مارس ۲۰۲۰،کاوشگر جدید ناسا برای فرود در سال ۲۰۲۰ در مریخ می باشد و ماموریت آن زیست فضایی است

مارس 2020

کاوشگر مارس ۲۰۲۰ با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد دلار در حال طراحی و ساخت می باشد، این رقم حیرت آور باعث می شود به این فکر کنیم که واقعا این اعجوبه که اندازه و و وزنش به اندازه یک خودروی سواری است، مگر قرار است چه ادوات و دستگاههایی را در خود داشته باشد که ۲٫۱ میلیارد دلار برای ناسا آب می خورد. در زیر برخی از ادواتی که قرار است روی آن سوار شود را برایتان بر می شماریم:
– ابزار سیاره ای برای ایکس ری شیمیایی سنگ و خاک
– طیف سنج فلوریسنس ایکس ری برای تعیین ترکیب عناصر مواد سطح مریخ
– تصویر بردار راداری از زیر سطح مریخ، که چندین متر زیر سطح مریخ را نشان می دهد.
– تحلیل گر دینامیکی محیط مریخ، مجموعه ای از سنسور هایی که کار اندازه گیری، دما، سرعت و جهت باد،فشار، رطوبت نسبی و شکل و اندازه خاک را انجام می دهند.
– و قسمت جذاب آن، سیستم آزمایشی تولید اکسیژن و سوخت از دی اکسید کربن موجود در اتمسفر مریخ، این سیستم برای ماموریت های انسانی در مریخ می باشد و با نصب این سیستم متخصصان می خواهند بدانند چگونه اکسیژن و سوخت راکت مورد نیاز برای انسان هایی که بعدا به مریخ خواهند رفت را تهیه کنند.
– دستگاه سوپرکم، ابزاری است که می تواند تصویربرداری و تحلیل ترکیب شیمیایی و معدنی سنگ و سنگپوش را با فاصله ممکن سازد. آن مثل دوربین شیمیایی کاوشگر کیوریوسیتی است اما ۴ ابزار اضافه دارد.
– مستر کم زد، که دوربین بسیار قدرتمند با قابلیت زوم و برجسته بینی است.
– ابزار لیزری ماوراءبنفش
– یک هلی کوپتر ۱ کیلویی با قابلیت شارژ خورشیدی که می تواند پرواز کرده و اهداف جالب را برای مطالعه پیدا کرده، موقعیت جغرافیایی آنرا به کاوشگر بدهد. این هلی کوپتر در هر روز پس از فول شارژ می تواند سه دقیقه و به اندازه یک کیلومتر پرواز کند. بر روی آن یک دوربین نصب شده است که می تواند عکس هایی با رزولوشن بالا گرفته و به زمین بفرستد.

اینجا مریخ است…..چیزهایی که شبیه به درخت می باشند چیزی جز دی اکسید کربن جامد نیستند

این تصویر نیز دی اکسید کربن جامد در مریخ را نشان می دهد، در ابتدا که این تصاویر منتشر شدند عده ای با خوشحالی فکر کردند حیات نباتی در مریخ یافت شده

این عکس بی نهایت زیبا را مارس ریکانیسنس اوربیتر گرفته، واقعا آفریده های خداوند چقدر زیبا هستند

پروژه مارس وان قرار است در سال ۲۰۲۵ اولین گروه انسان را به مریخ بفرستد صد شرکت کننده نهایی قرار است به ۶ گروه تقسیم شوند و همزمان از جریان آموزششان ریلیتی شو تهیه شود.

قسمت اول این ریلیتی شو یا شوی واقعی از روز اول که شرکت کنندگان به ۶ گروه تقسیم شدند شروع می شود و هر روزه تمرینات و کارهای شرکت کنندگان گروههای مختلف را به تصویر کشیده و پخش می کند.این شو تا آخر و زمانیکه بالاخره یک گروه برای رفتن به مریخ انتخاب می شود ادامه دارد.هزینه مارس وان بالغ بر ۶ میلیارد دلار می باشد،مدیر این پروژه دو برادر هلندی می باشند و قسمتی از این هزینه سرسام‌آور را تقبل کرده اند، اما این مبلغ شوخی نیست و باید شرکت ها و سازمان هایی بین المللی نیز کمک کنند تا این رویا به واقعیت تبدیل شود.شرکت لاک هید مارتین نیز قرار است موشک های فضایی برای پروژه مارس وان را بسازد.چارلز بولدن رئیس ناسا در توجیه رفتن به مریخ می گوید : باید برویم هیچ چاره ای نداریم، اگر می خواهیم منقرض شویم در زمین بمانیم اما اگر می خواهیم نسل انسان جاودانه بماند باید از زمین خارج شویم، قدم اول را من بر می دارم و قدم های بعد را نوه هایم…

تصویر بسیار با کیفیت از مریخ توسط مدارگرد شناسایی مریخ، این عکس از یک آتشفشان خاموش گرفته شده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *