهیب آن در آسمان خبر می دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرنگار سیاسی قاصد، بگفته اهالی روستاهایی مانند سیاهکوه و ده سالار در اطراف منطقه بافت کرمان، طی روزهای اخیر چند شی نورانی در آسمان این منطقه کوهستانی دیده شده که دقایقی بعد با صدایی مهیب همراه بوده است.

هرچند نیروهای امنیتی محلی تاکنون اثری از سقوط شی پرنده در آنجا مشاهده نکرده اند اما با توجه به اینکه ارتفاعات سیاهکوه به شدت صعب العبور است نیاز به بررسی دقیق هوایی خواهد بود.

البته شایعه سقوط شهاب سنگ نیز در بین مردم قوت گرفته است اما شاهدان می گویند این اشیاء نورانی در عرض آسمان حرکت می کرده است.

منبع YJC

البته این دفعه اول رویت یوفو نیست و ۴ سال پیش هم این اتفاق افتاد.

312tkso

انفجاری که ۴ سال پیش در ارتفاعات کرمان رخ داد و تاکنون هیچ پاسخی در مورد دلایل آن اعلام نشده است توسط فردی به نام محمد جمالی با موبایل عکس برداری شده است. این عکس در هفته نامه بام کویر نیز به چاپ رسیده است.

محمدعلی شمس الدینی جانشین کلانتری ۱۳ بخش راور کرمان که از شاهدان عینی حادثه صبح دیروز بود به خبرنگار اعتماد گفت؛ ساعت ۳۰/۶ صبح چهارشنبه در حالی گشت زنی در منطقه بودیم که ناگهان نوری در آسمان مشاهده کردیم بلافاصله از اتومبیل پیاده شدیم در همین موقع شدت نور به حدی رسید که تا شعاع ۴۰ یا ۵۰ کیلومتری را کاملاً روشن کرد. ۳ یا ۴ تکه نورانی ناپیوسته کنار هم بود. درختی کمک شیفت مرکز فرماندهی و کنترل عملیات نیروی انتظامی راور نیز در این باره گفت؛ ساعت ۲۰/۶ تا ۳۰/۶ صبح نزدیک روستای راور تقریباً بین مرز راور با کوه های هزار، نور بسیار زیادی مشاهده شد و زمین به شدت لرزید و تقریباً تمام اهالی روستاهای منطقه کوه کوشا آن را حس کردند.یکی از اهالی روستای باغویه از توابع راور نیز در این باره گفته ما وقتی به آسمان نگاه کردیم ۳ نور ممتد یکی قرمز رنگ و ۲ نور دیگر صورتی و سفید رنگ مشاهده کردیم که همراه با توده یی ابرمانند در آسمان جریان داشت. اما این نور به طرف زمین نمی آمد و ما برخورد هیچ شیء یا سنگی را به زمین ندیدیم.برخی از اهالی جوپار استان کرمان نیز گفتند حدود ساعت ۳۰/۶ صبح دیروز ابتدا نور شدیدی را مشاهده کرده و سپس صدای انفجار را در آسمان شنیده اند.به گفته آنها، دود سفیدی به مدت چند دقیقه بعد از انفجار در آسمان ارتفاعات لاله زار بافت دیده می شد.

محمدعلی شمس الدینی جانشین کلانتری ۱۳ بخش راور کرمان که از شاهدان عینی حادثه صبح دیروز بود به خبرنگار اعتماد گفت؛ ساعت ۳۰/۶ صبح چهارشنبه در حالی گشت زنی در منطقه بودیم که ناگهان نوری در آسمان مشاهده کردیم بلافاصله از اتومبیل پیاده شدیم در همین موقع شدت نور به حدی رسید که تا شعاع ۴۰ یا ۵۰ کیلومتری را کاملاً روشن کرد. ۳ یا ۴ تکه نورانی ناپیوسته کنار هم بود.

درختی کمک شیفت مرکز فرماندهی و کنترل عملیات نیروی انتظامی راور نیز در این باره گفت؛ ساعت ۲۰/۶ تا ۳۰/۶ صبح نزدیک روستای راور تقریباً بین مرز راور با کوه های هزار، نور بسیار زیادی مشاهده شد و زمین به شدت لرزید و تقریباً تمام اهالی روستاهای منطقه کوه کوشا آن را حس کردند.یکی از اهالی روستای باغویه از توابع راور نیز در این باره به خبرنگار ما گفت؛ ساعت ۳۰/۶ صبح صدای بسیار شدیدی مثل رعد و برق به گوش رسید اهالی روستا سراسیمه از خانه هایشان بیرون دویدند. چون این صدا با لرزش شدید شیشه پنجره خانه ها همراه بود ما تصور کردیم زلزله آمده است.یکی دیگر از اهالی روستا حادثه را چنین شرح داد؛ ما وقتی به آسمان نگاه کردیم ۳ نور ممتد یکی قرمز رنگ و ۲ نور دیگر صورتی و سفید رنگ مشاهده کردیم که همراه با توده یی ابرمانند در آسمان جریان داشت. اما این نور به طرف زمین نمی آمد و ما برخورد هیچ شیء یا سنگی را به زمین ندیدیم.

توضیح نویسنده مقاله: تعدادی از دوستان در این مقاله به شهاب سنگ بودن این شی(یا اشیاء) اشاره کرده بودند که البته چند نفر از مقامات هم همین رو گفتن و درآخر هم گویا تائید شده و پرونده بسته شد! شهاب سنگی که به طور الوان و خانوادگی نه به سمت زمین بلکه در توده ای ابر مانند به سیر در آسمان کرمان پرداخته تا احتمالا پس از گردش و استفاده از هوای آزاد به زمین سقوط کنن ولی اینطور نشد !!(شاید هم پشیمون شدن؟) سوالی که پیش میاد: نور قوی و صدای مهیبی که شاهدان توصیف میکنن از چه منشایی بوده؟ اگر این نور و صدا از انفجار این اجسام بوده پس چرا دوباره به مسیر خودشون ادامه دادن؟ طبق گفته یکی از شاهدان محلی این نور به طرف زمین نمیرفته ، آیا این عمل از طرف یک شهابسنگ عجیب نیست؟ ضمنا این فرد هیچ برخوردی رو ندیده که این مساله از طرف بالگردهای شناسایی که بر فراز منطقه پرواز کردن تائید شده. برای رد فرضیه شهابسنگ بودن گفته سردبیر مجله نجوم رو در این مورد قرار میدم: (( امین تفرشی سردبیر مجله نجوم نیز درمورد حادثه صبح روز چهارشنبه شهر بافت به خبرنگار اعتماد گفت؛ با توجه به شواهد و مدارکی که از این حادثه به جای مانده احتمال سقوط شهاب سنگ در حال کمرنگ شدن است. دود حاصل از این انفجار که گفته می شود ۲ تا ۳ ساعت ادامه داشته است، حاکی از یک سوختن ممتد بوده که در مورد شهاب سنگ به خصوص شهاب سنگی های کوچک این امر بسیار بعید است مگر در مورد شهاب سنگ های بزرگ حدود دومتری که البته برخورد چنین شهاب سنگ هایی با زمین گودال هایی با عمق ۱۰متر یا بیشتر ایجاد می کند که به راحتی قابل رویت است و با گشت های هلی کوپتری از بالا کاملاً مشخص است حال آنکه ظاهراً چنین گودالی پیدا نشده است.))
تعدادی از افراد هم به هواپیماهای جاسوسی اشاره کردن !! ما باید این نکته رو در نظر بگیریم که یکی از لزومات جاسوسی ، مخفی کاری هست در حالیکه اشیاء دیده شده در حادثه کرمان و شمال ایران به وضوح و آشکارا با چشم غیرمسلح دیده شدن ، از خودشون نور و رنگ پخش کردن و در آسمان جولان میدادن( به نظر شما این کارها از طرف یک هواپیمای جاسوسی عقلانی هست؟ )

در حالی که اعلام شده محل این حادثه رشته جبال بارز بوده. علاوه بر شهرهای مختلف کرمان مردم یزد نیز نور شدید را مشاهده کردند. بخشدار مرکزی شهرستان مهریز استان یزد در این باره گفت؛ اهالی منطقه شمش و کریم آباد این شهرستان واقع در ۷۰کیلومتری مهریز ساعت ۳۰/۶ صبح دیروز نور سفیدی را در آسمان مشاهده کردند

توضیح نویسنده مقاله: نکته قابل توجه در این انفجار وسعت آن بوده که طبق خبرها ، صدا و نور حاصله در استانهای همجوار کرمان مانند یزد و اصفهان دیده و شنیده شده است. این مساله گویای آن است که این انفجار دهها کیلومتر بالاتر از سطح زمین اتفاق افتاده وگرنه در شعاعی این چنین گسترده قابل مشاهده نبوده است.

یک منبع آگاه در استانداری کرمان نیز به خبرگزاری فارس گفت؛ شهاب سنگی که صبح دیروز قبل از برخورد با کوه های کرمان توسط مردم مشاهده شده در حال دود کردن بوده و این اتفاق در حالی است که شهاب سنگ نمی تواند از خود دود متصاعد کند.

این منبع آگاه افزود؛ عامل انفجار دیروز صبح قبل از برخورد به کوه در چند شهرستان استان کرمان رویت شده و به احتمال زیاد در اطراف کوه های منطقه سیرج واقع در ۱۰۰ کیلومتری کرمان به زمین نشسته است. !!!!!!!!!!!

توضیح نویسنده مقاله: به لحن این منبع آگاه توجه کنید ، “”احتمالا عامل این انفجار در نزدیکی کرمان به زمین نشسته است.”» این حرف به این معنا هست که شیء دیده شده قابلیت کنترل پرواز رو داشته!!! پس اصرار مقامات در شهاب سنگ جلوه دادن این شیء چه دلیلی میتونه داشته باشه؟!!
این شیء هر چی که بوده با توجه به حرفهایی که زده شد ، به هیچ وجه نمیتونه شهاب سنگ باشه. گزینه هواپیمای جاسوسی هم به خاطر فعالیت آشکار این شیء کمرنگ تر میشه… شما رو ارجاع میدم به گفته یکی از شاهدین: ۳ نور ممتد یکی قرمز رنگ و ۲ نور دیگر صورتی و سفید رنگ مشاهده کردیم که همراه با توده یی ابرمانند در آسمان جریان داشت. اما این نور به طرف زمین نمی آمد!!!

نقل از انجمن های پارس اسکای

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *