غذاهای سالم چاق کننده

 

این مقاله طیف گسترده ای از مخاطبین را شامل می شود چراکه هم برای چاق شدن میتوان از غذاهای این لیست استفاده کرد و هم برای لاغر شدن باید از خوراکی های معرفی شده در این مقاله دوری کرد.

غذاهای سالم اما چاق کننده، از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک‌ترند! پس حتی اگر مطمئن هستید که برنامه غذایی سالمی را در زندگی دارید، بازهم درمورد رژیم غذایی‌ خود بیشتر فکر کنید.

بعضی از غذاها و خوراکی ‌ها به‌تنهایی سالم هستند، به شرطی که با افزودنی ‌های ناسالم خراب ‌شان نکنید؛ زیرا این خوراکی ها می‌توانند تمام تلاش‌های شما را در جهت حذف چاقی و کاهش وزن خنثی کنند.

در این مقاله قصد داردیم تا شما را با غذاهایی که ضررشان بیشتر از فایده آنها است آشنا کنیم.

پودینگ

در ابتدا می خواهیم ببینیم که پودینگ چیست؟ پودینگ یکی از انواع دنیای خوشمزه دسرها است. پودینگ هایی که در گذشته تهیه می شد، نوعی خوراکی حاوی انواع مواد جامد که یک ماده غذایی دیگر این مواد را به هم اتصال می داد بود؛ این اتصال دهنده می تواند ژلاتین یا مشتقات آن باشد؛ اما امروزه پودینگ از شیر و شکر تهیه می شود.

اگر واقعا تصمیم دارید که به کاهش وزن دست یابید و چاق بودن را از زندگی خود حذف کنید، پودینگ این دسر خوشمزه سرشار از شکر، برای تان دردسرساز خواهد شد؛ قطعاً که ضررِ خوردن چنین ماده غذایی بیشتر از فواید خوردن آن است.

سس مارینارا ایتالیایی

غذاهای سالم چاق کننده

سس مارینا نوعی سس گوجه فرنگی ایتالیایی است و بیشتر به عنوان چاشنی غذا، پاستا و پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد.

درست است که گوجه های تکه شده نه تنها هیچ ضرری نداشته و سرشار از فایده است؛ اما اگر همین گوجه های سالم با مواد خاص دیگری ترکیب شود موجب افزایش وزن و چربی دور شکم خواهد شد.

محصولات بسیاری از برندهای معروف سس حاوی کالری بالا و شکر زیادی است که باید در مصرف آنها حتما دقت داشته باشید؛ زیرا ماکارونی را پرکالری تر خواهد کرد.

نگران نشوید، برندهای مختلفی تولید کننده سس هستند و تنها کافی است به برچسب آنها دقت داشته باشید تا کم کالری ترین سس ها را انتخاب کنید.

ماهی سالمون دودی

غذاهای سالم چاق کننده

طبق تحقیقات صورت گرفته، ماهی دودی شده چهار برابر بیشتر از شیوه های دیگر پخت ماهی کالری دارد.

یعنی فقط کافیست چند تکه کوچک ماهی سالمون دودی بخورید تا ۱۰۰ کالری جذب بدن تان شود؛ شک نکنید چنین غذایی چاق کننده است، زیرا قطعاً با چند تکه ماهی سیر نخواهید شد و بقیه ماهی را هم نوش جان خواهید کرد.

تازه این مقدار کالری در صورتی است که نخواهید ماهی تان را با سس زیاد بخورید!

ماست

غذاهای سالم چاق کننده

آیا تا به حال با تعجب به قفسه های پر از ماست مغازه ها خیره شده اید؟ می دانیم که خرید کردن در بین تنوع زیاد ماستی که در مغازه ها وجود دارد، کار دشواری است.

ماست دارای انواع مختلفی از ماست معمولی، کم چرب گرفته تا ماست حاوی میوه یا گرانولا است؛ باید هنگام خرید ماست دقت داشته باشید، زیرا بسیاری از انواع آن حاوی حداقل چهار قاشق غذاخوری شکر هستند، که کالری قابل توجهی خواهد داشت.

کورن فلکس

غذاهای سالم چاق کننده

حتی اگر به سراغ کورن فلکس هایی بروید که شکلاتی هم نباشند، باز هم کورن فلکس هایی هستند که شما را به راحتی چاق خواهند کرد.

به صورت اتفاقی برندی از کورن فلکس را مورد بررسی قرار دادیم، شاید باور نکنید ولی در هر وعده مصرف، ۵ قاشق شکر میل خواهید کرد؛ بنابراین حتماً قبل از خرید کورن فلس از فروشگاه، به برچسب درج شده بر روی بسته بندی و جدول ارزش غذایی آن دقت کنید.

آبمیوه

غذاهای سالم چاق کننده

انواع مختلفی از آبمیوه وجود دارد که دشمن کاهش وزن تان است؛ درست است که میوه ها همیشه برای سلامتی شخص مفید هستند اما به یاد داشته باشید که این قضیه در مورد آبمیوه ها صدق نمی‌کند.

از آب پرتقال گرفته تا بلوبری و لیموناد تفاوتی نمی کند، همه این آبمیوه ها حاوی مقادیر زیادی شکر هستند و دست کمی از نوشابه ها ندارند و چاق می کنند.

از همه اینها بدتر، آبمیوه های صنعتی است که دارای شیرین کننده های مصنوعی و مضر بوده و بدون شک، فرد را بعد از مدتی چاق تر خواهد کرد.

گرانولا بار

غذاهای سالم چاق کننده

بعضی از اقسام گرانولا بارها حاوی مقدار زیادی پروتئین و کالری نسبتاً کمی هستند که ما مصرف این نوع شکلات ها را به شما پیشنهاد می کنیم؛ اما اقسام دیگری از گرانولاها نیز در بازار وجود دارد که حاوی شکلات، مارشمالو و شیرین کننده های مضر است که باید از این خوشمزه های چاق کننده دوری کنید.

همیشه قبل از خرید، به برچسب محتویات روی محصول دقت کنید؛ اگر گرانولا بار مناسبی پیدا نکردید بهتر است جایگزین آن را مصرف کرده و خشکبار همراه با میوه که جایگزین سالمتری است را میل کنید.

سوشی

غذاهای سالم چاق کننده

سوشی، خوراکی برنجی است که در آشپزی ژاپنی استفاده می شود و آمیزه ای است از برنج پخته ژاپنی با چاشنی سرکه، چندین گونه خوراک دریایی، سبزیجات و تخم مرغ که به صورت سرد خورده می شود.

بیشتر مردم تصور می کنند که سوشی چون بیشتر حاوی برنج است پس قطعاً سالم هم هست؛ بله، سوشی اگر سرخ نشده یا با پنیر خامه ای پر نشده باشد، سالم است ولی انواع دیگر آن سالم نیستند.

کیک برنجی

غذاهای سالم چاق کننده

همه تصور می کنند کیک برنجی بهترین نوع کیک با کمترین کالری است و ارزش غذایی بسیار کمی دارد؛ اما کافی است روی همین کیک های برنجی شکر اضافه کرده باشیم؛ با خوردن فقط ۶ تکه کوچک از این کیک، سطح شکر خون تان به شدت بالا خواهد رفت و به چاقی سلام خواهید گفت.

سالادهای بسته‌بندی‌ شده

غذاهای سالم چاق کننده

اگر سالاد از مواد مناسبی تهیه شود به لاغری کمک زیادی خواهد کرد؛ اما بعضی از سالادها دقیقا برعکس این هستند، این نوع سالادها با تخم مرغ، گوشت و پنیر تزئین شده و دیگر اصلا کم کالری نیستند، بلکه به خاطر این محتویات جدید سرشار از کالری خواهند بود.

حرف آخر

راز تناسب اندام، در انجام منظم ورزش (برنامه ورزشی مناسب)، داشتن برنامه رژیمی سالم و پرهیز از بی‌تحرکی نهفته است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *