نسخه‌ی Remake از بازی شورش در شهر سگا

 

Street Of Rage REMAKE نسخه‌ای بازسازی شده و ادغامی از شخصیت‌ها و ویژگی‌های سه گانه‌ی شورش در شهر سگا است که با اضافه کردن ۱۲۰ مرحله‌ی جدید و امکاناتی همچون کسب پول و ارتقاء شخصیت‌ها، نسخه‌ای کم‌نظیر از این بازی خاطره‌انگیز را به وجود آورده است. با اینفو همراه باشید.

اگر نتوان سه‌گانه‌ی Streets Of Rage را محبوب‌ترین بازی تاریخ کنسول سگا دانست، بدون شک این عنوان یکی از سه بازی برتر این کنسول خواهد بود که با نسخه‌ی دوم خود به اوج رسید و با نسخه‌ی سوم، خود را برای همیشه ماندگار کرد. یک بازی ساده که چند دوست با هنر‌های رزمی بالا،به کمک پلیس برای شکست دشمن بزرگی با نام MR.X هم پیمان می‌شوند. دشمنی که به وسیله‌ی افرادش کنترل شهر را بر عهده گرفته‌ و این گروه وظیفه‌ی مقابله با این تبهکاران را دارد.

نسخه‌ها

streetofrages3

این بازی در سه نسخه‌ی رسمی، برای کنسول سگا منتشر شد که نسخه‌ی اول آن در سال ۱۹۹۲ انتشار یافت و در همان نمایش اول، موفق به کسب محبوبیت فوق‌العاده بالایی شد. محوریت داستانی هر سه نسخه‌ی این بازی نجات شهر از دست MR.X و دارودسته‌اش است که در هر نسخه با کمک کاراکترهای مختلف به انجام می‌رسد. در نسخه‌ی اول، گرافیک بازی چندان قابل قبول نیست و کاراکتر‌ها امکان دویدن یا انتقال سریع به بالا و پایین صفحه را ندارند. در نسخه‌ی دوم اما شاهد آن هستیم که گرافیک بازی پیشرفت چشمگیری دارد و اضافه شدن شخصیت‌های جدید، و همچنین زیباتر شدن استایل کاراکترهای قدیمی، باعث استقبال دوباره‌ی گیمرها از این نسخه شد و در نسخه‌ی سوم نیز با اضافه شدن قابلیت دویدن، قدرت ویژه و دریافت ستاره که ضربه‌ی اصلی هر کاراکتر را حرفه‌ای‌تر و قوی‌تر می‌کرد، محبوبیت این بازی به اوج رسید و عنوانی تکرارنشدنی را برای آن رقم زد.

کاراکترها

streetofrages2

در این سه‌گانه، در کل ۶ شخصیت مختلف در اختیار شما قرار دارند که هر کدام قدرت‌های مخصوص به خود را دارند و شما باید با توجه به علاقه و سلیقه‌ی خود یکی از این کارکترها را انتخاب کرده و با آن به جنگ دشمنان بروید. در عکس بالا لیستی کامل از شخصیت‌های این سه گانه را مشاهده می‌کنید.

البته هرکدام از این کاراکترها تنها در یکی از نسخه‌های این بازی حضور دارند و تنها کاراکترهای ثابت این سه‌گانه، Alex Stone (که به جرات می‌توان او را محبوب‌ترین، خوش‌تیپ‌ترین و شاید قوی‌ترین کاراکتر این بازی دانست) و Blaze Fielding هستند که Blaze یک کاراکتر زن با هنرهای رزمی بالا است. کاراکتر Eddie “Skate” Hunter نیز که برادر کوچکتر Adam است و در نسخه‌ی دوم بازی برای آزادی او به این تیم می‌پیوندد، در دو نسخه (دو و سه) حضور دارد.

دشمن اصلی

street-of-rage211121

این بازی در هر سه‌گانه‌ی خود، از چند Mini Boss و یک Boss اصلی برخوردار است که در مسیری که طی می‌کنید با آن‌ها رو به رو شده و بعد از شکست آن‌ها به غول اصلی بازی یعنی Mr.X می‌رسید. شخصیتی که با وجود آنکه یک تفنگ در دست دارد، شما باید تنها با تکیه بر قدرت‌های رزمی خود  به جنگ با او بروید. نکته‌ی جالبی که در این بازی وجود داشت یکسان بودن Boss اصلی بازی در هر سه نسخه است که Mr.X بعد از کشته شدن در سری اول بازی، به صورت یک روبات با همان شکل قبلی، و در نسخه‌ی سوم نیز با شمایل جدید حضور خواهد داشت. Mr.X با وجود آنکه شکل یک انسان معمولی را دارد و مانند غول‌های Resident Evil بزرگ، عجیب و ترسناک نیست، اما یکی از دلهره آور‌ترین Boss‌های بازی‌ها است که با داشتن یک تفنگ، دلهره‌آورتر نیز شده بود. اگر از گیمرهای قدیمی این بازی باشید حتما استرس رسیدن به این مرحله و مبارزه با Mr.X را به خاطر دارید.

پایان‌ها

street-of-rage211

یکی از جالب‌ترین موضوعاتی که در این بازی وجود دارد، پایان‌های متفاوت برای آن است که برای یک بازی که بیش از بیست سال پیش تولید شده است امری فوق‌العاده به نظر می‌رسد که حتی در بازی‌های جدید روز نیز همچین موردی کم دیده می‌شود. نسخه‌ی اول این بازی شامل دو پایان متفاوت است، پایان خوب و بد. در مرحله‌ی آخر بازی و مبارزه با Mr.X در صورتی که به صورت دو نفره در حال انجام بازی باشید، قبل از شروع مبارزه Mr.X به شما پیشنهاد پیوستن به گروهش را می‌دهد و به صورت یک جواب Yes و NO به هر دو بازیکن نمایش داده می‌شود. اگر هر دو بازیکن گزینه‌ی No را انتخاب کنند مبارزه شروع می‌شود و بعد از شکست Mr.X بازی به خوبی و خوشی پایان می‌یابد. اما در صورتی که یکی از بازیکنان گزینه Yes و دیگری No را انتخاب کند، در کمال تعجب مبارزه‌ای متفاوت شروع می‌شود که در آن دو بازیکن باید با همدیگر مبارزه کنند و در صورتی که بازیکنی که گزینه Yes را انتخاب کرده بود پیروز شود، با صحنه‌ی نشتسن او بر تخت Mr.X مواجه می‌شویم و با پیوستن این شخصیت به گروه Mr.X و عدم شکست خوردن این شخصیت، پایان بد این بازی نیز رقم می‌خورد. در نسخه‌ی‌های دوم و سوم نیز بر اساس درجه‌ی سختی که بازی را به پایان می‌رسانید، با پایان‌های متفاوتی رو به رو می‌شوید. انتخاب درجه‌ی سختی حتی در تعداد مراحل نیز تاثیر‌گذار است به طوری که در حالت سخت، تعداد مراحل بازی بیشتر خواهد بود.

بازسازی

streetofrages4

به دلیل محبوبیت فوق‌العاده‌ی این بازی، چند سال پیش یکی از بازی‌سازان اقدام به ساخت نسخه‌ای تحت عنوان Streets Of Rage REMAKE و بازسازی این بازی کرد که البته برخلاف اسم Remake، خبری از افزایش گرافیک یا .. نیست و تنها فرق آن در ادغام تمام ویژگی‌ها و شخصیت‌های این سه‌گانه بود. برای مثال در نسخه‌ی اول بازی با زدن یک دکمه‌ی مخصوص، نیروی پلیس به کمک شما می‌آمد و از مسافتی دور، با یک RPG یک تیر به سمت دشمنان شما شلیک می‌کرد که در مواقعی که تعداد دشمنان زیاد بود، تنها در عرض یک ثانیه می‌توانست آن‌ها را از بین ببرد. حال در نسخه‌ی Remake بازی همه چیز در محیط و مراحل قدیمی و جدید می‌گذرد در حالی که می‌توانید برای مثال ویژگی پلیس کمکی نسخه‌ی اول را در کنار استایل شخصیتی کاراکترها در نسخه‌ی دوم و ویژگی دویدن نسخه‌ی سوم این بازی تجربه کنید. این نسخه‌ی بازسازی شده شامل ۱۲۰ مرحله‌ی جدید و ۱۸ کاراکتر مختلف است. موارد کسب پول و آپگرید کردن شخصیت‌ها نیز به آن اضافه شده است و یک نسخه‌ی فوق‌العاده کامل و بی‌نظیر از این بازی به وجود آورده است.

موسیقی

یکی از نقاط قوت این بازی که تمامی طرفداران آن نیز به آن معتقدند، موسیقی متن کم‌نظیر این بازی است که زیبایی آن به قدری بالاست که از یاد بردن آن کاری بسیار دشوار است و مانند موسیقی متن بازی سونیک، یا کارتون‌های پت‌و‌مت، پلنگ صورتی و… بسیار گوش‌نواز و ماندگار است. موسیقی محبوب این بازی، در نسخه‌ی Remake، به صورت با کیفیت‌تر، از نو ساخته شده است.

جمع‌بندی

بدون شک می‌توان Streets Of Rage را یکی از ماندگانر‌ترین بازی‌های تاریخ دانست که با گذشت بیش از ۲۰ سال از انتشار اولین نسخه‌ی آن، و ورود بازی‌هایی با گرافیک خارق‌العاده به صنعت بازی، همچنان نام آن فراموش نشده و نسخه‌های پورت شده‌ی مختلفی برای اندروید، ios، PS3 و… از آن منتشر شده است که همین امر نشان‌دهنده‌ی ماندگاری فوق‌العاده‌ی این بازی است. شما عزیزان می‌توانید از لینک‌های زیر، هر سه نسخه‌ی این بازی را  برای کامپیوتر (بدون نیاز به مبدل) به همراه نسخه‌ی Remake دانلود کنید.

نکته‌های مهم برای اجرای بازی Street Of Rage REMAKE:
– بعد از وارد شدن به بازی به قسمت VIDEO SETTING  رفته و گزینه‌ی دوم را روی HQ2x بگذارید.
– برای تغییر لباس کاراکتر‌ها (تغییر رنگ) در هنگام انتخاب کاراکتر از کلیدی که برای “پلیس” در تنظیمات انتخاب کرده‌اید استفاده کنید (پیش‌فرض X)
– برای ذخیره‌ی اتوماتیک بازی در هنگام خروج از ALT + X استفاده کنید.
– بازی فقط قابلیت اجرای یک سیو را دارد و برای آنکه چند سیو مختلف داشته باشید باید بعد از هر بار ذخیره کردن بازی، پوشه‌ی سیو را کپی کرده و قبل از هر بار اجرا آن را در محل بازی کپی کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *