مدیر اجرایی Gaijin: قابلیت “بازی بین پلتفرمی” برای دو کنسول Xbox One و PS4 امکان پذیر نیست

 

 

xbox-one-ps4-740x414

درست یک سال پیش بود که سرپرست عناوین مستقل اکس باکس “Chris Charla” اعلام کرد مایکروسافت درها را برای ورود قابلیت “بازی بین پلتفرمی” به اکس باکس وان گشوده است. حال باید دید دیگر کمپانی ها نسبت به اجرای این ویژگی تمایل دارند یا نه.

قابلیت”بازی بین پلتفرمی” بدان معناست که کاربران اکس باکس و ویندوز۱۰ می وانند به کمک سرویس اکس باکس لایو با یکدیگر به بازی بپردازند. در این سرویس دیگر پلتفرم کاربر اهمیتی ندارد و دارندگان اکس باکس وان می توانند با دیگر بازیکنانی که پلتفرمی متفاوت همانند رایانه های شخصی در اختیار دارند به صورت آنلاین به بازی بپردازند.

مسلما پشتیبانی از این ویژگی به توسعه دهندگان و ناشرین بستگی دارد. همچنین کاربران اکس باکس وان همواره می توانند همانند قبل با دیگر دارندگان اکس باکس بازی کنند. عنوان Rocket League با برقراری قابلیت”بازی بین پلتفرمی” جزو نخستین عناوینی است که از این ویژگی استفاده می کند. در این صورت کاربران اکس باکس وان و رایانه های شخصی می توانند بدون توجه به پلتفرم خود، به صورت آنلاین با یکدیگر به بازی بپردازند. این اتفاق همه را به این مسئله خوشبین کرد که به زودی شاهد قدم گذاشتن کمپانی های جدیدی به این عرصه خواهیم بود.
مسلما تصور یک جامعه از بازیکنان که فارغ از پلتفرم خود می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و بازی کنند بسیار شیرین و امیدوار کننده است. اما طی این یک سال که مایکروسافت رسما از این موضوع استقبال کرده بود متاسفانه هیچ رغبتی از سمت هیچ یک از کمپانی های فعال در زمینه بازی به چشم نخورده است. بسیاری از توسعه دهندگان همانند Psyonix با عنوان Rocket League، استودیو CD Projekt RED با عنوان GWENT و استودیو Bandai Namco با Tekken 7 سعی داشته اند تا قابلیت بازی بین پلتفرمی را برای اکس باکس وان و PS4 به ارمغان بیاورند اما به خاطر عدم استقبال کمپانی هایی همچون سونی با شکست مواجه شدند.

با این حال اگر همچنان امیدوار هستید که به زودی شاهد راه یافتن این ویژگی به کنسول های بازی خواهید بود متاسفانه باید ناامیدتان کنیم. در مصاحبه اخیری که با Anton Yudintsev مدیر اجرایی استودیو Gaijin داشتیم، او به طور واضح شفاف سازی کرد:

بازی جدید ما [Crossout] از قابلیت بازی بین پلتفرمی پشتیبانی نخواهد کرد. با اینکه کاربران اکس باکس وان و PS4 می توانند با کاربران رایانه های شخصی به بازی بپردازند اما بازی بین پلتفرمی برای دو کنسول اکس باکس وان و PS4 امکان پذیر نیست.

با این اظهار نظر مشخص شد تا زمانی که تمایلی از سمت کمپانی ها برای این مسئله وجود نداشته باشد بازیکنان باید رویای رقابت دارندگان اکس باکس وان و PS4 را برای مدتی نسبتا طولانی فراموش کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *