معرفی بازی Dancing Ball؛ رقصی که هنوز هم دلرباست

اگر در Piano Tiles با لمس کردن کاشی ها به نت ها کمک می کردید تا نواخته شوند، Dancing Line با پرداخت به عکس این مکانیزم و ترکیب آن با سبک آرکید توانست رنگ و بویی کاملا به متفاوت به یکی از کلیشه ای ترین گیم پلی ها بدهد. در دنسینگ لاین این نت ها بودند که کمکتان می کردند و به خاطر سختی بازی باید با دقت به آن ها گوش می کردید.

Dancing Ball ترکیب دو تا از معروف ترین عناوین استودیوی BoomBit است: Dancing Line و Ball Tower

Dancing Ball به نوعی ادامه معنوی همین بازی است که توسط سازنده دنسینگ لاین ساخته شده و فعلا در مرحله بتا به سر می برد. بازی شاید به اندازه دنسینگ لاین تازه نبوده و اهمیت حضور نت ها هم در گیم پلی کاهش پیدا کرده باشد ولی جدا از گیم پلی همچنان جذابش، به خاطر بعضی ویژگی های جدید همچنان می تواند سرگرم تان کند.

گیم پلی دنسینگ بال تقریبا مشابه برادر بزرگ ترش است. با این تفاوت که حالا توپی جایگزین مار شده و هنگام رسیدن به پیچ ها یا موانع باید با واکنش سریع مانع افتادن توپ بشوید. یکی از ویژگی های جالبی که از همان ابتدا جلب توجه می کند را می توانیم دوربین داینامیک بازی بنامیم.

نمایی از دنسینگ لاین که سال گذشته عرضه شد و با بیش از ده میلیون دانلود از محبوب ترین بازی های سبک موزیکال به شمار می رود.

برخلاف دیگر بازی های مشابه که در آن دوربین ثابت است، در دنسینگ بال دوربین بسته به موقعیتی که هستید تغییر کرده و این المان نه تنها باعث افزایش درجه سختی بازی شده بلکه از لحاظ دیداری نیز جذابیت بیشتری به ساخته BoomBit بخشیده.

البته حرکت داینامیک دوربین نیازمند پرداخت بیشتر به جزییات محیط است و به همین خاطر از طراحی مینیمال قسمت قبل دیگر خبری نیست و با مراحل پر زرق و برق تری رو به رو هستیم. کسانی که به سادگی دنسینگ لاین عادت کرده اند، شاید این ویژگی در ابتدا برای شان جذاب به نظر نرسد.

آهنگ ها همانند گذشته کاملا شنیدنی هستند. البته در قسمت قبل، نت ها به گونه ای نواخته می شوند که حتی اگر چشمان تان را می بستید باز تا جایی می توانستید پیش بروید. دنسینگ بال اینگونه نیست.

ولی در ادامه و به واسطه استفاده درست سازنده از آن کاملا به آن عادت می کنند. یکی دیگر از تفاوت های دنسینگ بال نسبت به دنسینگ لاین به تنوع بیشتر گیم پلی باز می گردد. در دنسینگ لاین تنها هنگام رسیدن به پیچ ها باید روی صفحه لمسی کلیک می کردید تا مار به دیوار برخورد نکند و به مسیرش ادامه دهد.

در دنسینگ بال نیز این مسئله دیده می شود اما در مرحله های بالاتر گاهی اوقات باید از روی موانع بپرید. انگار توسعه دهنده چند المان بازی های کچ اپ را با هم ترکیب کرده تا عنوانش را از کلیشه ها نجات دهد که اتفاقا نتیجه هم گرفته است. اینکه در ادامه نیز ویژگی های بیشتری به گیم پلی اضافه می شوند را نمی دانیم.

هنگام رسیدن به پیچ ها یک نت متفاوت می شنوید تا راحت تر بازی را پیش ببرید ولی به خاطر پخش شدن دیر هنگام این نت بیشتر با چشم کار کنید نتیجه بهتری میگیرید. به خصوص که بازی ساده تر شده است.

چون تنها تا مرحله ۵ بازی کردیم اما با توجه به اینکه بازی ساده تر شده و نت ها دیگر به اندازه گذشته به بازیکن ها کمک نمی کنند امیدواریم در مرحله های بالاتر استودیوی BoomBit با چند ویژگی جالب جدید تنوع بیشتری به جدیدترین ساخته خود بدهد.

دنسینگ بال نه تازگی دنسین لاین را ندارد و نه به اندازه آن می تواند جریان ساز بشود. با این وجود به قدری المان های سرگرم کننده و محیط های رنگارنگ دارد که مشابه قسمت گذشته غرق در دنیای موسیقی تان خواهد کرد. بنابراین اگر به بازی های ریتمیک علاقه دارید پیشنهاد می کنیم ساخته جدید BoomBit را از دست ندهید.

Dancing Ball!
  • Dancing Ball!
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • سازنده: BoomBit
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: ۲۱۸ / ۶۳ مگابایت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *