ماجرای رئیس‌جمهوری که بدنبال افشای پرونده های سری مربوط به یوفوها بود

در سال ۱۹۶۹ یک سیاستمدار که حاکم ایالت جورجیا نیز بود پس از مهمانی در یک کلوب در بیرون تراس ساختمان مشغول صحبت با یکی از دوستانش بود که ناگهان شی پرنده مثلثی شکلی توجهش را بخود جلب کرد، شی پرنده قبل از اینکه از دید خارج شود برای حدود ده دقیقه بصورت ثابت در آسمان دیده شد، سیاستمدار جوان آنچنان از این موضوع شوکه شده که فردای آن روز گزارش مفصلی در رابطه با آن به کمیسیون ملی تحقیق پدیده های هوایی و هیات بین المللی یوفو می نویسد و از آنها می خواهد موضوع را بررسی کنند

البته این گزارش یوفو مانند هزاران مورد گزارش دیگر در رابطه با یوفوها می باشد اما چیزی که باعث می شود این گزارش خاص بوده و با سایر مشاهدات و گزارش ها تفاوت داشته باشد ماهیت شخص مشاهده کننده است،بله، او کسی نیست جز جیمی کارتر حاکم کنونی ایالت جورجیا و رئیس جمهور آینده ایالات متحده.

عده زیادی در صدد توضیح آنچه کارتر دیده بر می آیند و یکی از توضیحات بالن هواشناسی می باشد، اما بالن اولا سه گوش نیست، دوما نمی تواند ثابت باشد، سوما نمی تواند در چشم برهم زدن ناپدید شود،چهارما، نمی تواند رنگ عوض کند، کارتر مدعی شده بود که شی پرنده مرتبا رنگ عوض می کرده است، پنجما، شی رویت شده به اندازه ماه بوده، لذا فرضیه بالن کاملا منتفی است. بهرحال علیرغم تلاش کارتر، بیانیه رسمی در مورد موضوع از طرف مقامات مسئول منتشر نمی شود، اما این واقعه برای همیشه در ذهن کارتر باقی می ماند تا زمان انتخابات در سال ۱۹۷۶ می رسد، کارتر وارد کمپین مبارزات انتخاباتی می شود و در حین سخنرانی ها و دیدار از ایالت های مختلف، شخصی از او می پرسد آقای کارتر، اگر به ریاست جمهوری رسیدید آیا پرونده های سری مربوط به یوفوها را افشا خواهید کرد؟ جیمی کارتر قاطعانه در جواب می گوید، حتما اینکار را خواهم کرد. انتخابات برگزار شده و جیمی کارتر برنده شده و رئیس جمهور آمریکا می شود.

کارتر در جریان مبارزات انتخاباتی قول افشای پرونده های سری مربوط به یوفوها را می دهد

در سال ۱۹۷۷،کارتر طبق وعده اش به سازمان CIA دستور می دهد تمام گزارش های سری در مورد یوفوها و حیات فرازمینی که در اختیار دارد را برای عموم منتشر کند، اما CIA دستور او را قاطعانه رد می کند، کارتر که از این پاسخ شوکه شده، سریعا با رئیس CIA، که در آنزمان جورج بوش پدر بود، تماس می گیرد و از او می پرسد :آقای رئیس آیا می توانید به من بگویید CIA در مورد یوفوها و فرازمینی ها چه چیزهایی را پنهان کرده؟ و در جواب می شنود، آقای رئیس‌جمهور، شما لازم نیست در این زمینه ها چیزی بدانید.

جورج اچ بوش رئیس وقت سیا

جای بسی تعجب است که رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، فرمانده کل قوا، اجازه دسترسی و حتی دانستن در رابطه با یوفوها را ندارد و در واقع این موضوعات آنقدر مهم هستند که حتی فراتر از اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا می باشند. در این گیر و دار اتفاقی می افتد که جیمی کارتر نظرش صد و نود درجه عوض می شود و بجای پیگیری موضوع و گلاویز شدن با CIA، کاملا بی خیال موضوع می شود و در یکی از کنفرانس های مطبوعاتی اظهار می کند به دلیل حساسیت موضوع و بخطر افتادن جدی امنیت ملی، نمی تواند به قولش عمل کند.

جیمی کارتر بی خیال یوفوها می شود

جالب اینجاست که جیمی کارتر در طول چهار سال زمامداری اش دیگر هرگز حتی کلمه یوفو را به زبان نمی آورد، در اینجا برخی یوفولوژیست ها گمانه زنی می کنند که چه دلیلی باعث شد کارتر که شدیدا دنبال دانستن حقایق در مورد یوفوها بود، دیگر هرگز دنبال آن نباشد، آنها می گویند، احتمالا CIA، چیزی آنچنان شوکه کننده به او نشان داده است که او تصمیم گرفته علیرغم قول جدی اش، دیگر هرگز به آن فکر نکند و همین موضوع باعث شده یوفولوژیست ها به اهمیت بسیار زیاد یوفو ها و حیات فرازمینی بیشتر پی ببرند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *