نجات یک گیاه پژمرده

گیاه پژمرده

چگونه گیاه را از پژمردگی نجات دهیم؟

وقتی گیاه در ساعات گرم روز رو به پژمردگی می رود، این بدان معنی است که از نور زیاد رنج می برد و ما باید آن را در جایی قرار دهیم که نور کمتری داشته باشد.
اما در حالت کلی تشخیص اینکه گیاه در حال پژمردن است کار دشواری می باشد. مهمترین علامت پژمرده شدن گیاه این است که گیاه برگ های خود را از دست می دهد و یا اینکه برگ ها به سمت رنگ قهوه ای متمایل می گردد. در این صورت اولین کاری که باید انجام دهید این است که ساقه را بررسی کنید. اگر ساقه شکننده باشد یعنی حال گیاه خیلی بد می باشد و در این صورت اگر ریشه ها نیز خشک و شکننده باشد یعنی گیاه به طور کامل از دست رفته است و نمی توان کاری برای آن انجام داد.
زمانی که ساقه گیاه هنوز زنده است، اقدامی که باید انجام دهید این است که برگ های خشک را از برگ های سبز جدا کنید و گیاه را به جای منتقل کنید که نور خورشید مستقیما به آن می تابد و به طور مرتب به آن آب بدهید و نگذارید گلدان آن خشک شود.
اما زمانی که ساقه گیاه خشک شده اما ریشه ها هنوز زنده هستند، شما باید ساقه گیاه را با قیچی باغبانی ببرید و فقط ۵ سانتی متر از آن را باقی بگذارید و امیدوار باشید که گیاه دوباره از ریشه رشد کند.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. سوگل گفت:

    سلام من کدو حلوایی کاشتم بعد جوانه ها ش خیلی بزرگ شده بودند که یک دفعه پژمرده شدن میشه راهنمایی کنید چی کار کنم؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *