فروش بیشتر در سایت های تجاری با سیستم های خبره

فروش بیشتر

خود دانش سیستم های خبره قدمت زیادی ندارد و حجم تحقیقات صورت گرفته در این حوزه آن چنان زیاد نبوده است. به خاطر اهمیت و نقش موثری که یک سیستم خبره در کسب و کار مبتنی بر وب می تواند ایفا نماید این حوزه برای پژوهش انتخاب شده است،

سیستمهای خبره و وب سایت های تجاری

گردآوری، تالیف و ترجمه: علی دوستی / کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی

چکیده

سیستم های خبره با هدف در دسترس قرار دادن مهارت های افراد متخصص، برای افراد غیر متخصص طراحی شده اند. این برنامه ها الگوی تفکر و شیوه عملکرد انسان را شبیه سازی می کنند و باعث نزدیکی عملکرد سیستم های خبره با عملکرد انسان یا فرد خبره می شوند. یکی از کابردهای بی شمار سیستم خبره تسهیل سازی و افزایش فروش در سایتهای تجاری اینترنتی می باشد. این سیستم ها، اگر به درستی به کارگرفته شوند می توانند تاثیر مثبت چشم گیری در افزایش بهره وری وب سایت های تجاری و افزایش فروش آنها داشته باشند. آنچه در این کتابچه آمده مطالعه مروری تحقیقات صورت گرفته در این خصوص می باشد.

فهرست مطالب

فصل اول
سیستم خبره
۱-۱ مقدمه
۱-۲ تعریف سیستم خبره
۲-۲ اجزا سیستم خبره
۳-۲ کاربرد سیستم خبره
۴-۲ منابع اطلاعات در یک سیستم خبره
۵-۲ فواید یک سیستم خبره
۶-۲ محدودیت‌های یک سیستم خبره
فصل دوم
تجارت الکترونیک
۱- مقدمه ای بر تجارت الکترونیک
۱-۲ تعاریف تجارت الکترونیک
۲-۲ انواع مدل‌های تجارت الکترونیک
۳-۲ مراحل خرید و فروش الکترونیکی
۴-۲ سیر تاریخی ارتباط با مشتری
فصل سوم
سیستم‌های خبره و افزایش فروش در وب سایت تجاری
۱- سیستم‌های مبتنی بر دانش و اینترنت
۱-۱- تعریف وب سایت تجاری
۲-۱- مراحل ایجاد وب سایت تجاری
۳-۱- وب سایت تجاری از دید مشتری
۴-۱- چهارچوب فرآیند ارزش وب سایت تجاری
۱-۲ سیستم‌های خبره پیاده سازی شده
۲-۲- نمونه‌های از سیستم‌های خبره آنلاین
۳- نتیجه گیری
منابع و مآخذ
مقدمه
بی شک دستاوردهای مربوط به رایانه ها زندگی بشر را در تمامی عرصه ها متحول ساخته است، یکی از این حوزه های متحول شده، حوزه تجارت است، مفهوم تجارت امروزه تغییر کرده و با شکل گیری دهکده جهانی، تجارت الکترونیک مفهومی گسترده یافته و به یکی از ملزومات اقتصاد جهانی تبدیل شده است. سیستمهای خبره (Expert Systems) که در اوایل دهه ۸۰ میلادی پا به عرصه دنیای رایانه گذاشته اند امروزه به یکی از جذاب ترین حوزه های دنیای رایانه تبدیل شده اند. آنها این قابلیت را دارند که در تجارت الکترونیک تحول زیادی ایجاد کنند. از جمله حوزه های مهم در تجارت الکترونیک وب سایت های تجاری می باشند که امرزوه شمار آنها به میلیون ها وب سایت با قابلیت های گوناگون در سراسر جهان بالغ می شود. هم مقوله سیستم های خبره و هم نقش آنها در افزایش فروش وب سایت های تجاری حوزه های بکر و نوینی برای انجام تحقیقات بیشتر هستند، البته خود دانش سیستم های خبره قدمت زیادی ندارد و حجم تحقیقات صورت گرفته در این حوزه آن چنان زیاد نبوده است. به خاطر اهمیت و نقش موثری که یک سیستم خبره در کسب و کار مبتنی بر وب می تواند ایفا نماید این حوزه برای پژوهش انتخاب شده است، بدیهی است ایجاد و گسترش سیستم های خبره مبتنی بر وب می تواند راندمان کلی وب سایت های تجاری و در نتیجه راندمان یک کسب و کار نوپا را ارتقاء داده زمینه های موفقیت آن را بیش از پیش فراهم نماید. با توجه به نیاز برای ایجاد شغل های جدید در کشور جوانی چون ایران، و با توجه به به اینکه حوزه فناوری اطلاعات می تواند بستری مناسبی برای ایجاد اشتغال برای نسل جوان کشورمان باشد، این حوزه انتخاب شده است. در این پژوهش به بررسی نقش سیستم های خبره در افزایش فروش سایت های تجاری و حفظ مشتریان کنونی که هدف اولیه و ذاتی هر وب سایت تجاری می باشد خواهیم پرداخت. این پژوهش به صورت مروری انجام شده و با بررسی مطالعات انجام گرفته می پردازد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *