فوت و فن خانه داری – قسمت سوم

امروزه دانستن نکات جدید در خانه داری و فرا گرفتن ترفندهای خانه داری جزء ضروری های زندگی خانم ها خصوصن نوعروس هایی که تجربه چندانی در امور خانه ندارند شده است، به همین دلیل تلاش داریم تا مجموعه ای از این دانستنی ها را در اختیار شما قرار دهیم.

قسمت سوم فوت و فن خانه داری را در زیر بخوانید:

۱. یکی از بهترین پاک کننده های رسوب شیر آلات ، که رسوب های شیرها و کاشی ها رو به خوبی پاک میکنه ، سیف هستش. پاک کننده شیرآلات سیف رو امتحان کنید.

۲. اگر برای شستن سرویس ها و همینطور سینک ظرفشویی تمایلی به استفاده از مواد شیمیایی ندارین و یا باعث حساسیت برای شما میشه این بار از پودر لباسشویی استفاده کنین، خیلی خوب همه جا رو برق میندازه. ( سافتلن عالیه.)

۳. استفاده از سرکه ، منظور همین سرکه های صنعتی هستش خیلی کاربردهای عالی در نظافت داره ، یکیش استفاده به جای وایتکس هستش، هر چیزی رو که دوست دارین برق بندازین ، در کنار مایع شوینده از سرکه هم برای شستن ظرف ( بلور ، استیل ) استفاده کنین و مثل همیشه آب بکشین و معجزه ش رو ببینین.

۴. این بار برای شستن پتوهای پشمی و کتانی برای اینکه بعد از شستشو باز هم پتوها نرم و پرزدار باشند از دو فنجان سرکه سفید در لگن آب استفاده کنید.

۵. برای برق انداختن سینک ظرفشویی و شیر آلات اسپری هوم پلاس مخصوص شیر آلات یکی از گزینه های عالی هستش.

۶. اگر روی فرشتون لکه ای افتاده که هیچ راهی برای پاک کردنش به ذهنتون نمیرسه کمی ماست روی لکه بریزین و بگذارید چند ساعت بمونه و بعد با پاک کردن ماست لکه هم پاک میشه.

۷. برای شستن پرده های حریر و رنگ روشن به جای اضافه کردن وایتکس کمی جوش شیرین به پودر اضافه کنید.

۸. برای تمیز کردن ماکروفر؛ یک برش از لیمو رو در ظرف مخصوص ماکروفر به همراه آب انداخته و به مدت چند دقیقه ماکروفر رو روشن کنید و بعد از خنک شدن با یک دستمال تمیز درون ماکروفر رو تمیز کنین هم چربی هاش پاک میشه و هم بوی غذاهای قبلی از بین میره.

۹. برای کنده شدن آهک های سماور، چای ساز یا کتری ؛ ظرف مورد نظر رو با آب پر کنین و بهش لیمو یا یک قاشق جوش شیرین اضافه کرده و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشه و بعد خاموش کنین و بگذارین چند ساعت بمونه … مثل روز اولش میشه.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *