عجیب و غریب ترین شیوه‌های تولید برق

این روزها فقط روشنایی خانه ها دغدغه نیست و همانطور که توجهات علاوه بر وسایل الکترونیکی همراه رایج مانند تلفن هوشمند و دیگر وسایل مانند عینک گوگل و ساعت های هوشمند جلب می شود، چگونگی تامین برق مورد نیاز این تجهیزات در یک وضعیت باثبات و قابل اعتماد، یکی از مهمترین مسایل پیش روی توسعه دهندگان این فناوری هاست. از سوی دیگر پیشرفت های علمی و پزشکی و ساخت ایمپلنت های ریزی که درون بدن کاشته می شوند تا سلامت انسان را تضمین کنند، دل مشغولی دیگری برای مبتکران است تا برق بسیار اندک اما بلند مدتی را برای وسایل فراهم کنند.
نیاز به انرژی از یک سو و نگرانی های زیست محیطی از سوی دیگر دانشمندان را بر آن داشته تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی در ساختمانها، از شیوه های متعدد و نوینی مانند انرژی خورشیدی، گرمای بدن، راه رفتن و حتی بزاق برق تولید کنند.

روشنایی خانه با سیفون توالت

مبتکران اهل کره جنوبی با استفاده بهینه از آب سیفون سرویس های بهداشتی شیوه نوینی برای تولید برق در خانه عرضه کرده اند. آنها سیستمی ابداع کرده اند که حرکت آب سیفون توالت را به برق در خانه، ترجمه می کند.

تولید برق
این دستگاه از مزیت مواد عایق که یک رسانای ضعیف برق هستند اما می توانند از میدان الکترواستاتیک پشتیبانی کنند، استفاده می کند.

آنها یک ماده عایق در آب قرار داده تا لایه الکتریکی در بیرون این ماده ایجاد شود. تفاوت بین آب و لایه عایق می توانند شارژ الکتریسته در الکترود ایجاد کند.
دانشمندان دانشگاه ملی سئول و موسسه فناوری الکترونیک کره(KETI) یک مبدل ساده عایق برای مهار این انرژی ساخته اند. آنها دریافتند حرکت یک قطره ۳۰ میکرولیتری برای روشن کردن یک لامپ LED کافی است.

تولید انرژی از بزاق
دانشمندان همچنین نخستین پیل سوختی میکروبی در مقیاس میکرو را ساخته اند که با بزاق دهان کار می کند. این پیل سوختی می تواند میزان جزیی برق تولید کند که برای تامین انرژی تراشه ها کافی است.
این پیل سوختی میکروبی در مقیاس میکرو که با بزاق کار می کند، با تولید حدود یک میکرووات برق، انرژی کافی را برای استفاده مستقیم به عنوان دروگر انرژی در وسایل میکروالکترونیک فراهم می آورد. آنها معتقدند ظهور وسایل الکترونیکی زیست پزشکی در سطح تراشه که انرژی بسیار اندکی مصرف می کنند و قادرند با خروجی انرژی کمتر از میکرووات کار کنند، با این فناوری جدید واقعیت می یابد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *