لنزهایی برای دوربین موبایل

 

دوربین‌های عکاسی تلفن‌های همراه تبدیل به یکی از ویژگی‌های اصلی تبلیغاتی برای جلب مخاطب و فروش بیشتر شده‌اند. تازه‌ترین تبلیغ شرکت اپل برای آیفون‌های ۶ و ۶ پلاس بیل‌بوردهایی از عکس‌هاییاست که با این تلفن‌ها گرفته شده‌اند. سامسونگ‌ حالا تلفن‌هایی با کیفیت دوربین ۱۶ مگا پیکسل ارائه می‌دهد که روزگاری تنها با دوربین‌های سریع اس ال آر قابل دسترس بود. بنابراین جای تعجب نیست که بخش بزرگی از بازار لوازم جانبی این تلفن‌ها، مخصوص دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری آنها تهیه شده باشد.

شرکت مومنت، یکی از اولین‌ شرکت‌های عکاسی بود که وارد بازار دوربین‌های موبایل شد. آنها دو لنز اصلی تله (که تا دو برابر فاصله اصلی روی تصویر زوم می‌کند) و واید (که میدان دید/ عکس‌برداری) را دو برابر بیشتر می‌کند را به مشتریان آیفون‌دار عرضه می‌کنند.

شرکت معروف دیگر در عرصه لنزهای موبایل، گیزمون از ژاپن است. آنها هم لنزهای فیش آی، ماکرو، فوکوس مرکزی، و..و پایه‌ای برای سوار کردن آنها به تلفن را عرضه می‌کنند.

شرکت اولوکلیپ هم چند سالی است که با ارایه سه نوع اصلی لنز (ماکرو، فیش آی، واید) به یکی از طراحان محبوب لنز‌های دوربین مخصوصا در بین وبلاگ‌های تکنولوژی بدل شده است. طراحی ساده و قابل استفاده برای همه و کیفیت خوب لنزهای اوکلیپ، راز موفقیت این شرکت اند.

اما غیر از این لنزهای استاندارد، لنزهایی با طراحی‌های جالب‌تری هم وجود دارند.

شرکت فوتوجوجو لنز مایکرویی را به شکل یک دستبند پلاستیکی ابداع کرده است که با توجه به محبوبیت دست‌بندهای پلاستیکی مخاطبان زیادی را هم جلب خود کرده است. شما می‌توانید این لنز را به شکل دستنبد استفاده کنید و هر وقت خواستید عکاسی ماکرو (عکاسی از جزییات و ریزه‌کاری‌ها) کنید، دستبند را به دور دوربین تلفنتان ببندید.

گوپانو(Go PanoP) همانطور که از اسمش پیداست، لنزی برای گرفتن عکس‌های پانورما است. این لنز که به شکل دوربین کوچکی روی تلفن سوار می‌شود، عکس‌های پانورمایی با کیفیت بالا می‌گیرد.

موبی لنز هم انواع مختلف لنزهای فیش آی، مایکرو، تله و ..را عرضه می‌کند، اما نوع سوار کردن این لنزها بر روی موبایل بسیار راحت است. این لنزها در روی یک کلیپ کوچک عرضه می‌شوند که به راحتی قابل اتصال به موبایل و جدا کردنش است.

اما جدای این لنزها که توسط پایه‌های متفاوتی روی تلفن سوار می‌شوند، دسته دیگری از لنزها وجود دارند که همراه با کیس تلفن می‌آیند یا در واقع به کیس وصل هستند.

اگر اهل استفاده از فتوشاپ یا اپلیکشن‌هایی مثل اینستاگرام باشید احتمالا با فیلترگذاری بر روی عکس‌ها هم آشنا هستید. فیلترهایی که می‌تواند عکس‌ها را روشن‌تر یا تیره‌تر کند، آنها را قدیمی نشان دهد، یا رنگ‌های تصویر را عوض کند. لنز (و کیس) هولگا همین‌کار را منتها در هنگام عکس‌برداری انجام می‌دهد. شما می‌توانید با چرخاندن لنز، فیلترهای مختلفی برای عکس‌هایتان انتخاب کنید.

شرکت اپتریکس که متخصص ارائه اکسسوری‌های مختلف موبایل است، کیسی را ارائه می‌دهد که با چهار لنز مختلف قابل تعویض است. در موقعیت‌های مختلف می‌توان لنزهای این کیس شیشه‌ای را عوض کرد و حتی در زیر آب هم از آن استفاده کرد.

لنز و کیس پرطرفدار بعدی بین عکاسان حرفه‌ای‌تر موبایلی، ترایکوپتیک نام دارد که با سه لنز فیش آی، مایکرو و تلسکوپ که به صورت گردشی جایشان روی دوربین موبایل عوض می‌شود، دردسر عوض کردن لنز ها را از عکاسان می‌گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *