فیله کبابی ماهی با پارمزان و سس سبزیجات

این روز‌ها بانو سفر است و من هم تنهایی دست و دلم به آشپزی نمی‌رود. آشپز وقتی از آشپزی‌اش لذت می‌برد که دیگران دستپختش را بخوردند و او بایستد و نگاه کند، وگرنه خودش درست کند و خودش هم بخورد که لطفی ندارد! ولی از آنجا که با آشپزی می‌توان دلتنگی و تنهایی را پر کرد و وقت‌های تنهایی را شیرین‌تر از معمول گذراند، پس دست به کار تهیه یک غذای سالم و خوشمزه شدم.

متاسفانه ماهی و غذاهای دریایی با همه فوایدشان سهم اندکی در سفره ایرانی دارند، پس بهتر دیدم به سراغ فیله ماهی بروم و ماهی کبابی با پنیر و سبزیجات درست کنم تا با این دستور آشپزی هم ماهی را به سفره ایرانی‌تان بیاورم و هم خودم یک غذای سالم نوش جان کنم.

اگر قرار است با من همراه شوید، باید شال و کلاه کنید و به همراه لیست خرید از خانه بیرون بزنید. فراموش نکنید که من این روز‌ها تنها هستم و لیست خریدم یک نفره است، شما متناسب با تعدادتان خرید کنید.

احتمالا یک عدد پیاز متوسط و یک حبه سیر را در خانه دارید. ولی بعید می‌‎دانم ۱۵۰ گرم فیله ماهی (من از کاد فیش استفاده کردم، شما می‌توانید از فیله هر ماهی بدون استخوانی استفاده کنید)، ۶ عدد گوجه کوچک (Cherry tomato) یا یک عدد گوجه معمولی، ۵۰ گرم ریحان، پنیر پارمزان و پودرسوخاری را داشته باشید. شاید هم بعضی‌هایش را داشته باشید. به هر حالمن منتظر می‌مانم تا خرید کنید و برگردید.

خب حالا که برگشتید، برویم سراغ آشپزی‌مان. ابتدا دو طرف ماهی را کمی نمک و فلفل بزنید و سپس در ماهی‌تابه داغ که تازه روغن زیتون را به آن اضافه کرده‌اید قرار دهید. برای هر طرف یک دقیقه کافی است. بله درست شنیدید تنها یک دقیقه، نگران بوی ماهی نباشید، من آن بخش را تضمین می‌کنم.

حالا گوجه‌های کوچک و خوشمزه را از وسط نصف کنید، سیر را خرد و پیاز را نگینی کنید. سیر و پیاز را یک دقیقه در روغن زیتون سرخ کنید، سپس گوجه را به آن اضافه کنید و دو دقیقه به سرخ کردن ادامه دهید.

در این میان، به سراغ ریحان که از قبل کمی خرد کرده‌اید، پنیرپارمزان و پودرسوخاری بروید. همه را با هم در مخلوطکن، قاطی کنید.

خب حالا بخش عمده غذا را آماده کرده‌اید. حالا سیر و پیاز و گوجه را روی فیله قرار دهید و پس از آن مخلوط ریحان، پنیر پارمزان و پودرسوخاری را اضافه کنید.

فر را دو دقیقه قبل روی درجه ۱۴۰ بگذارید و روشن کنید. حالا ماهی را در طبقه وسط فر قرار دهید و شش دقیقه آن را به حال خودش‌‌ رها کنید. خودتان می‌توانید در این مدت میز را آماده کنید.

پیشنهاد می‌کنم یک بشقاب سفید بردارید و کمی روغن زیتون کف آن بریزید. طوری که وقتی ماهی را روی آن قرار دادید، کمی از روغن را بتوان دید. امیدوارم همه ریحان‌ها را خرد نکرده باشید و یکی دو برگ را برای تزیین و قرار دادن روی ماهی کنار گذاشته باشید! من به جای شما بودم، آب و نوشابه سر میز نمی‌گذاشتم، ولی به هر حال تصمیم با خودتان است.

شش دقیقه زمان زیادی نیست و احتمالا زنگ فر به زودی صدا خواهد کرد. پس فیله کبابی ماهیتان را که بی‌شک غذایی سالم و خوشمزه است از فر در بیاورید و نوش جان کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *