عجایبی از اهرام مصر

Eygept (1)

عده ای از باستان شناسان عقیده دارند که این هرمها و جابه جایی سنگها با قدرت مغز و تمرکز تنی چند از ….

Eygept (2)

باستانشناسان قدمت اهرام را در حدود ۵۰۰۰ سال تخمین می زنند اما در یافته هایی در خردهای باستانی و با توجه به برخی شواهد قدمت آنها به بیش از ۲۷۰۰۰ سال می رسد. یکی از دلایل این تخمین وجود نام فرعون و همزمان دانستن تمامی فراعنه با دوره پیامبری حضرت موسی است.
همانطور که می دانید انسانهای کنونی از ۳ الی ۷ درصد توانایی مغز خود استفاده می کنند که این عدد در زمان آتلانتین ها بسیار بیشتر بوده است انسانهای آن عهد از درصد بیشتری از توانایی مغز خود (نه فقط مغز فیزیکی) استفاده می کردند و دارای قدرتهایی بودند که در حال حاضر از آنها به عنوان قدرتهای ماورایی یا فراحسی یاد می شود در صورتی که انجام این امور برای افراد آن زمان امری بدیهی و عادی بوده است از قبیل روشن بینی، طی الارض و غیره. اساتید بزرگ در خردهای باستانی دلیل از بین رفتن و ناپدید شدن آتلانتیس را غرور بیش از حد مردم آن زمان دانسته اند که این غرور موجب برانگیختن قهر خداوندی و از بین رفتن آنها شده است.
هرم در انگلیسی Pyramid نامیده می شود که لغتی با ریشه یونانی است که به معنی «آتشی در میانه» است. این شبه جمله نمادی است از نیروی عظیم الهی موجود در قلب که به آن «نقطه ای در قلب» یا «بذر جاودان» نیز می گویند.
Pyramid = Pyr-a-mid = Fire-in the-Middle
کلمه هرم در خطوط هیروگلیف:

372626_Fw8L4LyW

همانطور که مشاهده می شود این نماد کاملا قابل تشریح هستند. نماد اول از سمت چپ نماد انسانی است که با بزرگتر نشان دادن سر آن می خواستند تجمع انرژی بیشتر را در ناحیه چاکرای تاج نمایش دهند.
نماد وسط که یک پرنده (عقاب) است همواره سمبل انرژی الهی است – از نمونه های دیگر می توان به کبوتر سفید یا سیمرغ در افسانه های پارسی اشاره کرد.و نماد آخر هم که بس بدیهی است و سازه هرم را نمایش می دهد در اصل در این ۳ نماد راز هرم را فاش نموده اند.
ابعاد هرم
ارتفاع :۲۸۰ رویال کوبیت (Royal Cubits واحد سنجش طول در آن زمان که معادل ۰٫۵۲۴ متر است) ۱۳۸٫۸ (۱۴۶٫۶ متر قبل از خرابی)
هر ضلع : ۴۴۰ رویال کوبیت یا ۲۳۰ متر
کل وزن تخمینی: ۵٫۹ میلیون تن
با این دیدگاه می توان به مواردی ارزشمند در بحث هرم دست یافت.هرم دارای ابعاد مشخصی در تمامی جهات است از قاعده تا طول اضلاع و ارتفاع که این ابعاد از قانون خاصی بر اساس «نسبت الهی ۱٫۶۱۸ «تبعیت می کنند که به آن «عدد فی» می گویند. اگر هرمی مطابق شکل زیر و رعایت نسبت الهی ساخته شود خاصیت بسیار جالبی پیدا می کند و آنهم تجمع حجم بسیار بالای انرژی در نقطه مشخص شده در تصویر است. از این طریق انجام مدیتیشن ها و تمرکزها و همچنین دریافت انرژی مضاعف برای انجام کارهای خاص یا فراحسی بسیار آسانتر و نتیجه بخش تر است.

Eygept (2)

Eygept (3)

Eygept (4)

همانطور که در شکل زیر می بینید در دیوارهای هرم سوراخهایی وجود داشته (خطوط g) که در زمانهای خاص با ستارگان خاصی در صور فلکی مشخص در ارتباط بوده و فراعنه و اساتید, مدیتیشن های مربوطه را انجام می دادند. درضمن دقیقا مانند خود هرم به طور برعکس در زیر آن ساخته شده که برخی از بخش های آن در تصویر دیده می شود.(ناحیه C)

Eygept (5)

Eygept (6)

گفته می‌شود که اگر دو خط عمود بر هم از دو منتها الیه شرقی – غربی و شمالی- جنوبی زمین رسم کنیم، محل تلاقی آن دو در محل ساخت اهرام مصر خواهد بود و دیگر اینکه ابعاد و اندازه‌های اهرام مصر به لحاظ هندسی با بعضی فواصل و نسبت‌های نجومی متناسب است.

Eygept (1)
در تصاویر زیر به وضوح خرد باستانی مصر مشاهده می شود.(به تصاویر و رابطه آن با ستارگان، صور فلکی و راه شیری خوب دقت کنید). به راستی که ده ها کتاب در این باره باید نگاشت. ارتباط کلیه هرمهای موجود در مصر را با صور فلکی و ستارگان راه شیری در این نقشه به زیبایی پیداست. آنها چه می دانستند که ما هنوز نمی دانیم؟ به چه زیبایی صورت فلکی Orion بر روی اهرام نقش شده است.

Eygept (15)

Eygept (7)

به هر حال اهرام مصر بغیر از اینکه مقبره بوده جایگاهی برای انجام مراسم آیینی و مدیتیشنهای سنگین و بسیار قدرتمند آن زمان بوده است. برخی ستارگان مرتبط با این معبرها عبارتند از: Sirius – Alnitak – Kochab – Thuban
در مورد برخی خواص هرم‌:
غذاهایی که در زیر اهرام نگه داشته شود ‌٢ تا ‌٣ برابر بیشتر غذاهایی که در دماهای معمول نگه داشته می‌شوند؛ بدون فساد باقی خواهند ماند.
مزه‌ی غذاها در زیر اهرام کمتر دچار تغییر می‌شود.

Eygept (8)
اهرام منجر به آب گیری و مومیایی شدن هرچیزی می ‌شوند ولی مانع از فساد آنها شده و از رشد قارچ‌ها هم ممانعت می کنند. به علاوه آنها منجر به کاهش سرعت رشد و یا توقف کامل رشد میکرو اوگانیسم های مختلف می شوند.
افرادی که در خانه های هرمی زندگی می‌کنند؛ یا کسانی که در ساختمان‌های هرمی کار می‌کنند، یا آنهایی که در زیر ساختارهای هرمی می‌خوابند همگی نوعی واکنش فوری مثبت در برخوردها از خود نشان می دهند.
موجودات به صورت مغناطیسی به نسخه‌های مشابه هرمی جذب می‌شوند. مشاهدات مختلف از نقاط مختلف نشان می‌دهند که حیوانات اهلی از هر نوع تمایلی به باقی ماندن و نزدیک شدن به ساختارهای هرمی دارند و در زیر آنها سرعت رشد بیشتری دارند.

در تصویر زیر رابطه برخی چاکراها با برخی سیارات و ستاره ها آمده است:

Eygept (9)

در زیر مقایسه ای از ابعاد Sirius و برخی ستارگان دیگر مثل خورشید منظومه شمسی آمده است:

Eygept (10)

Eygept (11)

خفو همان فرمانروایی است که یونانی ها او را خئوپس می نامیدند و بزرگترین هرم از آن اوست و پس از مدتی پسر و نوه خفو نیز برای خود هرم هایی را ساختند البته در اطراف ودر مجاورت این سه هرم چند هرم کوچک نیز بنا شده اند که این هرم ها متعلق به درباریان وملکه ها بوده است.
اهرام مصر از سه هرم بزرگ تشکیل شده است که درکنار آنها هرم های کوچکی نیز وجود دارند. وقتی ما اهرام مصر را از نزدیک می بینیم هرم وسطی از همه بزرگتر به نظر می رسد ولی این اشتباه است زیرا که هرم وسط چون روی زمین مرتفع تری بنا شده است بزرگتر به نظر می رسد. ولی در اصل هرم خفو که که در تصویر زیر سمت راست هرم وسط قراردارد از همه بزرگتر است.

Eygept (12)

هرم ها در گورستانی قدیمی در جیزه واقع شده اند. گروهی از باستان شناسان عقیده دارند که ۱۰۰۰۰۰ کارگر به مدت بیست وسه سال کار کردند. در این اهرام بیش از دو و نیم میلیون قطعه سنگ به کار رفته و وزن آن ها از دو نیم تن تا چهل تن است.
یکی از طرقی که احتمال دارد مصریان باستان سنگ های غول پیکر را حمل می کردند شیوه غلطاندن و بلند کردن است. یکی از دانشمندان اتریشی به نام آقای پروفسر دکتر اسکارریدل برای این معما راه حلی پیشنهاد کرده است. او می گوید که مصریان برای حمل این سنگ ها دور هم جمع می شدند و با نیروی خود و به وسیله اهرمهایی این سنگ ها را می غلتاندند اما در این باره نظرهای بسیاری وجود دارد بعضی از باستان شناسان عقیده دارند که این سنگ ها را با استفاده از سطوح شیبدار ماسه ای به بالای هرمها می بردند.
در تصاویر زیر ۲ روش برای بالا بردن سنگها ترسیم شده ولی با توجه به باریک بودن راه و سنگینی زیاد سنگها این ۲روش منطقی به نظر نمی رسد.

Eygept (13)

عده ای از باستان شناسان عقیده دارند که مصریان از داروهای نیروزای قوی استفاده می کردند و به وسیله ی آنها این سنگ ها را به بالا می بردند که این مورد هم منطقی نیست.
اما نظریه دیگر این است که این هرمها و جابه جایی سنگها با قدرت مغز و تمرکز تنی چند از اساتید آن زمان انجام می شده است.
اهرام مصر چه از نظر معماری وموقعیت جغرافیایی در محل مناسبی قرار دارد:
• هرم به گونه ای ساخته شده است که به چهار جهت اصلی مشرف است.
• خط مداری که از روی جیزه می گذرد دقیقا خشکی ها وآب های روی کره ی زمین را دقیقا نصف می کند و هرم در چنین نقطه ای از نصف النهار ساخته شده است.

• نوک هرم بزرگ دقیقا شمال و اطرافش نیز خط استوا را نشان می دهد.
سنگ هایی که در این هرم به کار رفته است از خود کشور مصر گرفته نشده اند و طبق نظر بعضی از کارشناسان و باستان شناسان سنگ ها به مدت ده سال توسط کارگران حمل می شده است و بعد از ده سال تازه به محل بنای اهرام مصر آورده شدند هنوز هیچ کس نمی داند که این سنگ ها متعلق به چه کشوری است و یا مهندس یا معمار اهرام مصر چه کسی بوده است و از چه شیوه ای استفاده شده است.

Eygept (1)
نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره کرد این است که صد هزار کارگر برای ساخت اهرام مصر بر اساس یاداشت های هردوت درعرض بیست سال متمادی مشغول بودند. جالب اینکه اگر هر کارگر روزانه به اندازه ی یکصد گرم پیاز مصرف می کرده با این حساب هر روز برای تامین غذای یکصدهزار کارگر معادل ده هزار کیلو پیاز نیاز بوده است. این رقم در ده روز به یکصد هزار کیلو می رسد و مسلما در ماه نیز به سیصد تن می رسد. با این محاسبه مشخص است که درعرض شش ماه کار متوالی حدود هزار و هشتصد تن پیاز مصرف شده است و این اصلا معقول نیست چرا که حمل و نقل – محل کاشت و زمان برداشت – تعداد کارگران – آمار بیماری و مرگ و میر و … این محاسبات را صد چندان نموده و از قاعده عقل خارج می سازد.
این بدین معناست که ذهن انسان امروزی قادر به حل این معما نیست و جواب را در مسیر دیگری باید یافت.

Eygept (14)

منبع:    http://mansoordavoodi.persianblog.ir/post/796

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *