ماجرای کلاهبرداری نیجریه ای از یک حقه روانشناسی

آیا این سادگی فقط به کلاهبردار نیجریه ای خلاصه می شود؟

۱،۵۰۰،۰۰۰$ دلار منتظر شماست. برای اینکه اونو بدست بیارید کافیه ادامه را بخوانید تا بهتون بگیم چطوری می تونید این رقم بزرگ را در ظرف چند روز در حسابتان داشته باشید.حدود ۱۵ سال پیش یادم می آید چندین نفر از دوستانم با خوشحالی هر چه تمامتر خبر این شانس بزرگ را بمن دادند.یک شاهزاده از نیجریه براشون ایمیل فرستاده و گفته ۱۰۰۰۰۰۰۰ $ دلار دارد و می خواهد این پول را از کشورش خارج کند اما خودش نمی تواند اینکار را بکند و بهمین خاطر به چند نفر ایمیل زده و ازشون خواهش کرده تا بهش کمک کنند.از این قضیه سال ها گذشت و خدا را شکر انتقال ارز از ایران براحتی کشورهای دیگر نبود والا خدا می داند چقدر گول این شیادان نیجریه ای را می خوردند.اما این scam چطور شکل گرفت.خیلی ساده بود.بر اساس یک حقه روانشناختی , قبل از اینکه ادامه دهم از شما می خواهم ببینید در گوگل بیشترین جمله سرچ شده چه هست. ” چگونه می توان در مدت کمی به پول هنگفتی رسید” از همین نقطه ضعف انسان، برخی افراد بسیار زرنگ و البته شیاد سو استفاده نمودند.

 کلاهبرداری نیجریه ای

نیجریه بر خلاف بیشتر کشورهای آفریقایی جمعیتی تحصیل کرده دارد و اغراق نیست که ۵۰% شان درگیر در چنین Scam هایی هستند.یعنی کارو بارشان همین است.داستان خیلی ساده شروع میشه، یک ایمیل برای شما ارسال می شود و اولین جمله با ۱،۵۰۰،۰۰۰$ آغاز می شود، و به شما می گوید فقط یک قدم باهاش فاصله دارید.(حتما الان با خودتان می گویید من هرگز گول چنین چیزهایی را نخواهم خورد) اما اگر آمار فریب خورده ها را بفهمید متوجه می شوید که اینطورها هم نیست خیلیها گول خورده اند، دربین شان افراد تحصیل کرده نیز هستند. خب بگذریم…. شلیک اول همین رقم است و شلیک دوم رقم ناچیزی است که در قبال ترانسفر به حسابتان از شما طلب می کند، لطفا برای ترانزکشن مبلغ ۵۰ دلار را به این حساب بفرستید تا بلافاصله چک بحسابتان واریز شود.

در اینجاست که متاسفانه دو دو تا کردن همیشگی انسان ها بروال همیشگی بسراغ شان می آید، ممکن است احتمال کلاهبرداری را بدهد اما با خود می گوید فوقش نبود، همش ۵۰ دلار از دست داده ام، اما اگر باشد آنوقت همه چیز تغییر خواهد کرد.مبلغ ارسال می شود و سال ها می گذرد و طرف بعد از کمی غصه خوردن از نیامدن پول همه چیز را فراموش می کند , ممکن است بگویید اینرا الان همه می دانند و کسی گول نمی خورد که باید بگویم همین الان به شیوه های مختلف ما خودمان را هر روز درگیر Scam های نیجریه ای می کنیم.در قرعه کشی شرکت می کنیم و مثل همیشه قانون دو دو تا چهار تا….. خب دادن ۵۰۰۰ تومان در قبال برنده شدن ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان چیزی نیست و با وجودیکه هرگز برنده نمی شویم باز آنرا تکرار می کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *