منع استفاده از اپلیکیشن مسیریاب ویز (Waze)

 

960-google-inc-navigation-company-waze-starts-carpooling-program-in-israel-1

به گزارش اینفو دستور قضایی به تاکسی های اینترنتی فعال در کشور، موظف به منع استفاده از اپلیکیشن مسیریاب ویز (Waze) شدند.خبرگزاری مهر اعلام کرد که تاکسی‌یاب‌های اینترنتی با استناد به «دستور مقام قضایی» از رانندگان خود خواسته‌اند که از اپلیکیشن مسیریابی وِیز استفاده نکنند.

وِیز یک اپلیکیشن مسیریاب مانند نقشه گوگل است با این تفاوت که کاربران می‌توانند وقایع مربوط به ترافیک مانند تصادف، وجود پلیس یا دوربین های نظارتی پلیس را روی نقشه ثبت کنند و به یکدیگر اطلاع دهند.

با نصب اپلیکیشن اسرائیلی وِیز بر روی گوشی، امکان دسترسی به کلیه اطلاعات شخصی کاربر از جمله مسافرت‌ها و موقعیت جغرافیایی فراهم می‌شود و این امر می‌تواند برای امنیت مردم و کشور مشکلاتی ایجاد کند.

ویز (به انگلیسی: Waze) یک نرم‌افزار بر مبنای سامانه موقعیت‌یاب جهانی است که از سیستم ناوبری ترن‌بای‌ترن استفاده می‌کند. این نرم‌افزار توسطاستارت‌آپ اسراییلی ویز ایجاد شد و گوگل در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۳، ویز را به قیمت ۱٫۰۳ میلیارد دلار آمریکا خریداری کرد.

بر طبق این قرارداد، هریک از ۱۰۰ کارمند ویز، مبلغ ۱٫۲ میلیون دلار کسب می‌کنند. این بزرگ‌ترین پرداخت به کارمندان یک شرکت فناوری اسراییلی در تاریخ است.

“پروژه مخفی ارتش اسرائیل”

خبرگزاری “میزان” ، در گزارشی با عنوان “جولان نفوذی تل‌آویو در خیابان‌های تهران” مسیریاب ویز را طراحی‌شده توسط “مخفی‌ترین سرویس ارتش اسرائیل” دانسته است.

این گزارش ادعا می‌کند: «ساخت برنامه مسیریابی ویز و استفاده روزافزون آن در کشورهای هدف یکی از برنامه‌های مقامات اسرائیلی است

با این وجود که ما می دانیم ویز یک پروژه ای اسرائیلی است آیا از آن استفاده می کنیم ؟ آیا برای جایگزین کردن برنامه خاصی می توان پیدا کرد بله تا حدودی اپلیکیشن ایرانی “دال” می تواند جایگزین مناسبی برای ویز باشد و یا نقشه خود گوگل که در تمام اسمارت فون ها موجود است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *