محتوای بهینه – بخش اول

 

سرویس ها و محتوای با کیفیت

سایت های جالب به طور خود به خود شناخته خواهند شد

بیش از هر عامل دیگری که در اینجا بحث کردیم ایجاد محتوای مفید و قانع کننده می تواند وب سایتتان را تحت تاثیر قرار دهد. (۱)

(۱) یک وبلاگ نویس یک قطعه از محتوایی که دوست دارد را به عنوان پست در وبلاگی دیگر قرار می دهد.

کاربران زمانی که یک محتوای خوب را می بینند شاید بخواهند که آن را به افراد دیگر نشان دهند و آنها را به دیدن آن محتوای خوب راهنمایی کنند.این امر می تواند از طریق پست های وبلاگ، خدمات رسانه های اجتماعی، ایمیل ها، انجمن ها و یا وسایل دیگری باشد.

پیش بینی تفاوت فهم کاربران از موضوع خود، محتوای منحصر به فرد

درباره کلمه هایی که یک کاربر ممکن است جستجو کند تا محتوای شما را پیدا کند فکر کنید.کاربران می دانند که موضوع یافت شده از کلمات کلیدی در کوئری جستجو متفاوت است بعضی کاربران ممکن است موضوع جدیدی را جستجو کنند.برای مثال ممکن است برای مدت طولانی baseball fan برای [nlcs] جستجو شود، [nlcs] مخفف کلمات National League Champlonship Serles (سری مسابقات جهانی لیگ قهرمانی) می باشد، در حالی که یک fan جدید ممکن است در یک جستجوی کلی تر مانند baseball playoffs استفاده شود. پیش بینی این تفاوت ها در رفتار جستجو می تواند برای محتوای نوشته شده نتیجه مثبتی را تولید کند(با استفاده از یک ترکیب خوب از کلمات کلیدی). Google Adwords ابزاری است که به کشف تغییرات کلیدی جدید و حجم جستجوی تغریبی برای هر کلمه کلیدی کمک می کند. (۲)

محتوای بهینه(۲) ابزار کلمه کلیدی Google Adwords به پیدا کردن کلمات کلیدی سایتتان و حجم آنها کمک می کند.

همچنین ابزار Google Webmaster نشان می دهد که کاربران چه کلمه کلیدی را جستجو کرده اند که سایت شما نشان داده شده و است و همچنین آنها را رهبری می کند.

مطرح کردن ایجاد یک سرویس جدید که هیچ سایت دیگری آن را ارائه نمی دهد. شما می توانید همچنین یک قطعه پژوهش جدا، یک داستان هیجان انگیز جدید یا یک اهرم اصلی برای کاربران منحصر به فردتان بنویسید. سایت های دیگر ممکن است ابتکار و خبرگی در این کارها را نداشته باشند.

که این اوامر در دیده شدن سایت شما توسط کاربران بیشتر بسیار تاثیر گذار است.

نکته : بهبود محتوا و خدمات، صرف نظر از نوع وب سایت باید یک الویت باشد.

بهترین روش ها

نوشتن متنی که به سادگی خوانده شود(خواندن آسان متن نوشته شده)

کاربران از محتوایی که به خوبی نوشته شده است لذت می برند و راحتی می توان به دنبال آن گشت و آن را یافت.

اجتناب کنید از:

  • نوشتن متن در هم بر هم با بسیاری اشتباهات املایی و دستوری
  • تعبیه متن در تصاویر برای محتوای متنی : زیرا که کاربران ممکن است بخواهند متن را کپی و پیست کنند و موتورهای جستجو نمی توانند آن را بخواننند.

اقامت سازمان یافته در اطراف موضوع

این امر همیشه مفید است که شما محتوای سازماندهی شده داشته باشید زیرا که باعث می شود بازدیدکنندگان حس خوبی داشته باشند از اینکه یک موضوع را شروع و دیگری را پایان می دهند.تفکیک محتوای سایتتان به تکه ها یا بخش های منطقی به کاربران کمک می کند تا سریع تر محتوایی که می خواهند را پیدا کنند.

اجتناب کنید از:

  • آزادسازی مقادیر زیادی از متن ها در موضوعات مختلف بر روی یک صفحه بدون پاراگراف، بدون زیر عنوان یا تفکیک طرح ها

ایجاد محتوای منحصر به فرد تازه

مطالب جدید نه تنها بازدیدکنندگان موجود خود را برای آینده حفظ می کنند بلکه بازدیدکنندگان جدید را به ارمغان می آورند.

اجتناب کنید از:

  • تکرار مکرر(یا حتی کپی کردن) محتوای موجود که ارزش بسیار کمی برای کاربران دارند
  • داشتن نسخه تکراری یا نزدیک به تکراری از مطالبتان

ایجاد عمده محتوا برای کاربران، نه موتورهای جستجو

طراحی سایت در اطراف نیازهای بازدیدکنندگان در حالی که مطمئن شوید سایت شما به راحتی برای موتورهای جستجو قابل دسترس است زیرا که معمولا نتیجه مثبتی را تولید می کنند.

اجتناب کنید از:

  • قرار دادن کلمات کلیدی غیر ضروری متعدد برای موتورهای جستجو، که آزاردهنده یا مزخرف هستند برای کاربران
  • داشتن بلوک هایی از متن مانند” غلط املایی های مکرر استفاده شده در صفحه ” که ارزش کمی برای کاربران اضافه می کند.
  • فریب آمیزی پنهان متن از کاربران اما نمایش به موتورهای جستجو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *